Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen?
Moderator: moderatorteam
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
wat te doen?
Toen Dusty van de fokker vandaan kwam kreeg hij Smulleke maar daar deed hij het slecht op (veel poepen en dan heel slap) dus ben ik over gegaan op cavom omdat het door veel mensen aangeraden werd. hier doet hij het veel beter op, hij poept niet meer zoveel en zijn poep is dikker maar ik vind het nog steeds niet zoals het zou moeten zijn (goede harde drollen) Dusty leegt zijn anaalklieren ook niet dus moet ik ze nu elke maand gaan uitknijpen, de dierenarts opperde dat ik misschien ander voer moest gaan proberen zodat hij dan misschien wel zijn anaalklieren leegt.
ik weet dus alleen niet wat voor voer ik dan moet gaan proberen, er is zoveel voer maar ook zoveel kwaliteit verschil.
toen Aika bij ons kwam had ze een ander halve week bij mensen gezeten die haar bandit voerde (met brokken) ze is hier helemaal gek op en we hadden ook voor 3 weken bandit mee gekregen.
alleen Dusty lust dit dus niet hij eet het echt niet. ik heb het hem elke keer weer aangeboden maar hij hoeft het echt niet, ook niet door zijn brokken heen.
toen we bij kennissen waren mocht die carnibest proberen maar ook dat wil die echt niet.
ik weet dus alleen niet wat voor voer ik dan moet gaan proberen, er is zoveel voer maar ook zoveel kwaliteit verschil.
toen Aika bij ons kwam had ze een ander halve week bij mensen gezeten die haar bandit voerde (met brokken) ze is hier helemaal gek op en we hadden ook voor 3 weken bandit mee gekregen.
alleen Dusty lust dit dus niet hij eet het echt niet. ik heb het hem elke keer weer aangeboden maar hij hoeft het echt niet, ook niet door zijn brokken heen.
toen we bij kennissen waren mocht die carnibest proberen maar ook dat wil die echt niet.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Re: wat te doen?
Je kan voor de anaalklieren ook regelmatig een vers bot geven, dat verteert niet helemaal en bij het poepen kunnen de klieren uitgenepen worden door het bot.
Je kan natuurlijk ook helemaal oevergaan op BARF maar als ie carnibest ook al niet lust dan wordt het moeilijk met BARF. Ik heb ook zo'n hond, die trekt zn neus op voor Carnibest. en ook voor al het andere vers..Dus wij zitten lekker aan de brok.
ik voer Fokker, en ze doet het er goed op al zit ik ook te twijfelen om op biofood over te gaan. je kan ook eens kijken in de dierenwinkel wat er allemaal is en zo te vergelijken!
Je kan natuurlijk ook helemaal oevergaan op BARF maar als ie carnibest ook al niet lust dan wordt het moeilijk met BARF. Ik heb ook zo'n hond, die trekt zn neus op voor Carnibest. en ook voor al het andere vers..Dus wij zitten lekker aan de brok.
ik voer Fokker, en ze doet het er goed op al zit ik ook te twijfelen om op biofood over te gaan. je kan ook eens kijken in de dierenwinkel wat er allemaal is en zo te vergelijken!
Groetjes Lianne
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
een hond die alleen maar brok gewend is zou ik niet zomaar een bot laten eten.
zijn maag kan daar niet goed mee omgaan als het geen vers gewend is.
er zijn natuurlijk meerdere soorten kvv die je kan proberen
zijn maag kan daar niet goed mee omgaan als het geen vers gewend is.
er zijn natuurlijk meerdere soorten kvv die je kan proberen

- Dusty
- Zeer actief
hij heeft al 2 soorten kvv geprobeerd en dat vind die geen van beide iets
wat voor vers bot bedoelen jullie dan precies? hij krijgt wel eens een echt bot (geen buffelhuid bedoel ik dan)
wat voor vers bot bedoelen jullie dan precies? hij krijgt wel eens een echt bot (geen buffelhuid bedoel ik dan)

- Dusty
- Zeer actief
waarom twijfel je dan om over te gaan op biofood?lianne05 schreef: ik voer Fokker, en ze doet het er goed op al zit ik ook te twijfelen om op biofood over te gaan. je kan ook eens kijken in de dierenwinkel wat er allemaal is en zo te vergelijken!

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja zo'n echt bot, geen buffelhuid, met wat vlees eraan..meestal vacuum verpakt bij de dierenwinkel..Dusty schreef:hij heeft al 2 soorten kvv geprobeerd en dat vind die geen van beide iets![]()
Omdat ze het op zich gewoon goed doet op Fokker maar in Biofood zitte geen kunstamtige stoffen en laika is nogal aan het verharen, ik weet dat het nu de periode is maar het is wel overmatig veel...dus misschien dat ander voer helpt..maar ben er nog niet helemaal uit.Dusty schreef:waarom twijfel je dan om over te gaan op biofood?lianne05 schreef: ik voer Fokker, en ze doet het er goed op al zit ik ook te twijfelen om op biofood over te gaan. je kan ook eens kijken in de dierenwinkel wat er allemaal is en zo te vergelijken!
Laatst gewijzigd door lianne05 op 08 jul 2009 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Lianne
- Dusty
- Zeer actief
dan zal het toch niet slecht voor hem zijn want zo af en toe krijgt hij wel is zo'n echt botlianne05 schreef:Ja zo'n echt bot, geen buffelhuid, met wat vlees eraan..meestal vacuum verpakt bij de dierenwinkel..Dusty schreef:hij heeft al 2 soorten kvv geprobeerd en dat vind die geen van beide iets![]()