Vrijdag zag ik dat de buitenste nagel van Huette's linkervoorpoot gespleten was. De splijting loopt in de lengterichting en stopt halverwege de nagel bovenop. Ik heb er niets aan gedaan, vond het een twijfelgeval behandelen en had het vooralsnog zo gelaten. Ze had er ook geen last van. Maar sinds vanochtend is ze vreselijk pijnlijk op het hele gebied eromheen. Ze maakt ook een zieke indruk maar eet wel. De dierenarts vond haar zo pijnlijk dat naar haar mening deze forse pijn niet van een onstoken nagel kon zijn. Er zijn rofoto's gemaakt en dat ziet er allemaal goed uit. Met rimadyl ben ik huiswaarts gekeerd, afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Toch zit het me niet lekker. Ik heb daarom net toch de nagel zo kort mogelijk afgeknipt, auw!!!, dat deed haar verrekte zeer en ben gaan weken in de soda.
Kennen jullie honden die zo pijnlijk zijn op een ontstoken nagelbed? Zou dit het probleem zijn of zou er toch meer aan de hand zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ernstig kreupel door ontstoken nagelbed?
Moderator: moderatorteam
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Mijn ACD heeft het een paar maanden geleden gehad aan haar achterpoot buitenste nagel. Zag er niet eens spectaculair uit zeg maar en toch liep ze er vreselijk kruipel van. Later ging er een stuk nagel bovenop in de lengte vanaf en lag het 'leven' bloot. Mijn DA zei dat dit bijzonder pijnlijk was ookal ziet het er niet heftig uit. Als de nagel in zn geheel los had gezeten had mijn DA hem er met 1 ruk uit kunnen trekken maar nu lag het in drieën en heeft ze hem operatief verwijderd. Daarna ging het gelijk een stuk beter. Twee weken later had ze aan der ander achterpoot ook buitenste nagel heel dr nagelbed ontstoken maar haar nagel was nog intakt en zat prima vast. Hiervoor heeft ze een kuurtje gehad en heb ik het in de biotex gehad. Gelukkig is het nu allemaal over maar ze heeft veel pijn gehad 
met dank aan Twinkel
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Bij Huette lijkt de ingeslagen weg het beoogde effect te hebben. Vanochtend na het sodabad kon ik met mijn nagel troep die uit de laag tussen haar nagelbed en verhoonde nagel kwam wegpulken en sindsdien loopt ze een stuk beter. Nog niet normaal maar ik denk dat dat wel het probleem is geweest. Ik heb alweer spijt dat ik me heb laten overhalen rofo's te maken. Dus ik hoop dat een heftiger ingreep zoals jij die beschrijft niet nodig gaat zijn.hondeponnetje schreef:Mijn ACD heeft het een paar maanden geleden gehad aan haar achterpoot buitenste nagel. Zag er niet eens spectaculair uit zeg maar en toch liep ze er vreselijk kruipel van. Later ging er een stuk nagel bovenop in de lengte vanaf en lag het 'leven' bloot. Mijn DA zei dat dit bijzonder pijnlijk was ookal ziet het er niet heftig uit. Als de nagel in zn geheel los had gezeten had mijn DA hem er met 1 ruk uit kunnen trekken maar nu lag het in drieën en heeft ze hem operatief verwijderd. Daarna ging het gelijk een stuk beter. Twee weken later had ze aan der ander achterpoot ook buitenste nagel heel dr nagelbed ontstoken maar haar nagel was nog intakt en zat prima vast. Hiervoor heeft ze een kuurtje gehad en heb ik het in de biotex gehad. Gelukkig is het nu allemaal over maar ze heeft veel pijn gehad