Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lusteloos na loopsheid.
Moderator: moderatorteam
-
*Ellen*
Lusteloos na loopsheid.
Trudy's loopsheid is voorbij, gister had ze nog een druppel bloed laten vallen en nu is het over. Vandaag is ze hangerig, eetlust heeft ze ook niet, ze eet met lange tanden een stuk worst.
En ze had vanmorgen een wittige/lichtgroene druppel aan haar vulva. Haar temperatuur was vanmiddag 38,2. Dat is goed las ik.
Ze is eens in de 9 á 10 maanden loops en ik kan me niet herinneren dat ze bij vorige loopsheden hangering was direct na de loopsheid.
Na haar vorige loopsheid was ze ook hangerig, maar dat was pas na een paar weken.
Conclusie van de dierenarts was toen : schijnzwanger.
Maar dat kan het nu toch niet zijn ?
Ik heb geen zin om meteen naar de dierenarts te rennen, dan krijgt ze vast een AB-kuur en daar ben ik niet zo happig op.
Maar ik ben toch wel een beetje bang voor een (beginnende) baarmoederontsteking.
Mijn vraag is dus : Iemand ervaring met lusteloosheid en een drup wittig/groenig uitvloeisel uit de vulva meteen na de loopsheid ?
En ze had vanmorgen een wittige/lichtgroene druppel aan haar vulva. Haar temperatuur was vanmiddag 38,2. Dat is goed las ik.
Ze is eens in de 9 á 10 maanden loops en ik kan me niet herinneren dat ze bij vorige loopsheden hangering was direct na de loopsheid.
Na haar vorige loopsheid was ze ook hangerig, maar dat was pas na een paar weken.
Conclusie van de dierenarts was toen : schijnzwanger.
Maar dat kan het nu toch niet zijn ?
Ik heb geen zin om meteen naar de dierenarts te rennen, dan krijgt ze vast een AB-kuur en daar ben ik niet zo happig op.
Maar ik ben toch wel een beetje bang voor een (beginnende) baarmoederontsteking.
Mijn vraag is dus : Iemand ervaring met lusteloosheid en een drup wittig/groenig uitvloeisel uit de vulva meteen na de loopsheid ?
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Lusteloos na loopsheid.
De kleur van de uitvloeiing zou mij ook verontrusten, in combinatie met de hangerigheid en geen eetlust. Mijn ervaring is dat ze tijdens schijnzwangerschap idd minder eetlust hebben en hangerig zijn, maar dat is nu nog niet het geval zo direct na de loopsheid.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Stinkt de uitvloeiing ook? Als het stinkt zou ik me direct zorgen maken, hangt er een niet zo penetrante lucht aan weer wat minder.
Ik zou haar uitvloeiing denk ik even goed in de gaten houden, en als je merkt dat ze koorts krijgt, nog slomer wordt langs de dierenarts gaan.
Ik zou haar uitvloeiing denk ik even goed in de gaten houden, en als je merkt dat ze koorts krijgt, nog slomer wordt langs de dierenarts gaan.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik zou persoonlijk op korte termijn een echo laten maken.
De ervaring heeft mij geleerd dat een teef met een baarmoederontsteking echt niet alle symptomen hoeft te hebben die bij een baarmoederontsteking horen
.
De ervaring heeft mij geleerd dat een teef met een baarmoederontsteking echt niet alle symptomen hoeft te hebben die bij een baarmoederontsteking horen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
*Ellen*
Ik zag vanmorgen 1 druppel aan haar vulva hangen, afgeveegd met een wc-papiertje en aan geroken. Het rook naar niks.
Vanavond had ze weer een drup hangen.
Dat is alleen wat ik zie. Ik hou haar nu dondersgoed in de gaten.
Onze eerste hond zijn we bijna kwijtgeraakt aan een baarmoederontsteking.
Ik kijk het vannacht even aan, als ze lusteloos blijft en ik vertrouw het niet dan maak ik morgen meteen een afspraak voor een castratie.
Vanavond had ze weer een drup hangen.
Dat is alleen wat ik zie. Ik hou haar nu dondersgoed in de gaten.
Onze eerste hond zijn we bijna kwijtgeraakt aan een baarmoederontsteking.
Ik kijk het vannacht even aan, als ze lusteloos blijft en ik vertrouw het niet dan maak ik morgen meteen een afspraak voor een castratie.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
*Ellen*
Vanmorgen weer een hangende drup, zelfde kleur wit/groenig en ruikt niet.
Bloem (het reutje) likt veel aan haar, dus ik weet niet hoevaak ze een drup heeft hangen.
Ze is vandaag weer net zo als ze normaal is, heel levendig en ze eet weer met smaak.
Ik hou het vooralsnog op een vagina-ontsteking, ze heeft flink wat afgewipt met Bloem immers.
Temperatuur is nog steeds 38,2 graden.
Ik reken er op dat haar lichaam de onsteking zelf kan bestrijden, maar ik hou haar wel goed in de gaten nog. Dank je voor het vragen Thom !
Bloem (het reutje) likt veel aan haar, dus ik weet niet hoevaak ze een drup heeft hangen.
Ze is vandaag weer net zo als ze normaal is, heel levendig en ze eet weer met smaak.
Ik hou het vooralsnog op een vagina-ontsteking, ze heeft flink wat afgewipt met Bloem immers.
Temperatuur is nog steeds 38,2 graden.
Ik reken er op dat haar lichaam de onsteking zelf kan bestrijden, maar ik hou haar wel goed in de gaten nog. Dank je voor het vragen Thom !