Onze herplaatser, Guinnie, 12,5 jaar oude Schotse Herdershond is nu ruim 5 maanden bij ons en ze trekt enorm "bij" niet alleen qua uiterlijk (zie foto's Guinnie in Drenthe-topic) maar ook innerlijk.
Ze kent een paar dingen, "kom hier", "zit" en "geef poot"... enig andere 'cue' heeft geen resultaat... zo kent ze niet 'af' bijvoorbeeld. Ik kan zo nog wel een paar simpele dingen bedenken om haar te leren... maar eh..... hoe??
Aangezien ik niet het idee heb dat haar ooit iets anders geleerd is weet ze dus ook niet dat er iets is wat te leren valt. Ze heeft geen benul dat ik misschien iets bedoel als ik wat zeg

Kan ik dat nou aanpakken "als een puppy"? Dus haar in 'af' lokken? Ik heb dat eerder al 's geprobeerd, maar dat had niet het gewenste resultaat ;-( Herkansing kan natuurlijk

Tips over andere "kunstjes" en "dingetjes" zijn welkom.
Ze hoeft voor mij geen GGnivo te halen

Ik train de jongens met de clicker, maar daar is zij panisch voor ;-( Ik wil haar dus trainen met "yes!" want ik ga denk ik maar niet proberen om haar aan de clicker te laten wennen.... dat levert haar denk ik meer stress op dan wat anders en dat is zeker niet de bedoeling.
Tips? Suggesties?
Suzanne