Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
andere commando gebruiken
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
andere commando gebruiken
Ik vroeg me af of jullie dit herkennen .......
Nala is bijna 11 maanden. vanaf dat we haar kregen hebben we geoefend op het commando hier...
eerst binnen toen op en afgelegen veldje en toen in de echte wereld zeg maar.
Toen ze wat ouder werd kreeg ze natuurlijk ook wat watten in de oortjes en werd het dus latiger haar terug te roepen. iets waar ze erg gevoelig voor is is de bal. uit lastige situatie ( spelend met andere honden bijv ) riepen we '' kijk eens " en gooide de bal omhoog. dit is er een beetje ingeslopen met als gevolg dat '' HIER '' eigenlijk niet meer bestaat maar dat is dus '' kijk eens '' geworden. daar komt ze dus 99 % zeker op terug....
herkennen jullie dat ? dat een commando veranderd terwijl dat eigenlijk niet zo de bedoeling was.
Nala is bijna 11 maanden. vanaf dat we haar kregen hebben we geoefend op het commando hier...
eerst binnen toen op en afgelegen veldje en toen in de echte wereld zeg maar.
Toen ze wat ouder werd kreeg ze natuurlijk ook wat watten in de oortjes en werd het dus latiger haar terug te roepen. iets waar ze erg gevoelig voor is is de bal. uit lastige situatie ( spelend met andere honden bijv ) riepen we '' kijk eens " en gooide de bal omhoog. dit is er een beetje ingeslopen met als gevolg dat '' HIER '' eigenlijk niet meer bestaat maar dat is dus '' kijk eens '' geworden. daar komt ze dus 99 % zeker op terug....
herkennen jullie dat ? dat een commando veranderd terwijl dat eigenlijk niet zo de bedoeling was.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: andere commando gebruiken
betrap mezelf erook op... maar dan met geluidjes.. een frommel van mijn mond of een fluit kan een snellere reactie opleveren dan een hier..
En het befaamde kijk eens.. deed ik ook.. maar op een gegeven moment kunnen ze ook dat niet meer interessant meer vinden..
Ik riep of roep Hier.. en bij geen reactie buk ik eens interessant naar benee bijvoorbeeld wat voor moois ik wel niet heb ontdekt
En tsja...inmiddels vind ik dat hier een commando is dat erin moet zitten.. dus bij negeren kan ik heel erg boos stampen of met de riem tegen een paal slaan voor aandacht op hier ...
en dan zijn ze natuurlijk altijd braaf... maar dat zwaaien met de bal voor de aandacht dat ben ik aan het afbouwen bij haar.. ze moet ook weten dat hier hier is.... en in extreme moeilijke situaties voor haar waar ik nog op train.. ja dan tover ik de bal uit mijn zakken
En dan wat je met de bal doet is ook een ding he... ik kan soms de bal weggooien als ze aankomt... een andere bal weer erbij pakken als ze terug komt om die weer weg te gooien.. en dan telkens de hier...en dus zonder echt voor komen de bal doorgooien..tot ik de rust erin heb... dan gooi ik die bal niet maar dan hiieeer.. en zit ze mooi voor me... en krijgt ze ook wel de bal maar die houd ik dan ook zelf vast aan een touw
Op een gegeven moment moet het bij je komen niet alleen bij je komen zijn voor een bal of vreet.. daarom heb ik hier ook altijd hier laten zijn.. de aandacht even met kijk
en als ze voor de bal kwam direct commando hier weer gezegd.. de beloning was dus voor hier... en niet voor kijk...
Op de training krijgt ze nl voor kijken ook weer beloning of vrijheden.. uitbouwen dus en goed nadenken voor welke commando's je beloond!

En het befaamde kijk eens.. deed ik ook.. maar op een gegeven moment kunnen ze ook dat niet meer interessant meer vinden..
Ik riep of roep Hier.. en bij geen reactie buk ik eens interessant naar benee bijvoorbeeld wat voor moois ik wel niet heb ontdekt

En tsja...inmiddels vind ik dat hier een commando is dat erin moet zitten.. dus bij negeren kan ik heel erg boos stampen of met de riem tegen een paal slaan voor aandacht op hier ...
en dan zijn ze natuurlijk altijd braaf... maar dat zwaaien met de bal voor de aandacht dat ben ik aan het afbouwen bij haar.. ze moet ook weten dat hier hier is.... en in extreme moeilijke situaties voor haar waar ik nog op train.. ja dan tover ik de bal uit mijn zakken

En dan wat je met de bal doet is ook een ding he... ik kan soms de bal weggooien als ze aankomt... een andere bal weer erbij pakken als ze terug komt om die weer weg te gooien.. en dan telkens de hier...en dus zonder echt voor komen de bal doorgooien..tot ik de rust erin heb... dan gooi ik die bal niet maar dan hiieeer.. en zit ze mooi voor me... en krijgt ze ook wel de bal maar die houd ik dan ook zelf vast aan een touw
Op een gegeven moment moet het bij je komen niet alleen bij je komen zijn voor een bal of vreet.. daarom heb ik hier ook altijd hier laten zijn.. de aandacht even met kijk

Op de training krijgt ze nl voor kijken ook weer beloning of vrijheden.. uitbouwen dus en goed nadenken voor welke commando's je beloond!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
'KIJK ES' deed het hier ook goed in de periode van bananen in de oren, en dan het liefst met een raar stemmetje en zo hoog mogelijk. Je staat volkomen voor gek, maar 't werkt wel.. 

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja daar luisteren ze hier nog steeds het beste naar, schaam me soms dood.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Haha ja dat ken ik wel, overigens zijn heel veel commando's bij mij veranderd...hierkomen was vroeger gewoon hier en en nu is hierkomen, komen en gelijk links naast me zitten..ook heb ik ongemerkt twee keer klikken (zoals bij een paard) gebruikt en nu reageerd ze daar ook op, maar das dan weer hier en gelijk mee volgen...
Groetjes Lianne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja heel herkenbaar
Vooral als je de aandacht van de hond op jezelf wil richten heb je heel snel de neiging om "kijk eens" te zeggen.

Vooral als je de aandacht van de hond op jezelf wil richten heb je heel snel de neiging om "kijk eens" te zeggen.
- Snokkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje
Haha, wat herkenbaar!
Daar betrapte ik mezelf ook op bij onze Nala van 10 maanden *hoe toevallig*.
Inmiddels zijn we het comando *hier* weer flink aan het oefenen. En het gaat nu weer supergoed! De bal lijkt wel magisch
. Maar we hoeven hem inmiddels niet meer te laten zien. Ze weet gewoon dat ze hem krijgt als ze netjes hier komt. En als ze hem dan een keertje niet krijgt, kijkt ze echt zo van 'maar ik krijg toch altijd de bahaall?
"
Daar betrapte ik mezelf ook op bij onze Nala van 10 maanden *hoe toevallig*.
Inmiddels zijn we het comando *hier* weer flink aan het oefenen. En het gaat nu weer supergoed! De bal lijkt wel magisch

Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi

en Nala & Sedi

- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Ik herken het doe het ook weleens met Liz dan hou ik de bal omhoog en roep : Liz bal?..
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Ik heb met Balou verschillende commando's voor 'hier'. Als ik zeg "Ga je mee?" dan moet hij met me meelopen, maar mag hij wel lekker rennen en snuffelen enzo, beetje in de buurt blijven dus eigenlijk. Dat komt van toen ik hem net had. Hij was 3 en nog nooit los geweest. Ik had geen zin om voor paal te staan met mijn "hier!" dus riep ik hem op die manier, en als hij dan bij me kwam kreeg hij wat lekkers, of ik gooide wat naar hem toe als hij naast me was. Naar "Ga je mee?" luistert hij altijd, zelfs als hij eigenlijk liever die vieze sloot in wil 
"Hier" snapt hij niet, maar ik heb hem ook altijd getraind op "Baaaaaaaaalou" en niet op "hier". Of hij naar "Baaaaaaalou" luistert... Dat wisselt een beetje, ligt er vooral aan of er niks interessanters is.
En dan heb je nog "Kom voor" en dan moet hij netjes voor me komen zitten. Daar luistert hij meestal wel naar, en als hij niet komt en ik sla met de riem tegen een paaltje ofzo ("Als je nu niet komt word ik heel boos") komt hij alsnog heel snel (en dan is hij natuurlijk weer geweldig en een brave lieverd
)

"Hier" snapt hij niet, maar ik heb hem ook altijd getraind op "Baaaaaaaaalou" en niet op "hier". Of hij naar "Baaaaaaalou" luistert... Dat wisselt een beetje, ligt er vooral aan of er niks interessanters is.
En dan heb je nog "Kom voor" en dan moet hij netjes voor me komen zitten. Daar luistert hij meestal wel naar, en als hij niet komt en ik sla met de riem tegen een paaltje ofzo ("Als je nu niet komt word ik heel boos") komt hij alsnog heel snel (en dan is hij natuurlijk weer geweldig en een brave lieverd

Groetjes van Agnes en Balou & Nouska