Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van hobby beroep maken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Van hobby beroep maken

Ongelezen bericht door fleurie »

Eigenlijk heb ik al heel lang de droom om ooit van mijn passie (honden) mijn beroep te maken, ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen die dat ook hebben gedaan, en hoe ze dat hebben aangepakt. Ik denk aan hondentrimmen (waar ik al wel een opleiding voor heb gedaan), training geven, natuurgeneeskunde praktijk oid.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: Van hobby beroep maken

Ongelezen bericht door Tulp »

Yup, hier is de hobby ook werk geworden (Voeding). Het enige nadeel is dat je dus noooooooit meer afgewerkt bent :tongue: .
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
fleurie
Zeer actief

Tulp schreef:Yup, hier is de hobby ook werk geworden (Voeding). Het enige nadeel is dat je dus noooooooit meer afgewerkt bent :tongue: .
Vertel vertel, hoe heb je dat aangepakt en wat doe je precies? En dat nooit afgewerkt zijn begrijp ik wel, maar dat is niet erg als het je hobby is, en volgens mij hoort dat wel een beetje bij het eigen ondernemerschap.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Tja hoe hebben we dat aangepakt.
Heel anders dan waar jij nu voor staat denk ik, ik was altijd al regiodealer van een bepaald voermerk en nu hebben we het importeurschap voor Nederland van dat merk overgenomen. Dus niet echt klein begonnen (samen fulltime en twee parttimers in dienst :wink: ).
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik heb van mijn hobby muziek mijn beroep gemaakt en ben hierdoor mijn hobby kwijt geraakt. Zo voelt het nu dus ook echt. Als je van je hobby je beroep maakt wordt wat vrijblijvend was een verplichting en dat voelt toch anders. Soms denk ik wel eens had ik vroeger maar beter om me heen gekeken. (zou echter geen ander beroep willen)
En heb nu na 20 jaar eindelijk weer een hobby, mijn hondjes :cheer:
Afbeelding
gevni havanezers
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb ruim 14 jaar geleden een goede baan opgeven om een hondenuitlaatdienst te beginnen.
Iedereen verklaarde me voor gek en vond het onverantwoord.
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze, al heb ik financieel nooit meer kunnen verdienen als in mijn vorige baan :mrgreen:
Nu 14 jaar later doe ik het nog met veel plezie,r al heb ik door mijn schouderoperatie wat gas terug moeten nemen, ik zou ik het zo weer doen.
Toen ik begon was ik alleen nu komt er per 1 september een vierde collega :cheer: :cheer: :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik wil graag ook met honden werken. Word lastig om erin te komen, maar ben van plan opleidingen te doen hierin. Trimmen en gedragstherapeute zeker, en instructeur lijkt me ook heel leuk. :wink:

Maar zoals Blacky zegt kan natuurlijk ook, hoop dat het niet zo uitpakt.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik had van hobby tekenen mijn beroep gemaakt als dierenportrettekenaar. voor mij viel het tegen, hobby werd werk, had er echt geen zin meer in op een gegeven moment, vond heel het tekenen zelfs een tijdje niets meer aan. is wel weer goedgekomen gelukkig. en had me erop verkeken dat ik in mijn eentje thuis werken dag in dag uit dus echt niet trek. maar ben zeker wel blij dat ik het gedaan heb! het geeft een kick om van je eigen werk te kunnen leven, je leert er veel van en ik ben er echt letterlijk veel ondernemender van geworden.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik lees mee, ik vind dit een heel interessant onderwerp,
ik wil graag websites gaan bouwen voor mensen, weet alleen nog niet waar te beginnen :N:
ben me nog aan het orienteren :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb van mijn werk mijn hobby gemaakt :cheer: eerst heb ik in een dierenpension gewerkt, wat erg leuk was! Alleen werd het mij teveel, te weinig personeel en veeeeeeeeeelste veel moest ik doen. Nu werk ik in een asiel/pension waar echt 10x zoveel mensen werken. Heerlijk is het!
Enige nadeel vind ik wel dat je altijd met levende dieren werkt. Je bent nooit standaard op tijd klaar, je neemt toch onbewust je werk mee naar huis. Toen ik een jaar er tussen uit was (tussen pension en asiel/pension in) vond ik het ook wel lekker om van honden echt mijn hobby weer te maken ipv mijn werk.
Toch weegt het plezier wel veel meer op dan tegen de nadelen hoor :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik heb ook een honden- en kattentrimsalon, binnenkort begin ik hopelijk met de instructeurscursus en ook ik heb de natuurgeneeskundige opleiding samen met Ttouch op mijn verlanglijstje staan.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik ga ook proberen van mijn hobby (fröbelen) een halve boterham te verdienen. De dikke boterham zoals ik die gewend was hoeft niet meer, wíl ik niet meer. Ik wil leven en plezier hebben in mijn werk. Ik wil niet meer werken (met plezier overigens) en daarnaast nog 2 uur per dag leven.
Ik ga ervoor. Lukt het niet, dan lukt het niet.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik ga binnenkort beginnen met de opleiding hondeninstructeur :cheer: Ik weet al heel lang dat ik met honden wil werken, en toen dit op mijn pad kwam heb ik het meteen aangenomen. Ik wil ook nog de opleiding GT gaan doen.
Ik kan wel de hele week op kantoor gaan zitten maar daar word ik niet gelukkig van. :U:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Onze hobby was op rommelmarkten staan ,maar heel vroeg op en daarna alles inpakken en de verdiensten werden ook steeds minder,voor al het werk wat je er aan had.
5 maanden geleden zijn we een grote 2e hands winkel begonnen,met alles wat je maar kan opnoemen,het is zo gaaf,maar heel hard werken.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb in maart dit jaar mijn eigen hondenschool opgericht, alleen van leven gaat niet maar ik hou wat extra's over en ik heb erg veel lol in mijn werk nu.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb een aantal jaren een uitlaatsevice gehad met mijn vriendin. Daarna een kleinschalige dagopvang.
Een dikke boterham ermee verdienen deden we niet ondanks dat ze beiden zeer goed liepen en we vaak vol zaten. Hadden veel kosten met onze bus/benzine e.d.
Toen Rosalie geboren werd ben ik ermee gestopt omdat het combineren mij zwaar viel.
Maar daarvoor heb ik het met veel plezier gedaan. De uitlaatservice was geweldig maar soms ook wel erg stressvol als er iets niet goed ging met de honden.

Ja ik kijk met veel plezier terug op die tijd en zou het zo weer doen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

yvonne dl schreef:Onze hobby was op rommelmarkten staan ,maar heel vroeg op en daarna alles inpakken en de verdiensten werden ook steeds minder,voor al het werk wat je er aan had.
5 maanden geleden zijn we een grote 2e hands winkel begonnen,met alles wat je maar kan opnoemen,het is zo gaaf,maar heel hard werken.
he zijn jullie eindelijk open je zou het adres nog neer zetten
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik wilde iets met honden of paarden doen wat maakte me niet uit, ik werk nu fulltime in een asiel/pension op de hondenafdeling.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

na een conflict met mijn manager besloten dan maar voor mezelf te beginnen
en dus nu idd van mijn hobby mijn beroep aan het maken,
nl werken als (honden) beveiliger....
fleurie
Zeer actief

crutz schreef:na een conflict met mijn manager besloten dan maar voor mezelf te beginnen
Dat lijkt me ook heel mooi werk, wat heb je allemaal nodig om zoiets te doen (behalve een hond :wink: )
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

fleurie schreef:
crutz schreef:na een conflict met mijn manager besloten dan maar voor mezelf te beginnen
Dat lijkt me ook heel mooi werk, wat heb je allemaal nodig om zoiets te doen (behalve een hond :wink: )
opleiding beveiliger en een getoetste hond (KNPV of Bond v Diensthond)
nu dus nog even geen hond (in september hopelijk met Ace voor de toetsing)
en natuurlijk als zelfstandige meerdere opdrachtgevers....in dienst van een bedrijf hoeft dat niet :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik lees geïnteresseerd mee.
Zelf zou ik nml heel graag een eigen lijn kvv willen gaan produceren en dan vooral gericht op gezondheidsklachten.
Dus geen standaard kvv.
En ik ben heel voorzichtig op aanraden van Bianca (zij doet al jaren Bach-bloesem therapie) begonnen aan mijn eigen boek over gezonde voeding en gezondheidsklachten.

Maar ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan realiseren om het uit te gaan brengen enz.
:zweep:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

S@ndr@ schreef:Ik lees mee, ik vind dit een heel interessant onderwerp,
ik wil graag websites gaan bouwen voor mensen, weet alleen nog niet waar te beginnen :N:
ben me nog aan het orienteren :wink:
Beginnen achter je computer is geen verkeerd plan. Daarna zorgen dat je goed thuis bent in html, php is haast ook al noodzaak tegenwoordig. Als je echt alles zelf wilt doen (ook design enzo) ook nog eens verdiepen in een programma als photoshop. Je begint niet direct met het maken van websites voor anderen, ik denk dat je er eerst tientallen voor jezelf moet maken. Je begint met iets simpels en dan steeds uitbreiden, dan eens overnieuw beginnen zodat je de beginselen ook steeds weer gebruikt. Met php kun je eerst simpele dingen gaan maken, bijv een contact formulier of gastenboek, daarna eens beginnen met een fotoboek, login systeem etc. etc.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

mijn hobby was altijd mijn paard. Na mijn studie weg en waterbouw ben ik op een manege voor gehandicapten terecht gekomen waar ik nu alweer 5 jaar in dienst ben. Tegenwoordig als fulltime instructrice, met stiekem nog een hele hoop taken erbij. Ik vind het super werk maar merk wel dat ik af en toe geen zin meer heb om mijn eigen paard nog te doen. Met name in het weekend wil ik wel eens een dag geen paarden zien.
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Mijn vriendin heeft ook van haar hobby haar beroep gemaakt en is een uitlaatservice gestart. Helaas heeft ze last gekregen van een chronische heuponsteking en nu moet ze stoppen. Per 1 september gaat ze weer werken als computerprogrammeur voor een baas. Wel jammer want het was heel mooi, soms inderdaad stressvol en niet altijd even lucratief...

Nu staat er een goedlopende HUS te koop....
Afbeelding
steve18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door steve18 »

Ik ga beginnen met de opleiding gedragstherapeut en kynologisch instructeur te volgen en dit gedurende de opleiding te combineren met een half-time job.
Als ik het diploma heb zou ik dit willen combineren met een uitlaatservice.
Zou dit financieel haalbaar kunnen zijn ?
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

ik lees ook maar even mee, ik denk zelf dat je als je van je hobby je beroep maakt het geen hobby meer is, want een hobby doe je waneer jij er zin in hebt en waneer het jou uitkomt, werken moet je en kan je niet even een dag niet doen, tenminste de meeste mensen kunnen dat niet .

Het is wel een mooi streven om iets waar je heel graag je tijd en energie in steekt om dat te combineren in je beroep, omdat je dan in ieder geval weet dat je daar plezier in hebt en dat is belangrijk als je dat bv hele dagen moet doen, dan kan je er ook maar beter plezier in hebben.

Mijn Hobby ( alhoewel ik dat word ook niet helemaal vind passen) is het opvangen van honden die herplaatst moeten worden, om ze even een rustpunt te geven, en ze te leren dat er ook mensen zijn die lief zijn en ze dingen kunnen leren zonder bang te hoeven zijn...nadeel is soms dat het gruwelijk zeer doet om ze weer te laten gaan, en soms blijven ze, net als die van ons...daar zou ik geen werk van kunnen maken , dan kan ik niet meer de aandacht aan ze geven die ze nodig hebben.

Ik doe het ook niet aan de lopende band, dat zou ik niet volhouden, maar omdat mijn dieren ook mijn hobby zijn als je het zo uit mag drukken, zal ik me ook altijd in blijven zetten voor de minder gelukkigen zeg maar...en mijn werk, dat doe ik elke dag om mijn dieren oa en onszelf een goed leven te kunnen geven , gelukkig heb ik wel plezier in mijn werk.

ik zou wel mijn kunde uit willen breiden om zo mijn hobby te combineren met mijn werk, ik werk nu als buitengewoon opsporingsambtenaar..daar zijn veel diploma's in te halen , zo veel dat ik bv boswachter zou kunnen worden, kijk dan zou mijn werk ook mijn hobby zijn...me hard maken voor dieren en de natuur...maar vooralsnog is het nog niet zover en of ik dat ooit kan realiseren, weet ik niet, vooralsnog ben ik tevreden nu.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”