Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Penslappen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Enya
Zeer actief

Penslappen

Ongelezen bericht door Enya »

Ik heb verse penslappen voor Enya gekocht, maar ze kijkt er niet naar om. Ze heeft even gesnuffeld en een keer gelikt en dat was het. Hoe kan ik haar aan 'r verstand krijgen dat het eetbaar is...?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

in kleine stukjes knippen ;)
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ah, ga ik gelijk proberen :ok:
Enya
Zeer actief

:jank: Ze mot 't nie :boos: Ze pakt steeds een klein stukje en spuugt het weer uit om vervolgens op een verdord boomblaadje te gaan zitten kauwen :smile2: Zit ik hier met m'n goede bedoelingen en m'n pens....
Hutsje
Zeer actief

Enya schreef::jank: Ze mot 't nie :boos: Ze pakt steeds een klein stukje en spuugt het weer uit om vervolgens op een verdord boomblaadje te gaan zitten kauwen :smile2: Zit ik hier met m'n goede bedoelingen en m'n pens....
dan haal je het weg en biedt je het vanavond weer aan. ik zou niks anders geven.
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Het staat nu in de koelkast. Gaan we het vanavond idd nog maar eens proberen.

Af en toe kan ze zo moeilijk doen met eten :19: Sinds ze loops is geweest, laat ze regelmatig haar voer staan, zowel Carnibest als Renske als brok. Maar yoghurt gaat er altijd in :pffff: Volgens mij word ik regelmatig in de maling genomen :smile2: (Niet dat ze van mij iets anders krijgt dan haar voer als ze niet eet, maar ze is ook regelmatig bij m'n ouders en wat die doen, kom ik niet goed achter.) Ik baal er in ieder geval goed van dat ze zo onregelmatig eet.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

stukje pens door de yoghurt halen?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ze krijgt vanzelf honger, en dan vindt ze het vast heerlijk :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Enya
Zeer actief

Opnieuw gegeven met een beetje yoghurt er over. Ze pakt de kleine stukjes pens uit de bak, likt vakkundig de yoghurt er af en legt de pens op de grond :smile: Na 5 stukjes wil ze zelfs de yoghurt niet meer... Ze zit me nu een tosti uit m'n mond te kijken, dus honger heeft ze volgens mij wel :19: Ik begin me toch af te vragen of ze het daadwerkelijk niet lust. Een hond die geen pens lust; bestaat dat....? :idea:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Enya schreef:Opnieuw gegeven met een beetje yoghurt er over. Ze pakt de kleine stukjes pens uit de bak, likt vakkundig de yoghurt er af en legt de pens op de grond :smile: Na 5 stukjes wil ze zelfs de yoghurt niet meer... Ze zit me nu een tosti uit m'n mond te kijken, dus honger heeft ze volgens mij wel :19: Ik begin me toch af te vragen of ze het daadwerkelijk niet lust. Een hond die geen pens lust; bestaat dat....? :idea:
ja, dat bestaat... heb hier ook zo'n exemplaar rondlopen... ;-))

Suzanne
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon doet dat ook weleens, z'n eten niet "lusten".
Ik ga dan bij hem honger "maken", flink voetballen buiten, lang wandelen, geen beloningssnoepjes of hele kleine stukjes. Als de tong op z'n tenen hangt gaan we naar huis, half uurtje later bied ik het opnieuw aan. Meestal eet hij dan ineens met smaak. Als niet haal ik het weer weg en bied het 's avonds weer aan.
Dagje niet eten maak ik me niet zo'n zorgen over, in Sjon's geval is het eigenlijk altijd verwend geklooi. :mrgreen:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Enya schreef:Ik begin me toch af te vragen of ze het daadwerkelijk niet lust. Een hond die geen pens lust; bestaat dat....? :idea:
Ongetwijfeld :wink:

Shib lust bijvoorbeeld geen kip. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Enya
Zeer actief

Nou, ik zet het maar weer in de koelkast. Straks gaan we even kijken bij een club die behendigheid geeft. Misschien wil ze daarna en anders geef ik 'r maar iets anders. De hele dag zonder eten vind ik ook zielig.... Of trap ik dan in de val?

Ook zoiets. Ik heb hier een gedroogde vis-kluif liggen. Kijkt ze ook niet naar om :19: Een kluif van gedroogd spiervlees at ze pas na een aantal weken. Ze kluift alleen op lamspeesjes en dan nog als die niet te dik zijn. Ik dacht dat honden een kauwbehoefte hadden :denken:
Enya
Zeer actief

We zijn terug van de behendigheid (welke niet door ging, omdat ze dit weekend een wedstrijd verzorgen, maar goed) en een rondje bos. De pens laat ze wederom links liggen, maar de carnibest is in 1 keer opgegaan. Geen pens dus voor mevrouw :19: Jammer. Kippennekjes durf ik ook al niet meer te geven. Blijft weinig over, zo...
Hutsje
Zeer actief

ze heeft je goed afgericht ;)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Enya schreef:Opnieuw gegeven met een beetje yoghurt er over. Ze pakt de kleine stukjes pens uit de bak, likt vakkundig de yoghurt er af en legt de pens op de grond :smile: Na 5 stukjes wil ze zelfs de yoghurt niet meer... Ze zit me nu een tosti uit m'n mond te kijken, dus honger heeft ze volgens mij wel :19: Ik begin me toch af te vragen of ze het daadwerkelijk niet lust. Een hond die geen pens lust; bestaat dat....? :idea:
jep dat bestaat, lune doet er ook geen moord voor.. :wink: Terwijl de rest er hier gek op is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

Hutsje schreef:ze heeft je goed afgericht ;)
Soms heeft het niets met africhten te maken. Lune is ook zo'n flapdrol.... :N: Vanaf het begin af aan heb ik dr geprobeerd op vers & kvv te krijgen. Maar mevrouw mot het gewoon weg niet. Ze is sowieso al een moeilijke eter, maar bepaalde dingen vreet ze echt niet, en dan kan je hoog en laag springen, al zou ik het dr een week lang voorschotelen en niks anders geven, dan vreet ze nog niet. ;)... Oftewel, voor Lune staan hier dus standaard ook brokken in huis, want die eet ze wel (ook niet al te vlot, maar het gaat in ieder geval naar binnen).

Ze heeft dit vanaf pup gedaan. At nooit briljant, maar na haar wormenkuur als pup is het helemaal mis gegaan. Ze was misselijk, en had diaree, en die avond had ze nou net pens op van smuldier. Mooi niet dat mevrouw nog pens blieft hoor... :roll: de associatie met kotsen & diarree zit er schijnbaar nog goed in. De rest van mijn honden eet alles wat los en vast zit... en ik heb toch echt weinig anders bij Lune gedaan, behalve dan dat je op een gegeven moment toch bij een pup wanhopig word dat ze toch echt wat moet eten, en ja, dan ga je zoeken naar andere dingen als mevr. al 3 dagen weigert te eten.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Hutsje
Zeer actief

kan wel zijn maar we hebben het hier over 1 dag 2 keer aanbieden :19: .
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Hutsje schreef:kan wel zijn maar we hebben het hier over 1 dag 2 keer aanbieden :19: .
Ehm, maar das toch normaal? of ben ik nou heel gek?
Ik bied het inderdaad ook 1x aan. Als ze niet wil, kan ze het later nog een keer aangeboden krijgen, eet ze dan nog niet, dan gaat het weg, en zie ik de volgende dag wel weer. Maar ik kan me me er echt wel over opwinden als ze niet eet. Het is en blijft een spriet, en als ze niet eet, valt ze ook donders snel weer af.. :N: :wink:
Hutsje
Zeer actief

nou nee, als ze hier iets niet willen eten biedt ik de volgende dag gewoon weer aan en desnoods de dag later weer. ik geef echt na 1 dag niet iets anders hoor. nu komt dat bij mij nooit voor en ze eten alles, maar dat komt ook omdat ik er zo mee omga.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

en we hebben het hier over 1 keer aanbieden, 2e keer iets anders geven ;)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Hutsje schreef:nou nee, als ze hier iets niet willen eten biedt ik de volgende dag gewoon weer aan en desnoods de dag later weer. ik geef echt na 1 dag niet iets anders hoor. nu komt dat bij mij nooit voor en ze eten alles, maar dat komt ook omdat ik er zo mee omga.
Maar dat probeer ik dus uit te leggen, ik ga er niet neurotisch mee om ;). De rest van mijn honden eet perfect alles wat ik geef. Dus daar is geen probleem mee, maar lune is standaard een lange tanden eter geweest.
En als je pup op een gegeven moment toch echt wel behoorlijk mager is, ga je niet nog 3 dagen zitten wachten tot ze wat eet, of wel? Ik niet in ieder geval, en dan ben ik best bereid iets anders te geven. Hoe rot ook, en hoe tegenstrijdig ook naar mijn gevoel, maar ik wilde niet met een ondervoede pup zitten of zo :N:
Suuz!
Zeer actief

Hutsje schreef:en we hebben het hier over 1 keer aanbieden, 2e keer iets anders geven ;)
Nee, op dezelfde dag bied ik het zelfde aan. Maar als ze het de 2e keer niet eet. Krijgt ze de volgende dag dus wel iets anders, dan ga ik niet het zelfde weer aanbieden... :wink: Omdat ik dan op voorhand al weet dat ze het toch niet eet...
Hutsje
Zeer actief

P!nki schreef:
Hutsje schreef:en we hebben het hier over 1 keer aanbieden, 2e keer iets anders geven ;)
Nee, op dezelfde dag bied ik het zelfde aan. Maar als ze het de 2e keer niet eet. Krijgt ze de volgende dag dus wel iets anders, dan ga ik niet het zelfde weer aanbieden... :wink: Omdat ik dan op voorhand al weet dat ze het toch niet eet...
maar ts heeft dus na de 2e keer al iets anders gegeven. hond krijgt dus de kans niet "honger" te krijgen ;).
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Hutsje schreef:
P!nki schreef:
maar ts heeft dus na de 2e keer al iets anders gegeven. hond krijgt dus de kans niet "honger" te krijgen ;).
dat klopt, en dat zou ik dus ook niet doen om op dezelfde dag nog iets anders te geven, maar ik weet wel dat het verdomd lastig kan zijn als je een moeilijke eter er tussen hebt zitten.
Hutsje
Zeer actief

fritz was ook best moeilijk in het begin en natuurlijk ook graatmager maar die eet nu ook alles. heel soms niet en dan krijgt hij dus ook niets anders, de volgende dag wel, omdat ik ook makkelijk kan wisselen met 4 honden. ik laat ook huts er wel eens express bij en dan eet hij wel vaak omdat hij het haar niet gunt :mrgreen:
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit gewoon niet gewend ben. M'n boxer at altijd goed en Enya eigenlijk ook tot haar loopsheid.

Ik heb Enya vandaag trouwens 3 keer de pens aangeboden en toen ze de laatste keer na 1 seconde snuffelen de bak de rug toe keerde en wilde gaan slapen, heb ik wat anders gegeven. Ik probeer het een andere keer nog wel eens.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik bied het zeker 1 a 2 dagen aan en soms langer. Binky wilde in het begin ook dingen niet eten. Dan had hij dus mooi pech. Op een gegeven moment had hij echt wel door dat het meeste eetbaar was en eigenlijk helemaal niet vies.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn honden doen er een moord voor, maar de honden van mn ouders motten het ook niet, yoghurt vreten ze allemaal niet ,alleen met honing of stroop erdoor :roll: barry lust trouwens geen rauwe kip,die vreet liever een paar dagen niets :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa lust alleen pens als ze drachtig is of pups heeft (proefondervindelijk getest :mrgreen: .
Hormonen doen best veel hoor, dat kan gewoon schelen.
Orpa lust bv geen eend ook, die eet dan liever een week niks.
En ja, dat is geprobeerd ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”