Wie heeft er ervaring mee, en wat is jullie mening hierover. Brand maar los

Moderator: moderatorteam
Ik kreeg een pup bijna in de handen gedrukt terwijl ik nog studeerde. Een jongetje was door zijn moeder de straat opgestuurd om een nieuw huis voor de pup te vinden. Ik heb nee gezegd, maar het staat me nu nog bij...MARC_S schreef:Ik heb er wel echt ervaring mee ja. Ik was student in Nijmegen, woonde in een studentenhuis en had Wuilus, een kruising Duitse herder/bouvier op mijn studentenkamertje. Ik had studiefinanciering en ouders die me bijsprongen als mijn hond geopereerd moest worden of op een andere manier voor onverwachte kosten zorgde. Dus dat hoefde ik niet zelf te betalen. Maar dat kwam omdat ik niet bewust voor een hond koos maar de hond geërfd had.
Het was best te doen maar leuk was anders. Ik ging niet meer stappen want eerst werken of studeren en dan in de avond stappen kun je niet maken naar je hond toe. Ook was de hond niet dol op de huisgenoten wat niet perse erg handig was.Maargoed, dat is wel herder eigen. Baas op nr 1 en dan de hond. Ze was dus best wel dominant en soms wat lastig met vreemden omdat zij echt de tweede plaats had. Wandelen en verzorgen was geen probleem want dat deed ik graag. Wat wel een probleem was was mijn tijd en geld. Voer kocht ik wel zelf en tijd moest ik ook zelf maken want ik heb misschien twee keer in al die tijd een beroep op anderen gedaan om even mijn hond uit te laten.
Wat ook wel een probleem was was verhuizen. Niemand wil een grote hond in een studentenhuis aannemen. Ze zijn bang voor stank, blaffen en haren. Nu was mijn hond wel echt heel makkelijk en ze kon ook makkelijk hele dagen alleen zijn. Niet dat dat veel gebeurde maar ze kon het wel indien nodig.
Dus het ging, maar niet altijd makkelijk en ik zou er zelf persoonlijk geen tweede keer aan begonnen zijn. In mijn geval wel, want het was de hond van mijn vader en mij samen en mijn vader ging dood. Wat doe je dan? Hond weg of je eigen leven omgooien. Ik koos dus voor het laatste want ik zag mezelf al staan bij de poort van een asiel met onze 10 jarige hond nadat mijn vader dood was gegaan. Dat kon natuurlijk niet. Verder was ik dol op die hond.
Zelfde hier. Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken dat ik alleen woon en honden zou hebben.Nanna schreef:Nee, nooit. Toen ik in de PKO zat en werkte en leerde tegelijk had ik geen hond en miste die ook niet.
Het leven bestond uit feesten, stappen, werken, leren, lang uitslapen en op vakantie gaan.
Een hond had daar nooit ingepast.
En als ik het over zou moeten doen deed ik het weer precies zo.
Dat is wel herkenbaar ja, ik heb dan niet gestudeerd met hond maar woon nu wel alleen met hond en heb dezelfde gedachtesMoos schreef:Ik denk dat het ook wel behoorlijk kan schelen als je samen bent of alleen.
Met studeren en honden, en met werken en honden. Als ik overdag college had, of gewerkt heb, en ze hebben 3-4-5-6 uur alleen gezeten, dan was/is zelfs 's avonds boodschappen doen iets om over na te denken, want zodra ik mijn kont keer(de) zaten/zitten ze natuurlijk weer alleen.
Als je samen bent heb je denk ik wel minder van dat soort "oh ja, zijn ze weeeer alleen dan" momentjes.
Zou je Ben straks mee willen nemen als je gaat studeren, zou je graag een "nieuwe" hond hebben of is het een algemene vraag?Aimee schreef:...en de eigenaar zijn van een hond.
Wie heeft er ervaring mee, en wat is jullie mening hierover. Brand maar los![]()
Er komt medio Juni een DH dametje, was je nog niet op de hoogte?starfleet schreef:Zou je Ben straks mee willen nemen als je gaat studeren, zou je graag een "nieuwe" hond hebben of is het een algemene vraag?Aimee schreef:...en de eigenaar zijn van een hond.
Wie heeft er ervaring mee, en wat is jullie mening hierover. Brand maar los![]()
Anne
heb je al een plan iod? Dat je binnen twee jaar niet plotseling met een probleem staatAimee schreef:
Er komt medio Juni een DH dametje, was je nog niet op de hoogte?die volledig onder mijn hoede zal vallen. Nou duurt het als het goed is nog 2 jaar voor dat ik richting universiteit ga, maar ik vroeg me af hoe anderen dat zoal gedaan hebben.
Maar natuurlijk, is al een jaren lang uitgedacht planPaddle schreef:heb je al een plan iod? Dat je binnen twee jaar niet plotseling met een probleem staatAimee schreef:
Er komt medio Juni een DH dametje, was je nog niet op de hoogte?die volledig onder mijn hoede zal vallen. Nou duurt het als het goed is nog 2 jaar voor dat ik richting universiteit ga, maar ik vroeg me af hoe anderen dat zoal gedaan hebben.
.