Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet normaal.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BobbyDinoAmber

Niet normaal.

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Hallo,

Een tijdje geleden.. we lieten volgensmij Bobby uit en Bobby heeft niet zo'n leuk verleden gehad.Er kwam een man langs en Bobby werd bang en toen blafte Bobby naar die man .... Toen sloeg hij Bobby !! Ik vond het zo vreemd ik liep daar met mijn moeder en we schrokken er zo van. We durfden niet te reageren. Je slaat toch niet zomaar iemand anders zijn hond alleen omdat hij/zij naar je blaft?
Laatst gewijzigd door BobbyDinoAmber op 16 jul 2009 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Niet normaal.

Ongelezen bericht door sjaak-k »

BobbyDinoAmber schreef:Hallo,

Een tijdje geleden.. we lieten volgensmij Bobby uit en Bobby heeft niet zo'n leuk verleden gehad.Er kwam een man langs en Bobby werd bang en toen blafte Bobby naar die man .... Toen sloeg hij Bobby !! Ik vond het zo vreemd ik liep daar met mijn moeder en we schrokken er zo van. We durfden niet te reageren. Je slaat toch niet zomaar iemand anders zijn hond alleen omdat hij/zij naar je blaft?
En nu de vraag vinden jullie dat normaal dat hij eigenlijk voor niets iemand anders zijn/haar hond slaat ?

Niet lullig bedoeld, maar verwacht je dat iemand dit normaal vindt?
Afbeelding
BobbyDinoAmber

sjaak-k schreef:
BobbyDinoAmber schreef:Hallo,

En nu de vraag vinden jullie dat normaal dat hij eigenlijk voor niets iemand anders zijn/haar hond slaat ?

Niet lullig bedoeld, maar verwacht je dat iemand dit normaal vindt?
Je hebt gelijk.. Dat stukje haal ik er weg..(ik wou het gewoon kwijt)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Het is niet normaal dat die man als reactie gaat slaan, maar ik vind het ook verre van normaal om je hond de kans te geven naar andere mensen te blaffen.
Hoe moet die man weten dat je hond alleen maar blaft omdat hij bang is?
Voor hetzelfde geld ben jij de zoveelste lakse hondenbezitter die zijn hond maar alles en iedereen aan laat vliegen. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja hallo zeg als iedereen mijn hond gaat slaan waar ie naar blaft dan heb ik een dag taak die mensen te meppen,
je verwacht toch niet dat ik dat goed ga vinden he :mep:
nu denk ik dat er heel weinig mensen zijn die het lef zullen hebben mijn hond een hengst te geven, maar de eerste de beste die het wel doet heeft een behoorlijk probleem . :devil:
als iemand mijn hond corrigeert ben ik dat , een ander loopt het risico dat ie in zijn klauwen wordt gebeten,dus slecht plan
Voor hetzelfde geld ben jij de zoveelste lakse hondenbezitter die zijn hond maar alles en iedereen aan laat vliegen
des te meer redenen om uit de buurt te blijven of de eigenaar aan te spreken, zal even lekker worden :M:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

iemand die mijn hond om deze reden (of welke andere reden dan ook) gaat slaan, heeft aan mijn een goeie :zweep:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En zo heb je dus om 11.00 's morgens al ruzie in het bos ;-)
:smile: :smile: :smile: ja dat is soms niet t evermijden :F:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

nee, niet normaal. maar het gebeurt... ik heb zelfs eens gehad dat ik met Ragyo door de stad liep en iemand zomaar schoppende bewegingen maakte naar hem en iets zei over kuthonden ofzo, terwijl hij alleen maar liep, keurig naast me aan de lijn, niet eens naar die man keek of blafte. het is dat hij net miste, heb alleen een pissige opmerking gemaakt en ben verder maar doorgelopen, ook omdat het een heel groepje was en wat ongure types zeg maar.

ik vindt verder ook wel dat je moet proberen te voorkomen dat je hond iemand bang maakt, niet achter mensen aangaat etc. maar dat ie een keer blaft kan gebeuren. heb ik ook wel eens gehad als er bijv onverwacht iemand achter een heg uit komt dat Ragyo schrikt en blaft.

en trimmers, ja ik kwam er laatst 2 tegen in een losloopgebied die bang van honden waren, ik vind dat persoonlijk niet slim om daar dan te gaan lopen maar ik hou wel de honden even bij me, vind ik wel zo beleefd.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De eerste de beste die mijn hond een mep geeft krijgt er zelf één terug!
Ik sla echt nooit mensen, maar je blijft met je handen van mijn honden af.
Het wordt een ander verhaal als ik ze niet aan de lijn zou hebben en de hond komt dreigend op iemand af, maar zolang ze netjes aan de lijn zitten is het onzin.
Honden blaffen nou eenmaal wel eens, zo blafte Julia vanmorgen naar een oude vrouw die ze een beetje eng vond.
Dat vrouwtje vond het helemaal niet erg, nu blaft Julia niet lelijk of hard, het was een blafje uit onzekerheid, en kwam totaal niet dreigend over, meer speels in leken ogen.
Maar toch, het zou wat zijn als Julia om zo'n reden wordt geslagen, lekker.
Dan zou ze misschien de volgende keer wel tot bijten over kunnen gaan omdat ze dus bang wordt gemaakt in haar onzekerheid, dank je de koekoek.
:zweep:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jeej, ik was echt super kwaad geworden zeg! Zomaar iemand anders hond slaan!
Kijk, als hij er een opmerking over geeft, prima. Maar zomaar slaan, nee, dat had ik zeker niet gepikt.
BobbyDinoAmber

En eigenlijk wisten we ook wel zeker dat hij Bobby niet eng vond.Toen Bobby blafte toen lachte hij erbij en gaf hem toen een klap .. Dan lijkt het mij niet dat hij hem eng vond.
BobbyDinoAmber

Nanna schreef:
BobbyDinoAmber schreef:En eigenlijk wisten we ook wel zeker dat hij Bobby niet eng vond.Toen Bobby blafte toen lachte hij erbij en gaf hem toen een klap .. Dan lijkt het mij niet dat hij hem eng vond.
Die klap zou mij ook te ver gaan hoor.
Maar toch ga jij ook niet helemaal vrijuit. Het IS ook heel vervelend en voor sommige mensen ronduit beangstigend om aangeblaft te worden. Het is een kleine moeite om het af te leren en het loopt veel prettiger.
En mensen denken dan niet "daar komt zij weer met die kutkeffers aan", en dat is in deze tijd van hondenhaat ook al heel wat waard. :ok:
Hoe kun je het dan het beste afleren ?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als ie nou nog beet, kan ik een dreun begrijpen. Maar voor alleen blaffen?? Kom zeg, walgelijk.
Afbeelding
Darko
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Darko »

Haha, komt me bekend voor.
Ik was maandag met Darko aan het rennen, en net toen ik hem onderweg wilde laten drinken in een riviertje, kwam er een keffende jack russel op ons af. Darko naar het riviertje gestuurd om te drinken, maar de jack bleef voor mij staan grommen en blaffen met opgetrokken lip. Baasje deed er niets aan, dus toen ik het zat was heb ik 'ophouwe!' geroepen. Nou, baasje boos; wat ik nou voor een hondenvriend was, enz enz. Ik uitgelegd dat als haar jack naar mij bleef keffen, mijn hond dan niet wilde drinken omdat hij dan toch blijft opletten of dat beest mij niets doet. Nou, dan hoefde ik nog niet zo op haar hond te schreeuwen, bla bla. Uiteindelijk was ik het zat, heb haar verteld dat ik wel wist van wie dat hondje dat keffen had :tongue: , en toen ben ik verder gegaan. Ik vind het zo belachelijk; als daar een Duitse herder met dat gedrag had gestaan, dan was het een gevaarlijk beest, en bij een klein hondje moeten we het maar stoer/schattig vinden?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

diegene die dat deed bij 1 van mijn honden kreeg een goed gemikte muilpeer terug...
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

1 iemand ooit gedaan, die lag gevloerd binnen 3 sec :mep:
nero
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jack russell

Ongelezen bericht door nero »

Mijn hond slaan dat zou me echt te ver gaan. :devil:
Ik wil overigens ook niet hebben dat Nero naar alles en iedereen blaft,doet ie gelukkig ook niet.Ik vind het echt ronduit storend en onnodig.
Hier in de buurt woont een chihuahua die blaft ook echt tegen alles en als er dan een grote hond nagekefd word hoor je vaak "och kijk dan" echt op zo'n vertederende toon :U:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden mogen geen mensen aanblaffen en dus leer ik ze dat in hun puppytijd af als ze die neiging hebben.Wat je nu kunt doen is zodra hij de neiging krijgt mensen aan te blaffen hem af te leiden met een koekje,bal of weet ik veel wat en als hij braaf is krijgt hij dat koekje of wat dan ook.
Je zult maar heel erg bang voor honden zijn en dan zomaar aangeblaft worden :wink:
Een klap gaat mij dan ook te ver,maar dat die man het niet leuk vond is begrijpelijk.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
BobbyDinoAmber

marian* schreef:Mijn honden mogen geen mensen aanblaffen en dus leer ik ze dat in hun puppytijd af als ze die neiging hebben.Wat je nu kunt doen is zodra hij de neiging krijgt mensen aan te blaffen hem af te leiden met een koekje,bal of weet ik veel wat en als hij braaf is krijgt hij dat koekje of wat dan ook.
Je zult maar heel erg bang voor honden zijn en dan zomaar aangeblaft worden :wink:
Een klap gaat mij dan ook te ver,maar dat die man het niet leuk vond is begrijpelijk.
We gaan er aan werken, bedankt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

BobbyDinoAmber schreef:
marian* schreef:Mijn honden mogen geen mensen aanblaffen en dus leer ik ze dat in hun puppytijd af als ze die neiging hebben.Wat je nu kunt doen is zodra hij de neiging krijgt mensen aan te blaffen hem af te leiden met een koekje,bal of weet ik veel wat en als hij braaf is krijgt hij dat koekje of wat dan ook.
We gaan er aan werken, bedankt.
Succes :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
BobbyDinoAmber

Dankjewel.
BobbyDinoAmber

Misschien een beetje laat, maar ik was in de war ... Het ging niet om Bobby maar om Amber..
Amber sprong bij een man op.
Sorry voor de late reactie.
Een dag ongeveer(volgensmij) nadat ik dit topic opende bedacht ik me ineens dat het om Amber ging en niet om Bobby.
Het was volgensmij de eerste dag dat we Amber hadden en met haar gingen wandelen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

BobbyDinoAmber schreef:Misschien een beetje laat, maar ik was in de war ... Het ging niet om Bobby maar om Amber..
Amber sprong bij een man op.
Sorry voor de late reactie.
Een dag ongeveer(volgensmij) nadat ik dit topic opende bedacht ik me ineens dat het om Amber ging en niet om Bobby.
Het was volgensmij de eerste dag dat we Amber hadden en met haar gingen wandelen.
Dat verandert de situatie toch niet? En het is idd een tijdje geleden :smile:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

hahaha sorry... :roos:
Maar het zit je echt hoog dat je er nu nog op terug komt... :D
En slaan... hoe slaan.. agressief een kleinere hond tegen de grond beuken.. of wegduwen..
Tuurlijk wil ik niet dat mensen mijn honden slaan.. maar ik wil ook niet dat mensen reden hebben om mijn hond te slaan of te corrigeren :ugh:
Had het er net nog met de buuf ook over.. Blufje is bij een vriendelijk woord vaak overenthousiast... en kan zomaar in je nek zitten.. en een vriendelijk vasthouden van je hand in de bek... mensen die het niet herkennen schrikken zich rot :N: dus aan mij om dit niet toe te staan... helpt dan ook niet dat het veelal buren zijn die haar enthousiathme wel prima vinden want ze bedoeld het goed...en mensen die ik tegen kom.. vorige keer met een wit truitje aan... :cheer: die mevrouw was ook helemaal enthousiast.. maar ik had alleen maar oog voor haar truitje :mrgreen:
Het aanblaffen van mensen of bespringen van mensen is gewoon niet toelaatbaar... vind ik dan he... en ik reageer daar ook wel op ... van tevoren al.. het mag niet..
Ik snap dus best wel dat mensen een tik uitdelen als ze aangeblaft en besprongen worden... heel eerlijk gezegd denk ik dat als een hond mij zo bespringt ien aanblaft dat ik hem ook bij de snoet of de nek terug neerhaal met een "ben jij gek!"
En andersom... als mijn hond het doet bij een ander.. omdat ik te laat ben met reageren.. dan mag die mijn hond best corrigeren... had ik de hond maar bij me moeten houden..
Nu heb ik ook wel een type hond waar veel mensen toch wat huiverig voor zijn.. dus ik let zowiezo wel op reacties van mensen die ons tegemoetlopen..
En als ik weet dat ik met een hondje loop die uitvalt of gaat blaffen om wat voor reden dan ook dan zou ik de ruimte pakken.. in de zin van in een bocht om iemand heen..
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Toevallig ken ik ze alle drie :mrgreen: :wink:
Ik vind dat alle drie de honden veel rustiger zijn geworden sinds ik ze voor het eerst zag :ok:
Ik moest laatst trouwens wel erg lachen om Dino, die Felix wel aan durfde te blaffen zolang hij op de picknicktafel stond maar ineens schrikbarend stil was als je hem op de grond zette :smile:
Vraag je moeder maar eens :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
BobbyDinoAmber

Jaap* schreef:Toevallig ken ik ze alle drie :mrgreen: :wink:
Ik vind dat alle drie de honden veel rustiger zijn geworden sinds ik ze voor het eerst zag :ok:
Ik moest laatst trouwens wel erg lachen om Dino, die Felix wel aan durfde te blaffen zolang hij op de picknicktafel stond maar ineens schrikbarend stil was als je hem op de grond zette :smile:
Vraag je moeder maar eens :wink:
Was ik er die keer niet bij ?
Haha :lol1: ,
dat had ik wel willen zien.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

BobbyDinoAmber schreef:En eigenlijk wisten we ook wel zeker dat hij Bobby niet eng vond.Toen Bobby blafte toen lachte hij erbij en gaf hem toen een klap .. Dan lijkt het mij niet dat hij hem eng vond.
Oh, ik ben bang dat ik dan of een uurtje later bij de politie aangifte was gaan doen of die vent een klap voor zijn kop had gegeven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nero schreef:Mijn hond slaan dat zou me echt te ver gaan. :devil:
Ik wil overigens ook niet hebben dat Nero naar alles en iedereen blaft,doet ie gelukkig ook niet.Ik vind het echt ronduit storend en onnodig.
Hier in de buurt woont een chihuahua die blaft ook echt tegen alles en als er dan een grote hond nagekefd word hoor je vaak "och kijk dan" echt op zo'n vertederende toon :U:
Sorry heel erg OT, maar wat heeft jouw Nero een vreselijk lief bekkie. En die sproeten op dat buikje.... :I:

En weer on-topic: tuurlijk is het niet prettig als een hond naar mensen blaft, maar ik kan me het verschil in reactie van de meeste mensen (blijkbaar niet de man in dit topic) wel voorstellen. Als een chi naar me staat te blaffen heb ik ook iets van 'Hee, het is goed hoor', en zak ik misschien wel effe door m'n knieën om te kijken of dat helpt. Als ik aangeblaft wordt door een rottweiler ofzo voelt dat toch anders...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anneee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Anneee »

Wij hebben zoiets ook een keer met Floyd gehad... Toen Floyd nog wat jonger was en nog minder getraind liepen er eens buitenlandse vrouwen door het park met van die lange, wapperende jurken aan. Floyd vond dat natuurlijk helemaal geweldig, dus wat doet hij? Natuurlijk, hij rent er naar toe! Die vrouwen gelijk schopbewegingen maken, nou ze hadden hem niet moeten raken hoor.. Wanneer iemands hond je bijt vind ik het logisch dat je jezelf toch wilt verdedigen maar blaffen of naar je toen komen? Kom op zeg! :hmmm:
groetjes van Anne & een pootje van Floyd
Afbeelding
Floyd zijn blog site! (Labradoodle) ---> http://www.floydsdagboek.webs.com
Ik vind het trouwens ook heel leuk om van die onderschrift plaatjes te maken. Stuur me maar een berichtje met een foto!
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Echt niet dat iemand mijn hond slaat!! :devil: Of er moet echt een hele goede rede zijn!!!

Als iemand gemeen aan mijn hond zit spring ik er echt wel bovenop! :zweep:

En nu vind ik het ook niet echt slim zomaar een vreemde hond slaan.
Straks bijt de hond terug en dan heb die het gedaan! :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”