We waren al iets later op de avond, maar het was alsnog behoorlijk druk. Nou is Vito niet zo heel erg gediend van andere honden; hij tolereert ze, negeert ze, maar als ze bij hem blijven rondscharrelen en snuffelen geeft hij een waarschuwing (grom + soms een hap). Nou wilde ik eigenlijk meteen alweer weg gaan, maar mijn vriend vond dat we het best even konden proberen omdat het de laatste tijd al beter ging en we wel een rustig plekje op konden zoeken. Dus wij het meest rustige plekje opgezocht, maar alsnog een hond in de buurt. Vito het water in en meteen stormt er een andere hond op hem af. Vito negeert de hond en komt naar mij toe. Hond komt achter hem aan. Dus Vito loopt naar mijn vriend toe, weer het water in etc. maar de hond bleef volgen. Dus Vito geeft uiteindelijk een waarschuwing.
Vito aangelijnd en verder gelopen. Wij lopen achter een berg waar normaal iemand loopt, maar nu natuurlijk wel. Mevrouw ziet vito en laat haar hond los. De hond stormt op Vito af, begint uitgebreid te snuffelen en te doen. Vito loopt weg, maar hondje komt achter hem aan, waarop Vito weer een waarschuwing geeft.
Ik schaamde me echt rot. Vooral omdat ik me heel vervelend vonden dat wij met een 'niet sociale' hond in een zo druk gebied rondliepen. Hij zal niet echt bijten of vechten, maar hij laat wel merken dat hij er niet van gediend is. Maar nou vraag ik me af of mijn schaamte wel gegrond is... Eigenlijk wil ik weten; Hoe zou jij het vinden als jij met je wel sociale hond in zo'n gebied loopt en er loopt zo'n hond tussen? Kijk je dan de eigenaar raar aan, of vind jij het ergens wel normaal dat een hond niet alles accepteerd en zo reageert? Mijn vriend snapt mijn schaamte namelijk niet