Net naar het bos geweest en daar kwamen we een verraderlijk bosje tegen.
Biène vloog erdoorheen, liet ineens allebei de ballen die ze in haar bek had vallen en kwam proestend het gras uit, direct door het zand gaan wrijvend met haar kop.
Marouck ging toen, op zoek naar de ballen die Biène had laten vallen....ook zij kwam er ineens uit en begon met haar kop te wrijven.
Voor ik haar tegen kon houden wilde Nika ook even kijken, die steekt haar neus het gras in en springt ineens 2 meter achteruit.
Zelf zag ik niets geks, het leek gewoon een stuk hoog gras, maar er zat iets in waar ze zo op reageerden, waardoor ze gestoken werden. Biène bleek een wat rood oog te hebben (die bleef erin gaan want haar bal moest ze terug...1 is ook gelukt).
Dat is inmiddels alweer aardig weggetrokken trouwens.
Ben dus teruggegaan naar de auto en naar huis gereden, omdat Nika heftig kan reageren op steken van insecten.
Gelukkig lijkt het mee te vallen. Ze heeft wel een dik oog en er lijken allemaal kleine bultjes en wondjes omheen te zitten.
Ik heb van de dierenarts ooit medicatie gekregen voor dit soort gevalen dus die heeft ze gehad om te zorgen dat de zwelling niet verder doorzet.
Agossie....arm ding. Het is al lang geleden dat ze een dergelijke reactie gehad heeft maar het blijft zielig. Gelukkig is de zwelling niet zo extreem als in het verleden, toen moest ik zorgen binnen 5 á 10 minuten bij een dierenarts te zijn.
Hopelijk is ze morgen op haar verjaardag weer de oude.