mariaa schreef:Hutsje schreef:mariaa schreef:bedankt voor de link
maar volgens mij gaat dit artikel meer over hoe je het beste van brok naar barf gaat,toch?
misschien kan je het eerst lezen?
Ik heb het gelezen. Ik zocht een vers knaagbot om te geven maar dit is mijn geval dus niet raadzaam? Of interpreteer ik het artikel dan niet goed?
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je honden die brok en kvv krijgen wel kalfssrib mag geven.....nu heb ik weinig verstand van vlees maar bij kalfssrib denk ik aan een knaagbot? of is dit ook zo'n bot dat meteen opgegeten word
Ik hoor het graag,
groetjes mariaa
Je interpreteert het artikel prima

Je kunt je honden naturlijk wel een keer een kipnekje geven, en later een kipvleugeltje ofzo. Kalfsribben zijn volgens mij toch nog wel vrij hard. Je komt denk ik in jouw geval een heel eind als je af en toe een van de maaltijden gaat vervangen door "versvleesmetbot" maar je komt OOK al een heel eind als je geen brok geeft maar kvv.
Laat je hond LANGZAAM wennen aan wat botwerk. Het wildseizoen kot eraan, dus probeer kwartels te scoren op de markt of bij een wildpoelier, dat is ook relatief zacht en goed geschikt. Kipkarkas ook wel. Kippenpoten zijn dan al weer te hard als beginnersbot.
Het klinkt leuk "geef de hond een kluif" en het IS ook eluk... maar je moet wel weten wat je doet en dus moet je je er goed op inlzen, bijvoorbeeld op rauwvoerforums... zelfs als je maar gewoon af en toe wat vers/bot wilt geven. Misschien "juist dan"!
Suzanne