Ik geef sinds kort mn hondjes een botje na het eten,die haal ik bij de slager, zgn knobbeltjes.
Maar Taika kan er niet veel mee dus ik zoek een alternatief voor haar, ze is geen hondje die lekker aan een bot knauwt om het vlees er af te trekken.
Ik dacht aan die bulle peesjes die uit de dierenwinkel maar die zijn zeker gerookt?
Pensstaafjes dacht ik ook al aan, iemand nog andere ideeen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor botjes??
Moderator: moderatorteam
- Tato
- Vaste gebruiker
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: wat voor botjes??
Vraag de slager om kalfsribbetjes.
Wel rauw geven natuurlijk.
Wel rauw geven natuurlijk.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,Tato schreef:Ik geef sinds kort mn hondjes een botje na het eten,die haal ik bij de slager, zgn knobbeltjes.
Maar Taika kan er niet veel mee dus ik zoek een alternatief voor haar, ze is geen hondje die lekker aan een bot knauwt om het vlees er af te trekken.
Ik dacht aan die bulle peesjes die uit de dierenwinkel maar die zijn zeker gerookt?
Pensstaafjes dacht ik ook al aan, iemand nog andere ideeen?
lees ALSJEBLIEFT eerst belangrijke informatie voordat je bot aan je hond geeft. Botten van dragende delen van grote dieren (koeien bijv) zijn niet geschikt. Ik weet niet wat je onder knobbeltjes verstaat?
Als je hond geen botten gewend is begin je het best met zogenaamde beginnersbotten, wat je nu geeft, klinkt als "recreatiebot" waar de hond vlees van af kan schrapen. Het bot is doorgaans te hard en dat kan gemakkelijk tanden kosten! Om over geperforeerde magen maar te zwijgen.
Er is dacht ik informatie op dit forum aanwezig, maar orienteer je je vooral op vers-voer-fora; die zijn er genoeg.
Andere ideeen:
kipnekken, kipkarkas, eendennek om mee te beginnen, evt kwartel (al dan niet heel)
(als maaltijd dus, niet noodzakelijkerwijs als tussendoortje).
Pensstaafjes zijn gedroogd, maar hebben op zich niets met vers vlees te maken, al is het beter dan chemisch knabbelstaafjes.
Geef in geen geval rauw varkensvlees. Geef in geen geval verhitte/gare botten van welk dier dan ook; het bot verandert van structuur bij het garen en kan gaan splinteren met mogelijk zeer kwalijke gevolgen.
Ik vind de runderhuidbotten van FarmFood (niet bedoeld als reclame) heel geschikt om te geven. Wat in ieder geval NIET goed is, zijn de "dinosaurusbotten" zoals je die, gerookt en al, in de dierenwinkel kunt kopen.
Maar, vooral, alsjeblieft, je eerst inlezen voordat je wat geeft; je kunt er makkelijk schadelijke fouten mee maken.
Al dat gezegd hebbende: rauw voeren is geweldig voor de hond!!! En ook ouwetjes kun je dat nog prima leren, hoewel... ze kon het al... dit is konijnkarkas.. ook zacht en een geschikt beginnersbot.
Suzanne
- Tato
- Vaste gebruiker
oke, bedankt.
Ik kan wel aan kippen- en eendennekken komen, zal daarmee beginnen dan.
Het is bedoelt om ze na het eten( rodi, smuldier) nog ff lekker te laten kluiven...
is ook goed voor de spijsvertering heb ik begrepen? en voor het gebit..want met de rodi en smuldier gebruiken ze hun tanden niet echt veel...
Het is bedoelt om ze na het eten( rodi, smuldier) nog ff lekker te laten kluiven...
is ook goed voor de spijsvertering heb ik begrepen? en voor het gebit..want met de rodi en smuldier gebruiken ze hun tanden niet echt veel...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm... ja.. .Tato schreef:oke, bedankt.
Overweeg een (langere) bullepees. Gezond, en echt kluiven.
Ga je over op het echte bottenwerk, dan IS dat de maaltijd
Maar, wat ik zeg, lees je in !
Suzanne