Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Supplementen voor gewrichten en botten.
Moderator: moderatorteam
- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
Supplementen voor gewrichten en botten.
heeft er iemand ervaringen met dergelijke voedingssupplementen: heeft het voor jullie honden toegevoegde waarde gehad ? heeft iemand meerdere merken geprobeerd ?
Te denken valt aan: Hokamix gewricht+; Luposan gewrichtkracht; Glucobest, Happydog ArthoFit; Acproh Dinam etc.
Graag ervaringen en geen meningen over hoe compleet compleet voer is en/of BARF/KVV :sst:
alvast bedankt voor de reacties
Te denken valt aan: Hokamix gewricht+; Luposan gewrichtkracht; Glucobest, Happydog ArthoFit; Acproh Dinam etc.
Graag ervaringen en geen meningen over hoe compleet compleet voer is en/of BARF/KVV :sst:
alvast bedankt voor de reacties
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Supplementen voor gewrichten en botten.
Ja, zo krijg ik echt zin om te reagerenaragoleon schreef:Graag ervaringen en geen meningen over hoe compleet compleet voer is en/of BARF/KVV :sst:

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb ervaring met eentje die niet in je rijtje staat, namelijk Primeval gelatinaat.
Ik geef het nu sinds 4 weken en ik begin nu wel verschil te merken.
Hij loopt beter en lijkt soepeler te zijn.
Ik heb geen ervaring met de andere merken.
Wat ik wel een nadeel vindt aan de primeval is dat het (in het geval van mijn hond) erg veel om toe te dienen is.
Mijn hond heeft er 3 scheppen van nodig en dat is best veel, ik doe het door het voer maar daar is hij het eigenlijk niet zo mee eens (al heeft hij het tot nu toe altijd opgegeten).
Ik geef het nu sinds 4 weken en ik begin nu wel verschil te merken.
Hij loopt beter en lijkt soepeler te zijn.
Ik heb geen ervaring met de andere merken.
Wat ik wel een nadeel vindt aan de primeval is dat het (in het geval van mijn hond) erg veel om toe te dienen is.
Mijn hond heeft er 3 scheppen van nodig en dat is best veel, ik doe het door het voer maar daar is hij het eigenlijk niet zo mee eens (al heeft hij het tot nu toe altijd opgegeten).
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb primeval ook gebruikt, totaal geen effect gezien op Gina dus ben ik er weer mee gestopt.
Gina krijgt glucosamine en chondroïtine en visolie die ik bestel bij http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false; en daar heeft ze wel baat bij.
Gina krijgt glucosamine en chondroïtine en visolie die ik bestel bij http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false; en daar heeft ze wel baat bij.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
miko
- Zeer actief
er zijn geen sluitende wetenschappelijke onderzoeken die het nut van supplementeren met glucosamine of glucosamine sulfaat bevestigen, op mensen is er zeer weinig tot geen verschil waargenomen tussen de placebogroep en de groep die het echte spul kreeg, ook is er geen enkel onderzoek die de effectieve hoeveelheid aan heeft kunnen tonen (oftewel, bij de groep waarbij verondersteld wordt dat het werkt is nooit aangetoond of 1 mg per dag werkte of 1,5 gram per dag). In ieder geval zijn de resultaten van de placebogroep ten opzichte van de groep die glucosamine sulfaat toegediend kreeg reden genoeg om sterk te twijfelen aan de werkzaamheid.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
er zijn ook onderzoeken die andere uitslagen gevenmiko schreef:er zijn geen sluitende wetenschappelijke onderzoeken die het nut van supplementeren met glucosamine of glucosamine sulfaat bevestigen, op mensen is er zeer weinig tot geen verschil waargenomen tussen de placebogroep en de groep die het echte spul kreeg, ook is er geen enkel onderzoek die de effectieve hoeveelheid aan heeft kunnen tonen (oftewel, bij de groep waarbij verondersteld wordt dat het werkt is nooit aangetoond of 1 mg per dag werkte of 1,5 gram per dag). In ieder geval zijn de resultaten van de placebogroep ten opzichte van de groep die glucosamine sulfaat toegediend kreeg reden genoeg om sterk te twijfelen aan de werkzaamheid.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Voor Baco van alles geprobeerd toen en hij reageerde het best op Treedo gewoon voor mensen met Boswelia 
- renee-uk
- Zeer actief
Hutsje schreef:er zijn ook onderzoeken die andere uitslagen gevenmiko schreef:er zijn geen sluitende wetenschappelijke onderzoeken die het nut van supplementeren met glucosamine of glucosamine sulfaat bevestigen, op mensen is er zeer weinig tot geen verschil waargenomen tussen de placebogroep en de groep die het echte spul kreeg, ook is er geen enkel onderzoek die de effectieve hoeveelheid aan heeft kunnen tonen (oftewel, bij de groep waarbij verondersteld wordt dat het werkt is nooit aangetoond of 1 mg per dag werkte of 1,5 gram per dag). In ieder geval zijn de resultaten van de placebogroep ten opzichte van de groep die glucosamine sulfaat toegediend kreeg reden genoeg om sterk te twijfelen aan de werkzaamheid.. ik heb altijd glucosamine/chondroitine (hema) met vit. c en visolie gebruikt voor huts (en andere honden) en als die een paar dagen niet kreeg liep ze meteen een stuk slechter. dus dan kunnen 100 mensen zeggen dat het niet werkt, het werkt bij mijn honden dus wel.
idem hier

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
miko
- Zeer actief
ik zit zelf in de pharmacie en je wil niet weten wat voor een geneeskrachtige werking een zoutoplossing of zetmeelpil als placebo kan hebbenHutsje schreef:er zijn ook onderzoeken die andere uitslagen gevenmiko schreef:er zijn geen sluitende wetenschappelijke onderzoeken die het nut van supplementeren met glucosamine of glucosamine sulfaat bevestigen, op mensen is er zeer weinig tot geen verschil waargenomen tussen de placebogroep en de groep die het echte spul kreeg, ook is er geen enkel onderzoek die de effectieve hoeveelheid aan heeft kunnen tonen (oftewel, bij de groep waarbij verondersteld wordt dat het werkt is nooit aangetoond of 1 mg per dag werkte of 1,5 gram per dag). In ieder geval zijn de resultaten van de placebogroep ten opzichte van de groep die glucosamine sulfaat toegediend kreeg reden genoeg om sterk te twijfelen aan de werkzaamheid.. ik heb altijd glucosamine/chondroitine (hema) met vit. c en visolie gebruikt voor huts (en andere honden) en als die een paar dagen niet kreeg liep ze meteen een stuk slechter. dus dan kunnen 100 mensen zeggen dat het niet werkt, het werkt bij mijn honden dus wel.
maar ik zeg zeker niet dat bv. glucosamine niet werkt als supplement voor honden, honden hebben immers geen placebo effect omdat ze geen benul hebben wat ze krijgen toegediend, alleen de baasjes dichten soms bepaalde supplementen wonderbaarlijke eigenschappen toe (ik beweer niet dat dat in jou geval zo is !)
Als het een positief effect heeft op jou of je hond dan moet je het zeker blijven nemen of geven
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik geef primeval puppygelatinaat aan Izzie.

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
precies en omdat ik mijn hond ken en heel goed in staat ben te beoordelen of ze ergens wel of niet baat bij heeft geef ik dus glucosamine, chondroitine en visoliemiko schreef: ik zit zelf in de pharmacie en je wil niet weten wat voor een geneeskrachtige werking een zoutoplossing of zetmeelpil als placebo kan hebben![]()
maar ik zeg zeker niet dat bv. glucosamine niet werkt als supplement voor honden, honden hebben immers geen placebo effect omdat ze geen benul hebben wat ze krijgen toegediend, alleen de baasjes dichten soms bepaalde supplementen wonderbaarlijke eigenschappen toe (ik beweer niet dat dat in jou geval zo is !)
Als het een positief effect heeft op jou of je hond dan moet je het zeker blijven nemen of geven

- Frenk
- Zeer actief
Een hond kan niet 'faken' of reageren op een placebo als er niets is wat een effect heeft. Dus als het bij een hond werkt, dan moet er iets inzitten wat effect geeft.miko schreef:ik zit zelf in de pharmacie en je wil niet weten wat voor een geneeskrachtige werking een zoutoplossing of zetmeelpil als placebo kan hebben![]()
Bij mijn hond werkt het in ieder geval. Oh en ik meen ook dat er hier (was het IngeO) vertelt werd dat er wel degelijk positieve effecten zijn aangetoond.

-
miko
- Zeer actief
groot gelijk, zo geef ik sanofor en ook daar zeggen veel mensen van dat het niks doet, ik zie wel degelijk positief effect dus blijf ik het geven.renee-uk schreef:precies en omdat ik mijn hond ken en heel goed in staat ben te beoordelen of ze ergens wel of niet baat bij heeft geef ik dus glucosamine, chondroitine en visolie
-
miko
- Zeer actief
vandaar dat ik dit schreef : honden hebben immers geen placebo effect omdat ze geen benul hebben wat ze krijgen toegediendFrenk schreef:Een hond kan niet 'faken' of reageren op een placebo als er niets is wat een effect heeft. Dus als het bij een hond werkt, dan moet er iets inzitten wat effect geeft.miko schreef:ik zit zelf in de pharmacie en je wil niet weten wat voor een geneeskrachtige werking een zoutoplossing of zetmeelpil als placebo kan hebben![]()
Bij mijn hond werkt het in ieder geval. Oh en ik meen ook dat er hier (was het IngeO) vertelt werd dat er wel degelijk positieve effecten zijn aangetoond.
en waar de 1 zeer goed op reageerd doet weer niets voor de ander....proberen = weten
- Frenk
- Zeer actief
En als je dat nou had gepost ipv je oorspronkelijke bericht over niet aangetoonde werkzaamheidmiko schreef:en waar de 1 zeer goed op reageerd doet weer niets voor de ander....proberen = weten

-
miko
- Zeer actief
zoals in een lesboek : eerst een verhaaltje, dan pas de samenvattingFrenk schreef:En als je dat nou had gepost ipv je oorspronkelijke bericht over niet aangetoonde werkzaamheidmiko schreef:en waar de 1 zeer goed op reageerd doet weer niets voor de ander....proberen = weten