Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natur Dog

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Natur Dog

Ongelezen bericht door carine »

Hi,

Even een vraagje...heb nog wel niet diep gegraven in het forum dus het staat hier misschien ergens :oohja:
Zijn hier mensen die Natur Dog geven aan hun hond(en)...
Zo ja waar halen ze het en wat kost het...
Momenteel nog maar één adres gevonden en ik zou wat willen vergelijken...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Natur Dog

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Is het Natur of Nature?
het zegt mij verder niets eerlijk gezegd.
Het enige dat ik vinden kan met de zoekfunctie hier op het forum is Natur Croq
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik ken alleen Hill's Natures Best. :denken:
carine
Zeer actief
Contacteer:

neen het is natur dog soms ook als natura dag of nature italia dogfood geschreven...
het is een zeer natuurlijke voeding, geperste brok met 18% eiwit...
Italiaanse producent en niet echt gekend...maar heb intussen nog een invoerder gevonden.
Cootje1963

carine schreef:neen het is natur dog soms ook als natura dag of nature italia dogfood geschreven...
het is een zeer natuurlijke voeding, geperste brok met 18% eiwit...
Italiaanse producent en niet echt gekend...maar heb intussen nog een invoerder gevonden.
18% eiwit is wel heel erg weinig.Is het soms een seniorvoer?Want een voer voor volwassen honden heeft normaal een hoger eiwitpercentage dat ongveer rond de 23-25% is.En even een domme vraag hoor maar wat is er zo "natuurlijk"aan deze brok.Ik hoor deze term wel vaker over bepaalde merken,maar ik geloof er niet zo in.Ieder merk gebruikt een bepaalde conservering anders loopt een zak voer na twee maanden uit zich zelf weg. :wink: :smile:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Bedoel je niet Natu dog?? http://www.natudog.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

Het is wel degelijk natur dog...heb 5 kg in huis om te testen...
Giorgio eet het dolgraag :cheer:
ken ook al enkele tevreden gebruikers, vachtproblemen, oorproblemen ed van de baan...
de reden waarom ik het geef is eenvoudig...mijn da heeft me aangeraden om een brok te voeren die minder eiwitten bevat dan zijn huidige voeding nl TechiCal en dat bevat 27%
Van natur dog is ook een activ versie voor de sporthond en die bevat 23% als ik het goed heb.
de senior gaat naar 15%

GEPERSTE BROK Naturdog

- Expo
Een complete voeding voor honden van alle leeftijd om hen in optimale gezondheid te houden. De toevoegingen van alga, de selectief gekozen dierlijke eiwitten, glucosamine en chondoïtine met MSM en vitamine C, de visolie rijk aan omega 3 en omega 6-vetzuren geven uw hond een glanzende vacht, een prachtig pigment en een uitstekende beweeglijkheid.
Expo mag aan alle honden gegeven worden, ongeacht de problematiek of leeftijd van de hond.

Ingrediënten: Kippenvlees, kalkoen, licht geroosterd wit brood, verse vis gekookt op een lage temperatuur, visolie, wortelen, knoflook, zonnebloemolie, zeolite, enzymen uit magere kaas (ook voor lactose-intolerante honden), zeewier, glucosamine, chondroïtine, natuurlijke vitamine C, vitamine E.
Supplementen per kg: vitamine A U.I. 22.000, vitamine D3 U.I. 1.800, vitamine E (alphatocopherol 91%) 140mg.., vitamine B1 11 mg., vitamine B2 20 mg., vitamine B6 8.5mg.,vitamine B12 95 mg., vitamine C 50 mg., vitamine K 50 mg., vitamine PP 32 mg., foliumzuur 1.8 mg., D-biotin 310 mg., D-pantothenisch zuur 33mg., Choline chloride 675 mg., ijzer (ferric fumarase) 22 mg., ijzeroxide 90 mg., koper 24 mg., magnesium 38 mg., kobalt 1.3 mg., potassium iodide)3.8 mg. Zink 135mg, Zinckchelaat 30mg, .selenium 0.5mg., L-lysine 90 mg., DL-methionine 180 mg.
Analyse: Ruwe eiwitten 18.00%, Ruwe vetten 14.00%, ruwe cellulose 2.30 %, Calcium 0.90%, Phosphorus 0.65%.
Energetische waarde: Kcal/100g: 468, Kj/100g: 1958.

- Long life
Een complete voeding voor de wat oudere of niet meer zo gezonde, rustige huishond. De ewitten werden zorgvuldig geselecteerd en reeds een eerste maal verwerkt zodat het metabolisme van de hond optimaal ondersteund wordt en de hond niet overbelast wordt of overgewicht ontwikkeld. Dankzij de toevoegingen van natuurllijke vezels en boswelia-extracten wordt de darmflora mee ondersteund en gestimuleerd.
Deze voeding is ideaal voor hodnen die wegens uiteenlopende redenen een zo laag mogelijk eiwitgehalte nodig hebben (nier- of leverproblemen, voedingsallergieën, ouderdom, …)

Ingrediënten:, Licht geroosterd wit brood, verse vis gekookt op een lage temperatuur, visolie, kippenvlees, kalkoen, wortelen, knoflook, zonnebloemolie, zeolite, enzymen uit magere kaas (ook voor lactose-intolerante honden), zeewier, boswelia-extracten, natuurlijke vitamine C, vitamine E.
Supplementen per kg: vitamine A U.I. 22.000, vitamine D3 U.I. 1.800, vitamine E (alphatocopherol 91%) 140mg.., vitamine B1 11 mg., vitamine B2 20 mg., vitamine B6 8.5mg.,vitamine B12 95 mg., vitamine C 50 mg., vitamine K 50 mg., vitamine PP 32 mg., foliumzuur 1.8 mg., D-biotin 310 mg., D-pantothenisch zuur 33mg., Choline chloride 675 mg., ijzer (ferric fumarase) 22 mg., ijzeroxide 90 mg., koper 24 mg., magnesium 38 mg., kobalt 1.3 mg., potassium iodide)3.8 mg. Zink 135mg, Zinckchelaat 30mg, .selenium 0.5mg., L-lysine 90 mg., DL-methionine 180 mg.
Analyse: Vocht: 8,59%, Ruwe eiwitten 14.00%, Ruwe vetten 11,00%, ruwe cellulose 2.00 %, Calcium 0.70%, Phosphorus 0.50%.
Energetische waarde: Kcal/100 gr.: 468 - KJ/100 gr.:1958
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nee, ik ken het niet.

ik ken wel de farmfood geperste brok. heb eigenlijk geen idee hoeveel eiwit erin zit.

daar zitten ook geen conserveringsmiddelen in.

misschien kun je eens kijken hoeveel eiwitten daar in zitten? (op de site, of even googlen).

het kan misschien een alternatief zijn, als naturdog niet te krijgen is??
carine
Zeer actief
Contacteer:

deze voeding is het laagste in eiwit, FF is dacht ik rond de 23%
ik weet waar ik ze kan rkijgen hoor, wilde nkel de prijzen vergelijken vandaar mijn vraag :wink:
mercedes2803
Zeer actief

ah oke..het nieuwste toverwoordje 'eiwitten' is van stal getrokken :wink:
Duidelijk...

Ik kende het merk dus niet en dat zal ook wel zo blijven want ik voer geen brok. Nu niet, straks niet en nooit niet
carine
Zeer actief
Contacteer:

wat bedoel je met " het nieuwste toverwoordje" :denken: :denken: voor mij eigenlijk niet duidelijk dus...
uit twee bloeduitslagen is gebleken dat mijn hond een voeding met hoge eiwitwaarde niet goed verdraagt, vers is ook geen optie want ook dat geeft een vertekend bloedbeeld, dus om op latere leeftijd miserie te voorkomen ben ik op zoek gegaan naar een brok met minder eiwitten én die heb ik dus gevonden...dus in mijn ogen géén toverwoordje hoor maar pure realiteit.
mercedes2803
Zeer actief

Een paar jaar geleden was "eliminatiedieet" het toverwoord waar dierenarsten mee rondstrooiden...
Nu dat zwaar op zijn retour is en mensen zich eigenlijk steeds vaker niet meer met dat kluitje in het riet laten sturen is
"eiwit-intolerantie" en "eiwit-allergie" etc etc het nieuwste toverwoord.

Oftewel, toverwoord als in; waar zullen we de jeuk en huidklachten nu eens op gooien.

Het is als geinteresseerde gewoon heeeeel bijzonder om te zien wat de "trends" en ontwikkelingen hierin zijn.
Ik loop al een paar jaar mee in het huid-gebeuren en nooit, maar dan ook never nooit hoorde je dat eiwit verhaal en nu? Nu
is het ineens aan te tonen en moeten daar weer speciale brokken voor gemaakt worden?
Zotheid ten top...

En ik denk zelfs een idee te hebben waarom het nu ineens op de eiwitten toer gaat...
Veel mensen met honden met bepaalde klachten maakten de stap naar KVV zoals Energique en Carnibest.
Nu ze met een eiwit verhaal komen kunnen ze de onwetende hondenbezitter ook meteen van links naar rechts afraden over te stappen op vlees, want vleeeeeessss zit boooooordevol eiwitten en dat is dan heeeeeel slecht voor je hondje. :wink:
Terwijl dat een verhaal is wat werkelijk nergens op slaat en wat weer gebasseerd is pure onwetendheid :piew:

Het eliminatiedieet is op zijn retour en het heeft even geduurd voor mensen dit niet meer als zoete koek slikten, dat kwam omdat voor eigenlijk iedereen in 1+1 = 2 op te tellen was dat het op den duur niet werkte en ook heel vaak niets uitsloot, maar dit eiwit verhaal?
Ik HOOP dat het nog sneller door de mand valt dan dat hele eliminatie gebeuren maar ik ben er bang voor.
Het klinkt zo ontzettend interessant natuurlijk en een dierenarts kan er over vertellen wat ie wil want het is materie die niet 1-2-3 te doorgronden is voor de gewone hondenbaas.

OP het Sharpeiforum heb ik hierover twee jaar geleden al eens een stukje geplaatst van het voernatuurlijk forum omdat het toen al in opkomst was.

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... hp?t=10542" onclick="window.open(this.href);return false;
carine
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor de info, steeds interessant om lezen :smile1:
mààr je slaat de bal ook wel wat mis :(:
na 23 jaar honden noem ik me zelf niet direct onwetend al kan ik steeds bijleren...
mijn hond heeft totaal geen jeuk of vachtprobleem, geen allergie of what so ever...ik rvaag me af waar je dat trouwens hebt gelezen, ik heb daar alvast geen woord over getypt.
er is wel gezien tijdens een bloedonderzoek dat zijn lever het moeilijk heeft met de hoge eiwitwaardes in zijn voeding (toen kreeg hij vers) ik ben weer naar zijn vertrouwde brok van bij de fokker overgestapt en we kregen een gelijkaardig beeld...dus om hem te behoeden voor onheil op latere leeftijd is het beter om over te schakelen op voeding met een lager eiwitgehalte en die heb ik gevonden en die trouwens niet speciaal daarvoor gemaakt is, het is ook geen dieetvoeding die je enkel bij de da vindt, het is een gewone geperste brok van een nog niet zo gekend merk...
en om volledig te zijn...het bloedonderzoek werd de eerste keer gedaan bij een banale infectie en het is dus een toevalsvonst, het tweede onderzoek is gedaan om te zien hoe het evolueerde na zijn normale voeding...en ook nu zal er gecontroleerd worden.
ik denk dus niet dat ik me met een kluitje in het riet heb laten sturen hé...
mercedes2803
Zeer actief

ken ook al enkele tevreden gebruikers, vachtproblemen, oorproblemen ed van de baan...
de reden waarom ik het geef is eenvoudig...

Dit stond er in je bericht hierboven :wink:
Daarnaast weet ik dat het eiwit-verhaal bij andere honden wel gelinkt wordt aan huidproblemen en
inderdaad ook nier en leverproblemen.

Verder wil ik voor de meelezers en mensen die dit topic straks eens een keer doorlezen duidelijk hebben dat er
ook andere richtingen zijn die je opkunt.

Verder ben ik er wel over uitgepraat eerlijk gezegd want een welles-niets verhaal over vlees,KVV, eiwitten, brokken
eindigt negen van de tien keer in een verhaal van mensen die boos, gekwetst en gekrenkt zijn en die tijd heb ik wel gehad.
Het is jouw hond en als jouw hond het goed doet op deze brok en jij en hij zijn er blij mee dan is het toch goed?
Dat er hier verder niemand op het forum zit die het ook voert is jammer omdat je dus geen ervaringen uit kunt wisselen, maar goed, dat hoeft toch ook niet :wink:
carine
Zeer actief
Contacteer:

dat stond ik mijn post ja, maar dat slaat dus niet op mijn hond, wel op enkele andere "gebruikers" maar ook niet allemaal...
nu een bloeduitslag kan en mag ik niet negeren toch :19:
ik ben géén tegenstander van rauw, integendeel, ik was zelfs gestart...
Duck heb ik ook geprobeerd maar daar krijgt hij diarree van dus dat geef ik liever niet én ik heb iets tegen van die slikklare voeding, een hond moet miz nog zijn tanden gebruiken (ieder zijn mening daarover)
De Natur Dog is me door iemand onder de aandacht gebracht die trouwens meestal zelf rauw voert...
maar afwijkende levertesten zijn afwijkende levertesten...nu kan ik nog iets doen door zijn eiwitinname te verminderen, als ik niets doe krijgt hij op oudere leeftijd problemen en dat kan ik niet maken vind ik.
Gelukkig heb ik al wel verschillende ervaringen kunnen uitwisselen, dit forum is niet het énige in zijn soort hé...en die ervaringen zijn unaniem positief...ik wilde in weze eigenlijk enkel prijs vergelijking maken misschien zou ik over de grens heen goedkoper gesteld raakte.
Jammer dat jij "uitgepraat" bent...
Cootje1963

Ik geloof dus wel in het eiwitttenverhaal omdat mijn hond dus ook overgevoelig lijkt te zijn voor bepaalde eiwitten.Van brokken heeft Denkadog ook een laag eiwitpercentage van rond de 20%.Ik heb vorige week iemand gesproken die erg veel verstand heeft van voer voor honden en hij vertelde me dat van kvv Energique nummer 4 een hele lage eiwitfractie heeft van maar 17%,wat dat exact allemaal betekend weet ik niet.Maar mijn man heeft gisteren een doos Energique nummer 4 opgehaald die we besteld hadden.Ik hoop dat het goed is voor onze lab.Wij waren van Carnibest overgestapt naar brok van hill's wat op zich goed deed voor de huidklachten maar het ontlastingspatroon liet een beetje te wensen over,veel vaker poepen en steeds aan de dunne.Hij heeft het vanmorgen voor de eerste maal gekregen en leek het erg lekker te vinden.Ik hoop voor je dat je het juiste voer zal vinden en dat de klachten daarmee minder worden of verdwijnen.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als ik je goed begrijp heeft je hond dus een leverprobleem. Is het dan niet uitgezocht welk leverprobleem hij precies heeft?
Ik voer mijn honden en katten rauw. Een keer ben ik echter over moeten gaan op het dieetvoer van de dierenarts en dat was toen in van mijn katten en aangeboren levershunt bleek te hebben. In de periode dat hij wachtte op de operatie mocht hij alleen voeding met een laag eiwitgehalte. Soms pikte hij wel eens kuikentje van zijn broer en dan ging het ook meteen fout met hem.

Is je hond verder onder behandeling voor die leverproblemen?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

zo erg is het gelukkig nog niet...
in het eerste bloedonderzoek zag je dat een bepaalde waarde gestegen was door het overaanbod aan eiwitten..bij het tweede (na stoppen met rauw) was die waarde al lager maar nog niet voldoende dus mits minder eiwit zal ook deze waarde normaliseren...dit wordt uiteraard opgevolgd.
Moest ik nu niets doen en hem die hoge eiwitten blijven geven zou hij later wel degelijk een probleem krijgen en dat wil ik uiteraard vermijden.

@ coontje Denkadog was mijn alternatief hoor, als ik de Natur Dog niet had ontdekt...en ja, ik weet dat bepaalde klachten van honden gaande van oorinfecties tot huidschilfers en allergieën idd weggaan door minder eiwit te voeren dus helemaal een fabel zal het niet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”