Hallo allemaal,
Even een 'upje'.
Zijn er nog meer mensen (of ja, honden dus) met ervaringen met suprelorin?
Ik heb afgelopen vrijdag een implantaat laten aanbrengen bij J.J..
Ik hoop niet dat ik nu het hele forum over me heen krijg

, want ja, J.J. vertoont (nog maar af en toe) angstagressie. Toch heb ik het laten doen, op aanraden van 2 onafhankelijke gedragstherapeuten en de dierenarts, al weet ik dat de angstagressie toe kan nemen.
De reden dat ik er toch voor gekozen heb, is dat J.J. absoluut niet overweg kan met de reu van mijn ouders en hij zal daar redelijk vaak moeten blijven als ik werk.
Als J.J. bij mijn ouders is doet (deed) hij niks anders dan die reu aanvliegen, als ie maar beweegt of per ongeluk zijn kant op kijkt. J.J. gedraagt zich dan echt dominant en is echt niet uit angst: stijf lopen en overal markeren. Nu heb ik natuurlijk wel ingegrepen bij dit gedrag en tegenwoordig vliegt ie hem eigenlijk nooit meer direct aan (af en toe gaat het nog mis), maar de spanning blijft voelbaar en J.J. blijft stijf lopen, de reu continu in de gaten houden en overal markeren. Maar toch heeft het feit dat het verminderd is volgens mij niet te maken met mijn ingrijpen, maar de opstelling van de reu. Die reu is een doodgoeie ouwe lobbes (11 jaar) en wordt bloednerveus van J.J.. Als ik binnenkom komt ie kei blij aangerend, maar zodra hij ziet dat J.J. erbij is, druipt hij af. De reu durft nu niet meer bij ons in de kamer te komen als J.J. er is. Geen prettige situatie dus en ook echt geen houdbare situatie.
Verder heb ik overlegd met de gedragstherapeuten en zij zeiden allebei dat J.J. inderdaad angstagressie vertoont, maar zich tevens erg dominant gedraagt tov andere honden. De angstagressie is echt een heel stuk minder, dat heb ik er bijna helemaal uit weten te krijgen. Maar toch ben ik bang dat het terug gaat komen. Ik merk nu al dat hij zich veel dominanter begint te gedragen en gisteren begon ie weer uit te vallen. Ik weet dat er een tijdelijke vererging van het gedrag optreedt in het begin, maar hoop echt zo dat dit van tijdelijke aard is. Als het echt niet werkt, laat ik het implantaat er weer uit halen.
Nog meer mensen hier met een angstige of angstig-agressieve hond die toch voor castratie of implantaat hebben gekozen?