Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo hoort een dierenarts te zijn, deel twee

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Zo hoort een dierenarts te zijn, deel twee

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ben zojuist bij mijn dierenarts geweest:

1 x cocktail geënt
3 x weil geënt

Eén zere rug behandeld met spuiten en medicijnen, ééntje gezond verklaard voor een buitenlandse reis, en ééntje anaalklieren uit geknepen.
Alle honden (6) helemaal nagekeken en voor allemaal een wormkuurtje mee. Alle honden een dikke knuffel en een koekje, en een rekening van 128,- euro. :ok:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

:eek:
die da wil ik ook, waar ga je :N:

Heel netjes :ok:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Netjes! Wel handig natuurlijk, maar 1 keer consult betalen voor 6 honden :mrgreen:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Maeve schreef:Netjes! Wel handig natuurlijk, maar 1 keer consult betalen voor 6 honden :mrgreen:
Ze telt niet eens consult :pffff:
De dierenarts is Den driesprong in Reusel.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cashel Vale schreef:
Maeve schreef:Netjes! Wel handig natuurlijk, maar 1 keer consult betalen voor 6 honden :mrgreen:
Ze telt niet eens consult :pffff:
De dierenarts is Den driesprong in Reusel.
Ooh, vind ze het niet wat om nog een kliniek te openen in Hengelo? :mrgreen:
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Ik was laatst nog geen 40 euro kwijt om 2 honden te enten voor 3 jaar.
Was een gezamelijke entdag, dus boekje inleveren bij de deur, vertellen wat je geent wou hebben, door naar de dierenarts die er een enting inspoot, door naar de volgende om het ingevulde boekje op te halen, bij de uitgang betalen en je stond alweer buiten.
Was dus puur en alleen enten, maargoed, daar kwam ik ook voor.
Omdat het zo massaal was geen consultkosten, alleen de enting.
Heb mijn telefoonnummer doorgegeven met de melding dat ze mij over 3 jaar weer mogen bellen :wink:

Heb er langer over gedaan om er achter te komen met welk middel ze spoten en wat voor termijn ze er voor namen (kwam omdat ik eerst niet de juiste persoon te pakken kreeg) net als dat ik langer in de auto ervoor zat, dan dat ik binnen stond :mrgreen:

Maeve, dat was in een of ander gat achter Almelo, is misschien ook wel iets voor jou volgend jaar?
Ik hoorde het iig op de hondenclub, maar het ging niet via de hondenclub, en naar het aantal gekeken waren het echt niet alleen mensen van de hondenclub.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

MarijeJoanne schreef:Ik was laatst nog geen 40 euro kwijt om 2 honden te enten voor 3 jaar.
Was een gezamelijke entdag, dus boekje inleveren bij de deur, vertellen wat je geent wou hebben, door naar de dierenarts die er een enting inspoot, door naar de volgende om het ingevulde boekje op te halen, bij de uitgang betalen en je stond alweer buiten.
Was dus puur en alleen enten, maargoed, daar kwam ik ook voor.
Omdat het zo massaal was geen consultkosten, alleen de enting.
Heb mijn telefoonnummer doorgegeven met de melding dat ze mij over 3 jaar weer mogen bellen :wink:

Heb er langer over gedaan om er achter te komen met welk middel ze spoten en wat voor termijn ze er voor namen (kwam omdat ik eerst niet de juiste persoon te pakken kreeg) net als dat ik langer in de auto ervoor zat, dan dat ik binnen stond :mrgreen:

Maeve, dat was in een of ander gat achter Almelo, is misschien ook wel iets voor jou volgend jaar?
Ik hoorde het iig op de hondenclub, maar het ging niet via de hondenclub, en naar het aantal gekeken waren het echt niet alleen mensen van de hondenclub.
Neuh, ik ben persoonlijk niet zo voor dit soort acties met een ras dat heftig kan reageren op entingen. Verder is het wel een goede actie trouwens :wink:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Maeve schreef: Neuh, ik ben persoonlijk niet zo voor dit soort acties met een ras dat heftig kan reageren op entingen. Verder is het wel een goede actie trouwens :wink:
Ook niet met alle andere rassen. Het lichamelijk onderzoek hoort er wel bij namelijk. Hoewel hondenforumbezoekers wellicht a-typisch zijn komen daar wel degelijk allerlei dingen naar voren, die door de baasjes gewoon niet opgemerkt zijn of waarvan de baasjes niet doorhadden dat dat wellicht een probleem kon zijn. De gedeelde eerste plaats gaat dan naar de gebitsproblemen en vetzucht ;)
Zeker als er maar 1 keer per drie jaar geënt wordt mag er wel even goed naar de hond/kat gekeken worden, voor de spuit er zomaar in gaat :wink:

Kees
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Goedkoop zeg.Met 6 honden dat is niets. Nou ja bijna niets.

Wat is dat voor een enting dan dat er maar 1 x in de 3 jaar hoeft te worden geent?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

mari-anne schreef:Goedkoop zeg.Met 6 honden dat is niets. Nou ja bijna niets.

Wat is dat voor een enting dan dat er maar 1 x in de 3 jaar hoeft te worden geent?
Alle entingen van Nobivac en Vanguard, BEHALVE Weil (lepto) en kennelhoest, die zijn geregistreerd voor 1 jaar.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik hou ook niet zo van dat lopende band werk. Een algehele check-up lijkt me wel belangrijk voordat er gevaccineerd wordt. Een ziek/zwak dier moet je nooit enten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”