Het was weer eens zover....
Ik liep (in het losloopgebied) lekker met Luka op de hei. Op een gegeven moment komen we langs een bosje en Luka is opeens erg allert. Voor ik het door heb schiet hij naar iets toe en dan zie ik dat er een aantal meter van het pad een groot mannetjes zwijn staat

. Ik roep Luka en mijn knappe kerel draait zich gelijk om en komt naar mij gerent. Hij was echter niet de enige....Het zwijn kwam achter Luka aan! :N: Ik heb dit al eens eerder meegemaakt en ik heb maar weer gedaan wat ik toen ook deed; Luka onmiddelijk "vrij" gegeven (om aan te geven dat hij dus niet meer hoefde te komen). Het volgende moment draait hij zich om en er begint een soort "tikkertje" (alleen dan helaas wat minder onschuldig) tussen Luka en het zwijn. Ik voelde mij zo hulpeloos. Ik kon niets doen. Als ik hard zou gaan schreeuwen zou Luka geheid afgeleid zijn waardoor het zwijn wel eens flink gebruik had kunnen maken van de situatie. Ik kon niet veel meer doen dan toekijken hoe het zwijn en Luka om en om schijnbewegingen naar elkaar maakten in de hoop dat Luka zichzelf kon redden. Er ging van alles door me heen, ik werk in een dierenartsenpraktijk op de veluwe, dus ik wéét hoe zwijnen honden kunnen verwonden, dat kan echt levensbedreigend zijn. Gelukkig begon het zwijn op een gegeven moment toch weg te rennen. Ik riep Luka en weer kwam hij gelijk

. Het zwijn stond vervolgens gelijk stil en stond naar ons te kijken.... Met de blubber nog in mijn benen zijn we heel snel doorgelopen. Gelukkig heeft Luka hier helemaal niets aan over gehouden (God dank), maar ik ben wel erg bang dat dat nog wel een keer gaat gebeuren. Dit is nou al derde keer dat Luka in een spelletje zwijntje tik terecht komt. Al die andere keren renden de zwijnen gewoon voor ons weg. En dan te bedenken dat ik het gebied waar de meeste zwijnen zitten (óók losloopgebied) al vermijd....

Dan toch maar gewoon het park??!