Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dannie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boomer

hoeveel kvv

Ongelezen bericht door Dannie »

Hoi,

Ik wil overgaan op volledige kvv omdat onze hond de brokken duidelijk niet graag heeft.

Hoeveel kvv moet een pup van 9 weken en hoe voer ik de hoeveelheid wbt leeftijd op?
Kan ik de tabel van Farm Food Fresh aanhouden ongeacht het merk dat ik neem?
En moet ik net als bij de brokken eerst gaan mengen om de buik te laten wennen of kan ik er gewoon mee beginnen?
Ik gaf nu overdag brokken (Carocroc) en 's avonds wat uit blik (Pedigree of Bonzo voor pups).

Zijn er mensen in Tilburg of omgeving die samen groot in (willen) kopen en zo ja een adres weten?

Groetjes Dannie
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Re: hoeveel kvv

Ongelezen bericht door kanche »

Een pup geef je ongeveer 60 a 70 gram per kg lichaamsgewicht verdeeld over 4 keer per dag en dan kijk je hoe de pup het erop doet dan ga je als de pup ouder wordt naar 3 keer per dag bij ongeveer 9 maanden ga je terug naar 25 gram per kg lichaams gewicht verdeeld over 2 x per dag

en je kan in een keer overstappen op de kvv hoef niet geleidelijk te doen :ok:
Afbeelding
Tijn en Lein
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar teckel

Ongelezen bericht door Tijn en Lein »

We hebben van de fokker Rodi aanbevolen gekregen, omdat dit makkelijker in porties te verdelen is. Zelf gaf ze de pups Smuldier. Nu hebben wij een beetje het gevoel dat Luuc de Rodi opslokt en niet kauwt/ We hebben nu een ander merk geprobeerd, Runner, vers vlees voor de pup.
Wat adviseren jullie? Zowiezo willen we vers, want we hebben 1 dag brokken gegeven en daarvan bleef hij plassen en poepen. We willen we hem laten wennen aan af en toe brokken, omdat dat handig is als je een dag weg bent. Welke brokken zijn dan het beste?
Luuc Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
totdat onze collie kwam voerde ik de jongens ( :D ) carnibest; dat vind ik er mooi en goed uitzien. Is ook wel duur; E 3,50 per kg voor de "natuur-versie".
Nu voer ik Kivo aan de collie en deels Kivo aan de jongens, deels barf, deels carnibest.

De dame doet namelijk 2 dagen met 1 kg kvv waar de jongens er elk 1 week mee doen. Dat ging toch wel erg in de papieren lopen. Ze doet het goed op de Kivo.

Zorg altijd dat je een compleetversie koopt en voer in eerste instantie conform de verpakking, hoewel liever niet teveel. Staat er ergens "tussen 40 en 50 gram" kies dan voor de 40. ALs de hond dikker wordt, ga je minder voeren, ga je meer rib zien, wat meer.

Suzanne
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Tijn en Lein schreef: Nu hebben wij een beetje het gevoel dat Luuc de Rodi opslokt en niet kauwt/
Dat maakt niet uit. Heel veel honden kauwen niet. Hap slik weg. :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Rodi is fijngemalen, daarom hoeft hij er niet op te kauwen. Lijkt me geen probleem.
Van de ene kvv zal hij meer nodig hebben dan van de andere, is mijn ervaring. Van smuldier bijvoorbeeld (vindt ze heerlijk) komt ze sneller aan dan van rodi of carnibest.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een hond heeft een knip- en scheurgebit. Hij kan en hoeft niet te kauwen zoals wij dat doen. Happen en naar binnenslokken is dus honds gedrag. Heel goed.

Zoek een willekeurig brokje uit op formaat, geur en breekbaarheid. Je gebruikt ze als beloningsbrokje buiten (da's namelijk lastig met Rodi) en zo went hij meteen aan het eten van brok. De meeste vers gevoerde honden houden wel van een 'slechte snack' dus maak je geen zorgen voor het dagje uit waarop hij brok mag eten, dat gaat hij wel doen.
Dannie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door Dannie »

Omdat de leverancier van ff hier nu idd op vakantie is heb nu even Rodi gehaald om te proberen.
Had gister avond 100gr gegeven en dat ging er met smaak in! Alles op en hij bleef nog bij zijn bordje staan.
Maar als ik het goed berekend heb mag hij dus maar ongeveer 43gr per keer (70gr x 2,5 kilo :4 voedingen).
Wat weinig! Of moet ik dat echt gewoon even aanhouden?

Hoe doen jullie het met ontdooien? Op de verpakking staat: liefst op kamertemp en 3 uur ontdooien.
Maar dan moet ik dus steeds 3 uur van tevoren aan denken en dan heb ik steeds dat vlees op het aanrecht staan.
Kan ik ook gewoon smorgens 2 " hamburgers" uitleggen en in de koelkast laten ontdooien?
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Dannie schreef:Omdat de leverancier van ff hier nu idd op vakantie is heb nu even Rodi gehaald om te proberen.
Had gister avond 100gr gegeven en dat ging er met smaak in! Alles op en hij bleef nog bij zijn bordje staan.
Maar als ik het goed berekend heb mag hij dus maar ongeveer 43gr per keer (70gr x 2,5 kilo :4 voedingen).
Wat weinig! Of moet ik dat echt gewoon even aanhouden?

Hoe doen jullie het met ontdooien? Op de verpakking staat: liefst op kamertemp en 3 uur ontdooien.
Maar dan moet ik dus steeds 3 uur van tevoren aan denken en dan heb ik steeds dat vlees op het aanrecht staan.
Kan ik ook gewoon smorgens 2 " hamburgers" uitleggen en in de koelkast laten ontdooien?
Ja hoor dat kan prima! :ok: Wel even uit de koelkast halen voordat je het geeft, zodat het niet zo heel koud is.
Verder gewoon even die hoeveelheid aanhouden en kijken hoe het gaat. Vindt je hem te mager dan geef je wat meer en andersom.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Simy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simy »

Hier krijgt Simy, Carnibest, wij kopen het bij het Vogelasiel te Tilburg.
Wij nemen dan altijd meteen 100 kg tegelijk.
In Dongen bij dierenspeciaalzaak van Riel is het ook te koop.
Groetjes Yvonne
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou gewoon sec de Rodi tabel aanhouden, ik denk dat je dan meer kunt voeren dan je nu doet. De Rodi tabel werkt heel simpel, je zoekt het aantal kilo's op dat je hond weegt, en dan staan er twee getallen voor het aantal schijven dat hij per dag moet hebben, het eerste getal is voor jonge opgroeiende honden, het tweede voor volgroeide volwassen honden. Makkelijker kan niet.

Vind je pup dat wat je volgens de Rodi tabel mag geven nog wat te weinig, dan zou ik op het oog voeren en twee maaltijden per dag wat meer geven. Verder gaf ik Christo bij de Rodi nog wat geroosterd brood en wat verse groenten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tijn en Lein schreef:We hebben van de fokker Rodi aanbevolen gekregen, omdat dit makkelijker in porties te verdelen is. Zelf gaf ze de pups Smuldier. Nu hebben wij een beetje het gevoel dat Luuc de Rodi opslokt en niet kauwt/ We hebben nu een ander merk geprobeerd, Runner, vers vlees voor de pup.
Wat adviseren jullie? Zowiezo willen we vers, want we hebben 1 dag brokken gegeven en daarvan bleef hij plassen en poepen. We willen we hem laten wennen aan af en toe brokken, omdat dat handig is als je een dag weg bent. Welke brokken zijn dan het beste?
Runner kan ook best maar let er op deat het een "compleet" voeding is.

Ook bij Rodi heb je Rodi compleet en Rodi vlees of pens.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tijn en Lein
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar teckel

Ongelezen bericht door Tijn en Lein »

Vandaag heeft Luuc Smuldier gekregen.. nou hij deed de naam eer aan: SMULLEN maar!
Erg leuk om te zien hoe hij zijn eten zo erg lekker vind...
Luuc Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Inderdaad, een hond te zien smullen is een genot. Maar dat wil je zelf eigenlijk ook het liefst: lekker (en gezond) eten.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”