Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitzoeken pension, waar letten jullie op ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leane

Uitzoeken pension, waar letten jullie op ?

Ongelezen bericht door Leane »

In Dec gaan we met de hele familie een weekend weg. Het is niet makkelijk om dan de honden mee te nemen omdat we met veel mensen zijn die niet van honden houden en kleine kinderen en daar kunnen onze honden niet mee. Nu heb ik voor Rolex en Ajutha oppas. Voor Xavier kan ik ook wel oppas krijgen maar voor Winter niet. Dus heb ik besloten dat Xavier met Winter mee gaat het pension in voor een weekend, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Waar letten jullie op bij het uitzoeken van een pension ?

Ik zat op de site bij een pension in Heerde te kijken die vragen 3,50 euro extra voor mollosers, heb ik gebeld waarom dat dat is maar ze pakken niet op.. Ben ik toch wel benieuwd naar :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Uitzoeken pension, waar letten jullie op ?

Ongelezen bericht door Hutsje »

als winter met een basset kan mag ze ook hier hoor ;).
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ajutha heb ik wat gemist??
Weer een hondje erbij? of is dat een van je katten:P
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik breng de honden als zij niet meekunnen naar limburg. Ruime kennels en afgezette stukken waar zij in kunnen om zich uit te leven. Het is kleinschalig (zo uit mijn hoofd een kennel of 8) dus aandacht zat. Speciale voeding ook geen probleem, geen extra kosten voor rassen en bij mensen die met de wat moeilijkere rassen om kunnen gaan. Mensen die echt veel verstand hebben van honden, luisteren naar de eigenaar dus niet het wiel gaan uitvinden enz enz. Ik laat ze eigenlijk alleen daar met een gerust hart achter.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Leane

Hutsje schreef:als winter met een basset kan mag ze ook hier hoor ;).
Winter kan niet met andere honden, dat is het grote probleem.. Ik kan voor alle honden oppas krijgen maar niet voor Winter.. Ze kan niet met honden en kinderen dus is de spoeling heel erg dun.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij vragen altijd of ze ervaring hebben met het ras. Eerst heb ik telefonisch contact en dan vraag ik een aantal dingen. Ook of ze dus iets van het ras weten. Als ik vind dat ze aarzelend klinken dan gaat het over.
Ons huidige pension is énorm nuchter, niet te poezelig en kende het ras. Quasar gaat dus alleen maar daarheen en hij vindt het compleet geweldig. Iedereen weet inmiddels daar wie hij is en ze weten precies hoe ze met hem om moeten gaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb ze naar Lavaro gebracht toen ik naar Italie ben geweest, prima pension ben er zeer tevreden over, honden worden netjes apart gehouden als je dat vraagt etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Leane schreef:
Hutsje schreef:als winter met een basset kan mag ze ook hier hoor ;).
Winter kan niet met andere honden, dat is het grote probleem.. Ik kan voor alle honden oppas krijgen maar niet voor Winter.. Ze kan niet met honden en kinderen dus is de spoeling heel erg dun.
jammer joh, en lastig. succes, ik heb geen tips voor je, ik heb mijn honden nog nooit in pension hoeven doen.
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Ik moet sindskort de honden elke donderdag naar het pension brengen omdat ik dan een hele dag van huis ben. Ik heb via via een pension in Raalte gevonden en ben er heel erg blij mee! Ze hebben geen website dus had ze zelf nooit gevonden. Adresgegevens zijn wel te vinden op internet. Het is dierenpension Raalte gevestigd aan haansweg 12 Raalte telnr. 0572-355227 of 06-14314993, e-mail adres dierenpension.raalte@wanadoo.nl. Erg vriendelijke mensen die leuk en goed met de honden omgaan. Ik ben echt heel erg tevreden en de honden gaan er met plezier naar toe. Pongo heeft tot nu toe zelfs geen neigingen gehad om over het hek heen te springen (heeft hij bij ander pension wel gedaan). Over 1,5 week gaan ze er heen voor een langer verblijf, ik ga dan voor het eerst sinds lange tijd een paar dagen zonder de honden op vakantie.
Wie weet is het ook iets voor jouw honden maar het blijft altijd een persoonlijke keuze waarom je juist wel of niet voor een pension kiest. Succes met zoeken.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik let erop of het schoon is, of de hokken ruim genoeg zijn, of de honden die er zitten niet gestressed zijn en of de pensionhouder weet waarover hij praat.
Het is eigenlijk meer de algemene indruk en ook mijn gevoel.
Als dat laatste niet goed is kan het er nog zo mooi uitzien maar dan doe ik het niet.

Heb je ook niet veel aan hè :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rosa
Zeer actief

En is het gelukt om een pension te vinden waar je de honden met een gerust hart naar toe brengt?
Afbeelding
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Joy gaat weleens naar de dagopvang en daar is ook een pension.
Net wat renee-uk zegt: hoe groot zijn de hokken, is het er schoon, weten de mensen waar ze over praten?
Verder nog: zijn de hokken verwarmd? Hoe vaak en lang kunnen ze lekker spelen/rondrennen?
Hoe zit het met voer, kun je eventueel je eigen voer meegeven?
Hebben de honden in hun hok een plekje waar ze lekker kunnen kroelen en slapen?

Succes met het zoeken. Ik vond het ook erg moeilijk. Ga op je gevoel af, dat is erg belangrijk.
JOY
Afbeelding
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Mijn sint bernard gaat ook soms naar een pension.

Waar ik op let:

Hygiene
Reactie eigenaar
Reactie van mijn hond

Mijn hond gaat naar een kleinschalig pension ( 15 plekken) zodat ik zeker weet dat de honden veel aandacht krijgen. De eigenaar van mijn pension is dierenartsassistent , vind ik ook een pluspunt.Bruno is helemaal gek van de eigenaar als we hem brengen is hij ons vergeten. Ik wil niet dat mijn hond er met tegenzin heel gaat , het moet een uitje zijn voor hem.

Gr,Zonta
Leane

Rosa schreef:En is het gelukt om een pension te vinden waar je de honden met een gerust hart naar toe brengt?
Ja ze gaan naar Apeldoorn toe. Clubgenoten hadden daar goede ervaringen mee en die hebben ook een hond die niet zo makkelijk is en daar staan ze daar niet van te kijken..We hebben het telefoonnummer van onze trainer daar doorgegeven mocht het op de een of andere reden niet gaat dan haalt hij ze meteen op.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ah gelukkig!

ik heb hier een goed pension voor sam gevonden maar dat is erg ver weg voor jou...
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Leane schreef:
Rosa schreef:En is het gelukt om een pension te vinden waar je de honden met een gerust hart naar toe brengt?
Ja ze gaan naar Apeldoorn toe. Clubgenoten hadden daar goede ervaringen mee en die hebben ook een hond die niet zo makkelijk is en daar staan ze daar niet van te kijken..We hebben het telefoonnummer van onze trainer daar doorgegeven mocht het op de een of andere reden niet gaat dan haalt hij ze meteen op.
Fijn dat je een adresje hebt gevonden en ook super die backup van de trainer. Nu kan je denk ik wel met een gerust gevoel weg al had je ze liever bij je gehad.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gelukkig heb je wat gevonden. :ok:
Ik zou het zelf ook niet weten.

M'n schoonouders hadden het erover dat ze willen gaan vliegen met heel de familie als ze 40 jaar getrouwd zijn. En ja.... dat duurt nog 3 jaar. :smile:
Maar kan me daar nu al druk om maken wat met de honden te doen. :mann:
Vind het absoluut niets om ze achter te laten dan.....
Heb ook niet de allermakkelijkste honden. (er leeft misschien niet meer wat er nu is.... maar moeilijke honden zullen hier altijd wel rondlopen denk ik)
bam-bam&tank
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D

Ongelezen bericht door bam-bam&tank »

Hier werk ik ..www.dierenpensiontussenwijck.nl te bevewijk..

Zie website voor meer details..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”