We begonnen met de voor en achterlangs, ditmaal slalommend om de andere cursisten heen. Geen enkel probleem. Frenk volgde keurig. Ik click en beloon sinds kort voor de momenten dat Frenk uit zichzelf naar me opkijkt en je ziet dat hij meer en meer met z'n koppie omhoog blijft lopen. De andere honden zijn volstrekt oninteressant of ze nou langs ons lopen, of wij langs hen. Geen probleem.
Het plaats sturen (riem die dan in het vak ligt) ging als een speer. En extra mooi: je zag Frenk ook echt naar de riem kijken en hem aanraken bij het afgaan. Hij snapt het nu dus echt!
Het volgen ging ook als een zonnetje, zowel het aangelijnde als het losse target-lopen. Bij afleiding door een intrigerende graspol was een blij "kijk 'es" genoeg om hem er weer bij te halen. Mijn hand kan ik al gerust in mijn zij houden, die heeft hij niet echt meer nodig om mooi te volgen. Top dus
Vaste onderdelen als zit, naast, af en staan (en allen ook met blijf) gingen prima. Maar die gaan eigenlijk altijd wel netjes. Al heeft hij bij zit vanuit af en bij staan vaak nog wel een handgebaar nodig.
Afgelopen dinsdag liepen we bij Sport&Spel een Rally-O parcours en dat deed hij ook al zo keurig. De Rally-O mevrouw die erbij was kon niet geloven dat het onze eerste kennismaking met Rally-O was. Complimenten alom. En dan vandaag zo keurig op de B-training, ik ga helemaal blij het weekend in