Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kwaadaardig gezwel - goed nieuws,eindelijk!
Moderator: moderatorteam
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
kwaadaardig gezwel - goed nieuws,eindelijk!
Zino (12-jarige staffordshire bull terriër) is terug van zijn bezoek aan DA.
historie:
juni 2008: bultje ontdekt aan binnenkant van achterpoot. na controle bleek het een talgklier te zijn.
juni 2009: jaarlijkse inenting: talgklier groter geworden, maar geen probleem
begin augustus: bult redelijk groot geworden.door het gelik een ontsteking op de ontstoken talgklier. er werd in geprikt, in het begin kwam er etter uit, nadien kregen ze er niets meer uit
10 dagen antibiotica en kap op.
Vandaag terug op controle geweest: donderdag operatie. gezwel is door ontsteking kwaadaardig geworden.
hieronder een foto zoals het op deze moment is.
heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb schrik van de operatie. ik vrees dat het één open grote wond gaat worden en dat het genezingsproces hierdoor nog veel langer gaat duren.
iemand ervaring?zou ik voor een 2e opinie gaan bij andere DA?
als iemand mij kan vertellen hoe ik er een foto van toevoeg,dan kan ik een foto van zijn gezwel laten zien.
historie:
juni 2008: bultje ontdekt aan binnenkant van achterpoot. na controle bleek het een talgklier te zijn.
begin augustus: bult redelijk groot geworden.door het gelik een ontsteking op de ontstoken talgklier. er werd in geprikt, in het begin kwam er etter uit, nadien kregen ze er niets meer uit
Vandaag terug op controle geweest: donderdag operatie. gezwel is door ontsteking kwaadaardig geworden.
ik heb schrik van de operatie. ik vrees dat het één open grote wond gaat worden en dat het genezingsproces hierdoor nog veel langer gaat duren.
als iemand mij kan vertellen hoe ik er een foto van toevoeg,dan kan ik een foto van zijn gezwel laten zien.
Laatst gewijzigd door ZinoJinx op 23 sep 2009 08:44, 5 keer totaal gewijzigd.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel - do. operatie
niemand???
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je moet die foto online zetten ergens en dan een link maken hierheen.
Photobucket of zo werkt goed.
Photobucket of zo werkt goed.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heeft je DA met het blote oog gezien dat het kwaadaardig is geworden of is een biopt genomen? Met het blote oog kun je namelijk nooit zeggen of iets kwaadaardig is (geworden) of niet.
Wij hebben bij onze 12,5 jaar oude hond zo'n 6 weken geleden een atheroomcyste (talgkliercyste) weg laten halen. Deze was wel 2 jaar geleden aangeprikt en het onderzoek wees uit dat het om een goedaardig gezwel zou gaan. Echter de DA die de bult nu heeft weggehaald heeft de bult toch verwijderd alszijnde kwaadaardig (zeer ruim weggesneden). Zij had namelijk haar twijfels over de goedaardigheid van de bult.
Omdat onze Joy al 12,5 is hebben we besloten dat dit haar laatste operatie zou zijn (ze kwam ook moeilijk uit de narcose) en dus ook de bult niet verder laten onderzoeken.
In principe zullen ze dus bij Zino ook de bult zeer ruim wegsnijden. Maar de wond wordt natuurlijk wel gehecht. Bij Joy was het binnen no-time prachtig geheeld, na 10 dagen de hechtingen laten verwijderen.
Wij hebben bij onze 12,5 jaar oude hond zo'n 6 weken geleden een atheroomcyste (talgkliercyste) weg laten halen. Deze was wel 2 jaar geleden aangeprikt en het onderzoek wees uit dat het om een goedaardig gezwel zou gaan. Echter de DA die de bult nu heeft weggehaald heeft de bult toch verwijderd alszijnde kwaadaardig (zeer ruim weggesneden). Zij had namelijk haar twijfels over de goedaardigheid van de bult.
Omdat onze Joy al 12,5 is hebben we besloten dat dit haar laatste operatie zou zijn (ze kwam ook moeilijk uit de narcose) en dus ook de bult niet verder laten onderzoeken.
In principe zullen ze dus bij Zino ook de bult zeer ruim wegsnijden. Maar de wond wordt natuurlijk wel gehecht. Bij Joy was het binnen no-time prachtig geheeld, na 10 dagen de hechtingen laten verwijderen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
foto staat online op bovenvermelde link.
krijg het niet klaar om foto hier zelf te plaatsen
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXK8PBEW" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:

Zo dan
Dat ziet er niet best uit inderdaad.
Is er een biopt genomen?
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
ze hebben er al een aantal keren 'vocht' uitgetrokken.
de eerste keren lukte dit, en was het talg.
maar bij zijn bezoek van vorige week kwam er een beetje etter uit, maar kregen ze er met een naald geen vocht uitgetrokken.
een biopt is een stukje weefsel wegsnijden dacht ik? dat is niet gebeurd dan.
Maar DA raadt aan om volledige bult weg te nemen. antibiotica slaagt niet aan, of toch niet zoals het zou moeten.
ik heb bang dat het een grote open wond gaat worden.
de eerste keren lukte dit, en was het talg.
maar bij zijn bezoek van vorige week kwam er een beetje etter uit, maar kregen ze er met een naald geen vocht uitgetrokken.
Maar DA raadt aan om volledige bult weg te nemen. antibiotica slaagt niet aan, of toch niet zoals het zou moeten.
ik heb bang dat het een grote open wond gaat worden.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Dan kunnen ze nooit zeggen of iets kwaadaardig is of niet.ZinoJinx schreef:
Een biopt is inderdaad een stukje weefsel weghalen, kan ook met een holle naald, en dat wordt onderzocht.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Re: kwaadaardig gezwel - do. operatie (nu MET FOTO)
onze Leggy had een gezwelletje op haar teen en groeide heel snel. Heeft ook eerst ab gekregen maar dat hielp niet. Na een aantal onderzoeken (biopten enz ) hebben ze kwaadaardige cellen gevonden en is haar teen geamputeerd. Er zijn verder gelukkig geen verkeerde cellen meer gevonden in de snijranden.
Heel vreemd dat je DA zonder biopten kan zien dat het kwaadaardg is.
Heel vreemd dat je DA zonder biopten kan zien dat het kwaadaardg is.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- CKS
- Zeer actief
Nou dat durf ik anders op basis van de foto ook bijna wel te beweren. En zelfs als het goedaardig zou zijn (wat ik eerlijk gezegd niet erg waarschijnlijk vind) zou het alsnog weggehaald moeten worden. Door de plaats (net bij het gewricht) gaat het genezen een tijdje duren ben ik bang. Ik had persoonlijk dit bultje eerder weggehaald maar dat is achteraf gepraat natuurlijk. Ik hoop dat het lukt alles ruim genoeg weg te halen, succes ermee!jip007 schreef: Heel vreemd dat je DA zonder biopten kan zien dat het kwaadaardg is.
Kees
- jip007
- Erelid
bij 1 van onze doggen is ooit ook zo'n soort bult weggehaald , was trouwens niet kwaadaardig , 2 DA's dachten toen van wel. Het zit op een rot plek bij deze hond , een plek waar je nu niet echt lekker ruim kan wegsnijden , wat bij een kwaadaardig gezwel wel nodig is. Dus ja ik zou het toch zeker willen weten , misschien halen ze nu meer weg dan echt nodig is .Casey schreef:Nou dat durf ik anders op basis van de foto ook bijna wel te beweren. En zelfs als het goedaardig zou zijn (wat ik eerlijk gezegd niet erg waarschijnlijk vind) zou het alsnog weggehaald moeten worden. Door de plaats (net bij het gewricht) gaat het genezen een tijdje duren ben ik bang. Ik had persoonlijk dit bultje eerder weggehaald maar dat is achteraf gepraat natuurlijk. Ik hoop dat het lukt alles ruim genoeg weg te halen, succes ermee!jip007 schreef: Heel vreemd dat je DA zonder biopten kan zien dat het kwaadaardg is.
Kees

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Joy zag het er hetzelfde uit, alleen niet ontstoken en rood.
Het zit inderdaad wel echt op een rotplek. Dacht eigenlijk dat het meer naar boven aan de binnenkant van de poot zou zitten. Joy had uiteindelijk 13 hechtingen (snee van 12cm bij een bult van ca. 3cm) en dat is toch een behoorlijke jaap. Maar ja, bij haar zat het tussen het achterhoofd en schouderbladen en als je ergens genoeg vel hebt om het ruim weg te snijden dan is het daar wel.
Ik ben het eens met Jip, ik zou toch eerst met een holle naald cellen af laten nemen en laten onderzoeken. Bij een goedaardig gezwel kunnen ze een veel kleiner snijvlak gebruiken en ik denk dat dat wel in het belang van Zino is. En mocht het wel kwaadaardig zijn dan is het wellicht ook verstandig om eerst te kijken of er (zichtbare) uitzaaiingen zijn en wat de verdere prognose is?
Het zit inderdaad wel echt op een rotplek. Dacht eigenlijk dat het meer naar boven aan de binnenkant van de poot zou zitten. Joy had uiteindelijk 13 hechtingen (snee van 12cm bij een bult van ca. 3cm) en dat is toch een behoorlijke jaap. Maar ja, bij haar zat het tussen het achterhoofd en schouderbladen en als je ergens genoeg vel hebt om het ruim weg te snijden dan is het daar wel.
Ik ben het eens met Jip, ik zou toch eerst met een holle naald cellen af laten nemen en laten onderzoeken. Bij een goedaardig gezwel kunnen ze een veel kleiner snijvlak gebruiken en ik denk dat dat wel in het belang van Zino is. En mocht het wel kwaadaardig zijn dan is het wellicht ook verstandig om eerst te kijken of er (zichtbare) uitzaaiingen zijn en wat de verdere prognose is?
Groetjes,
Femke

Femke

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik heb hier geen ervaring mee..
maar vind dit wel ergens nalatigheid van de dierenarts..
ik kan me niet indenken dat het na het gelik en ontsteking pas
kwaadaardig word....
en dan zit er een maand tussen dat ie ontdekt dat het kwaadaardig is..
ook zit het bultje er al langer dan een jaar...
ik zou zeker voor een second opinion gaan..
maar vind dit wel ergens nalatigheid van de dierenarts..
ik kan me niet indenken dat het na het gelik en ontsteking pas
kwaadaardig word....
en dan zit er een maand tussen dat ie ontdekt dat het kwaadaardig is..
ook zit het bultje er al langer dan een jaar...
ik zou zeker voor een second opinion gaan..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Ariane
- Erelid
Ik heb nog nooit gehoord dat er met 100% zekerheid gezegd kan worden of een gezwel al dan niet kwaadaardig is zonder punctie, en indien dat niet mogelijk is, zonder een biopt te nemen.Casey schreef:Nou dat durf ik anders op basis van de foto ook bijna wel te beweren.jip007 schreef: Heel vreemd dat je DA zonder biopten kan zien dat het kwaadaardg is.
-
*Ellen*
Ik ben het met de andere mensen eens. Eerst een biopt laten nemen om te kijken of het kwaadaardig is. Als het kwaadaardig is moet er meer weefsel weggesneden worden dan wanneer het goedaardig is. Het zit al op een rotplek dus wel belangrijk om te weten.
En ik zou een beetje haast hebben ermee, ziet er heel rot uit
En ik zou een beetje haast hebben ermee, ziet er heel rot uit
- Ariane
- Erelid
Volgens mij wordt hij morgen geopereerd*Ellen* schreef: En ik zou een beetje haast hebben ermee, ziet er heel rot uit
Toch blijf ik er geen barst van snappen dat niet eerst daadwerkelijk onderzocht is of het goed- of kwaadaardig is.
Als het kwaadaardig is moet de marge van het snijvlak dat schoon is inderdaad veel ruimer genomen worden.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
er werd beslist om de operatie min. een week uit te stellen.
vanmorgen belde de DA om de operatie te verzetten omdat er zaken tussen gekomen waren.
Maar het blijkt nu ook dat zino de afgelopen week nog teveel gelekt heeft aan die bult.
nu heeft hij zen kap dag en nacht op en kan hij er niet meer aan lekken. het ziet er nu al heel anders uit. niet meer zo rood. de antibiotica week word nog even verder gezet en volgende week evaluseren we verder. als we erin slagen om met die kap en de antibiotica de ontsteking eraf te krijgen dan staan we al een stap dichter bij een minder zware ingreep.
ivm kwaadaardig: ik ben niet 100% zeker dat er gezegd geweest is dat het kwaadaardig is. mijn vriend gaat - zonder mij (ik kom daar niet zo graag) - naar de DA. de DA heeft wel iets gezegd van kwaadaardig, maar waarschijnlijk (na jullie antwoorden dat men niet zomaar kan zien dat het kwaadaardig is) meer in de zin van 'dat het er niet goed uitziet'.
hopelijk gaat de ontsteking snel weg.
vanmorgen belde de DA om de operatie te verzetten omdat er zaken tussen gekomen waren.
Maar het blijkt nu ook dat zino de afgelopen week nog teveel gelekt heeft aan die bult.
nu heeft hij zen kap dag en nacht op en kan hij er niet meer aan lekken. het ziet er nu al heel anders uit. niet meer zo rood. de antibiotica week word nog even verder gezet en volgende week evaluseren we verder. als we erin slagen om met die kap en de antibiotica de ontsteking eraf te krijgen dan staan we al een stap dichter bij een minder zware ingreep.
ivm kwaadaardig: ik ben niet 100% zeker dat er gezegd geweest is dat het kwaadaardig is. mijn vriend gaat - zonder mij (ik kom daar niet zo graag) - naar de DA. de DA heeft wel iets gezegd van kwaadaardig, maar waarschijnlijk (na jullie antwoorden dat men niet zomaar kan zien dat het kwaadaardig is) meer in de zin van 'dat het er niet goed uitziet'.
hopelijk gaat de ontsteking snel weg.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel (foto) - operatie uitgesteld
weet iemand hoe je het best gedroogd bloed kan verwijderen?
er is wat gedroogd bloed rond de wonde en ook op zijn buik.
hoe kan ik dit best proper maken? gewoon met washandje gedrenkt is warm water?
Ik zal vanavond nog eens een foto nemen en deze hier plaatsen.
hij heeft nu sinds dinsdagavond zijn kap om en er kan niet meer aan gelekt worden.
er is wat gedroogd bloed rond de wonde en ook op zijn buik.
hoe kan ik dit best proper maken? gewoon met washandje gedrenkt is warm water?
Ik zal vanavond nog eens een foto nemen en deze hier plaatsen.
hij heeft nu sinds dinsdagavond zijn kap om en er kan niet meer aan gelekt worden.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel - operatie uitgevoerd
gisteren werd de opeatie uitgevoerd.
alles is goed verlopen. het gezwel is volledig verwijderd. de wonde hechten was ook geen probleem.
het is wel een vrij grote snee geworden (20 draadjes). overmorgen moeten we op controle en binnen 10 dagen de draadjes eruit.
Tot die tijd gaan we hem afgescheiden houden van onze andere honden, met zijn kap op en veel rust..
en hopelijk kan hij binnenkort terug bij zijn gezelschap.
alles is goed verlopen. het gezwel is volledig verwijderd. de wonde hechten was ook geen probleem.
het is wel een vrij grote snee geworden (20 draadjes). overmorgen moeten we op controle en binnen 10 dagen de draadjes eruit.
Tot die tijd gaan we hem afgescheiden houden van onze andere honden, met zijn kap op en veel rust..
en hopelijk kan hij binnenkort terug bij zijn gezelschap.
- CKS
- Zeer actief
Fijn dat het goed gegaan is. Ik neem aan dat de tumor voor histopathologisch onderzoek opgestuurd is? Ik hoop dat de randen vrij zijn zodat je er in één keer vanaf bent.
Groetjes,
Kees
Groetjes,
Kees
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel (foto) - wond is open
hier geen goed nieuws.Zino werd vorige week dinsdag succesvol geopereerd. het is een wonde van +/- 20 draadjes.deze morgen heb ik gezien dat de onderste draaidjes eruit zijn, wond staat dus open. ik mag binnen uurtje naar dierenarts. hopelijk komt het allemaal nog goed.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
He gatsie wat vervelend!
Ik hoop dat ze het weer netjes dicht kunnen maken en misschien desnoods de poot vastmaken aan het lichaam zodat er geen beweging in zit?
Ik hoop dat ze het weer netjes dicht kunnen maken en misschien desnoods de poot vastmaken aan het lichaam zodat er geen beweging in zit?
-
Mojuan
- Zeer actief
Het is ook wel een vreselijk lastige plek!
Heeft de dierenarts zowel onderhuids als bovenhuids gehecht?
Dat is nml wel verstandig bij zo'n grote plek, en helemaal op een gewricht!
Ik zou daar toch wel even naar vragen als ik jou was.
Heeft de dierenarts zowel onderhuids als bovenhuids gehecht?
Dat is nml wel verstandig bij zo'n grote plek, en helemaal op een gewricht!
Ik zou daar toch wel even naar vragen als ik jou was.

- jip007
- Erelid
wat krammetjes er bij laten zetten 

- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel - wonde week na operatie dichtgeniet
ZinoJinx schreef:Zino (12-jarige staffordshire bull terriër) is terug van zijn bezoek aan DA.
historie:
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel - wonde week na operatie dichtgeniet
de wonde is nu inderdaad dichtgeniet. na de operatie werd er zowel onder-als bovenhuids genaaid.vrijdag moeten we terugkomen en indien er geen beterschap is, zou hij terug in slaap gebracht worden om terug onder-en bovenhuids te naaien. Hij heeft nu een grotere kap meegekregen. met de vorige kon hij met veel moeite doen toch nog onderaan die wonde blijkbaar. en zijn bewegingsruimte is nu serieus beperkt. hij mag 5 x per dag buiten aan de ketting om een plasje te maken en dan terug rust..hopelijk vordert het genezingsproces op deze manier.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Re: kwaadaardig gezwel - ik zie dit niet goed aflopen
Zino is terug op controle geweest. het middelste stuk van de wonde geneest niet goed. en er is weer een andere bacterie vastgesteld.
dinsdag (of maandag) weten we de uitslag hiervan en krijgt hij daarvoor specifieke antibiotica.
vandaag werd zijn wonde gespoeld (mag hem straks ophalen) en dinsdag - wanneer ze uitslag weten - gaan ze het stuk wond (dat niet wil dichten) terug opensnijden en terug hechten,onder- en bovenhuids.
ik zag dit van het begin al niet goedkomen, maar nu heb ik er nog minder goede moed in.
de uitslag van het gezel is ook binnen, het was een goedaardig gezwel.
als ik de klok kon terugdraaien, had er geen operatie plaatsgevonden.
en een goede wijze les voor mezelf. ik laat nooit nog een hond op leeftijd een operatie ondergaan. dit is de 2e keer dat we dit doen. de eerste keer hebben we ze na een lijdensweg (en heel wat centen minder), toch moeten laten gaan en ik kan er niet veel aan doen, maar ik zie het hier ook wreed sober in.
na de eerste keer heb ik gezegd dat ik nooit nog een hond op leeftijd laat operereren omdat ik ze de miserie tijdens de laatste fase van hun leven wil besparen.
en toch heb ik me weer laten vangen want het zou allemaal wel goed komen....
mijn eerste vraag aan DA was 'gaat dat niet één grote wond worden'. zijn antwoord: nee, we hebben daar veloverschot genoeg! daar komen ze nu dan weer op terug...
nu moet hij met zo'n vervelende kap oplopen, gescheiden van de andere honden en een kleine bewegingsruimte..dan had ik hem liever nog gezien met ontstekend gezwel en zonder die kap en in gezelschap van de rest..
kon ik de klok maar terugdraaien...
dinsdag (of maandag) weten we de uitslag hiervan en krijgt hij daarvoor specifieke antibiotica.
vandaag werd zijn wonde gespoeld (mag hem straks ophalen) en dinsdag - wanneer ze uitslag weten - gaan ze het stuk wond (dat niet wil dichten) terug opensnijden en terug hechten,onder- en bovenhuids.
ik zag dit van het begin al niet goedkomen, maar nu heb ik er nog minder goede moed in.
de uitslag van het gezel is ook binnen, het was een goedaardig gezwel.
als ik de klok kon terugdraaien, had er geen operatie plaatsgevonden.
en een goede wijze les voor mezelf. ik laat nooit nog een hond op leeftijd een operatie ondergaan. dit is de 2e keer dat we dit doen. de eerste keer hebben we ze na een lijdensweg (en heel wat centen minder), toch moeten laten gaan en ik kan er niet veel aan doen, maar ik zie het hier ook wreed sober in.
na de eerste keer heb ik gezegd dat ik nooit nog een hond op leeftijd laat operereren omdat ik ze de miserie tijdens de laatste fase van hun leven wil besparen.
en toch heb ik me weer laten vangen want het zou allemaal wel goed komen....
mijn eerste vraag aan DA was 'gaat dat niet één grote wond worden'. zijn antwoord: nee, we hebben daar veloverschot genoeg! daar komen ze nu dan weer op terug...
nu moet hij met zo'n vervelende kap oplopen, gescheiden van de andere honden en een kleine bewegingsruimte..dan had ik hem liever nog gezien met ontstekend gezwel en zonder die kap en in gezelschap van de rest..
kon ik de klok maar terugdraaien...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
he wat vervelend.... helaas kan een da welz eggen dat het geen probleem wordt maar dta kan hij natuurlijk nooit hard maken...en een bacterie is al helemala niet tevoorspellen, hoe vervelend het ook is.
Ik hoop dat de wond toch nog gaat helen uit zichzelf.
Ik hoop dat de wond toch nog gaat helen uit zichzelf.
- CKS
- Zeer actief
He wat beroerd dat dit tegen valt
Aan de andere kant, ga jezelf niets kwalijk lopen nemen. Jammer dat de wond niet meteen goed genezen is maar ook van binnenuit kan het echt wel dichtgroeien, al duurt het iets langer. Met de juiste AB zul je zien dat alles goed komt. En je had ook echt geen andere keus dan laten opereren, in dit geval. Zelfs nu het een goedaardig gezwel blijkt te zijn betekent dat niet dat het maar kon blijven zitten. Hij had er namelijk last van dus hij zou er gewoon aan blijven likken en doen, en dat kan ook niet.
Dus jammer dat het even niet meezit maar je hoeft de hoop echt nog niet te verliezen. Het zal wat langer duren dan gehoopt maar volgens mij gaat dit nog steeds helemaal goed komen!
Succes ermee
Kees
Dus jammer dat het even niet meezit maar je hoeft de hoop echt nog niet te verliezen. Het zal wat langer duren dan gehoopt maar volgens mij gaat dit nog steeds helemaal goed komen!
Succes ermee
Kees
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
het ziet er al een beetje beter uit.
Zino werd vandaag in een roesje gebracht en toen hebben ze de wonde gespoeld een staal genomen.de wonde was binnenin toch al aan het hechten, dus dat is goed nieuws. we spreken hier over 2 cm van de wonde die nog niet dichtgeraakt is. hij heeft nu een bijkomende AB kuur mee en dinsdag hebben ze de uitslag en kunnen ze de AB nog aanpassen. Ze hebben het daarstraks ook genaaid, hij hoeft dus niet meer onder narcose om wonde te openen en terug te naaien. als het nu nog zou lossen, dan gaat de wonde zo moeten genezen met de hulp van zalf. het gaat dan wel langer duren, maar blijven naaien/nieten is ook geen optie.
zal blij zijn als we die kap mogen weggooien!
Zino werd vandaag in een roesje gebracht en toen hebben ze de wonde gespoeld een staal genomen.de wonde was binnenin toch al aan het hechten, dus dat is goed nieuws. we spreken hier over 2 cm van de wonde die nog niet dichtgeraakt is. hij heeft nu een bijkomende AB kuur mee en dinsdag hebben ze de uitslag en kunnen ze de AB nog aanpassen. Ze hebben het daarstraks ook genaaid, hij hoeft dus niet meer onder narcose om wonde te openen en terug te naaien. als het nu nog zou lossen, dan gaat de wonde zo moeten genezen met de hulp van zalf. het gaat dan wel langer duren, maar blijven naaien/nieten is ook geen optie.
zal blij zijn als we die kap mogen weggooien!