Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

klein wit swiffertje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

klein wit swiffertje

Ongelezen bericht door kiki78 »

Vandaag op weg naar de hondenschool kwam ik een wit hondje tegen dat langs de weg liep. Beestje liep bijna onder een auto dus hup auto aan de kant en hondje vangen. Beestje dook eerst in elkaar maar liet zich wel vrij makkelijk oppakken. Hij zat helemaal onder de klitten en er zat weinig vet op zijn ribbetjes. En dan sta je daar langs de weg 200 meter vanaf de hondenschool, dus hondje in de auto. Daan was het daar in eerste instantie niet mee eens maar gelukkig stond de bench nog in de auo zodat Daan niet naar voren kon komen. Op de hondenschool hondje meegenomen het terrein op en wat rond gevraagd of iemand hem kende. Niemand kende hem. Ja wat dan? dierenambulance bellen. Er was gen vermissing opgegeven maar ze wilde hem wel komen halen. Weer terug naar de auto om een riempje en lijn te pakken en Daan uit de auto te halen. Hondje op het veld vastgelegd en gaan trainen met Daan.
Op een gegeven moment kwamen er mensen aan die vroegen of dat witte hondje van de weg was af geplukt. Bleken de baasjes te zijn die liepen te zoeken. Ze wilde hem al bijna met halsbandje en lijn meenemen. Het meisje was helemaal gelukkig dat ze hem weer gevonden hadden. Ze zouden zelf de dierenambulance bellen om te melden dat ze niet meer hoefde te komen. Hondje bleek ook doof te zijn.
Gelukkig is hij weer bij zijn baasjes en hoefde hij niet eerst naar het asiel.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Re: klein wit swiffertje

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hoe lang was het hondje weg geweest dan ? omdat hij onder de klitten zat en zo mager was.
Ik weet niet of ik hem zo maar meegegeven had als de hond er zo beroerd uit zag.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Rhiannon schreef:Hoe lang was het hondje weg geweest dan ? omdat hij onder de klitten zat en zo mager was.
Ik weet niet of ik hem zo maar meegegeven had als de hond er zo beroerd uit zag.
Vraag ik me ook af. De klitten okee, maar mager?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

LéonieHonden schreef:
Rhiannon schreef:Hoe lang was het hondje weg geweest dan ? omdat hij onder de klitten zat en zo mager was.
Vraag ik me ook af. De klitten okee, maar mager?
Mager is natuurlijk een relatief begrip, als Lune op straat aangehaald word door iemand zullen ze ook snel zeggen 'jee wat mager'... tja.. ik kan dr voeren wat ik wil, maar mevrouw blijft een dunne spriet... :roll:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
kiki78
Zeer actief

ik denk dat het hondje niet eens zo heel lang weg is geweest. ik denk eerder dat hij wat mager (niet brood mager)was door de leeftijd. aangezien hij ook doof was en hij er ouder uitzag dan Daan.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kiki78 schreef:ik denk dat het hondje niet eens zo heel lang weg is geweest. ik denk eerder dat hij wat mager (niet brood mager)was door de leeftijd. aangezien hij ook doof was en hij er ouder uitzag dan Daan.
Sommige honden krijg je niet dikker.
Dus dat magere hoeft niets te betekenen.
Bij die kleine hondjes zitten er ook nog wel een paar die wat kieskeurig zijn (gemaakt) in hun voer.
Klitten zullen in sommige vachten vast ook sneller komen.

Ik geloof niet dat wel of niet doof zijn daar verder iets mee van doen heeft :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kiki78
Zeer actief

ranetje schreef:
kiki78 schreef:ik denk dat het hondje niet eens zo heel lang weg is geweest. ik denk eerder dat hij wat mager (niet brood mager)was door de leeftijd. aangezien hij ook doof was en hij er ouder uitzag dan Daan.
Bij die kleine hondjes zitten er ook nog wel een paar die wat kieskeurig zijn (gemaakt) in hun voer.

Ik geloof niet dat wel of niet doof zijn daar verder iets mee van doen heeft :wink:
Ik koppelde het doof zijn aan zijn leeftijd. Hij was eerst heel erg onzeker maar zodra hij een halsbandje omhad voelde hij zich een stuk zekerder.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kiki78 schreef:
ranetje schreef:

Ik koppelde het doof zijn aan zijn leeftijd. Hij was eerst heel erg onzeker maar zodra hij een halsbandje omhad voelde hij zich een stuk zekerder.
:ok:
Had ik je verkeerd begrepen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou gellukig goed gekomen
en klitten doen sommige echt snel ja
Ruby hier heeft echt een rot vacht zelfs kort klit dat zo snel
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier ook een wit mager (want ik lust niets hondje) Met een vacht die een uur na het borstelen al weer klitten heeft.
Afbeelding
gevni havanezers
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Nou top dat je het beestje uit een vervelende situatie hebt gehaald, had natuurlijk heel wat kunnen gebeuren wat nu voorkomen is, en weer bij de baasjes terug...top!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”