Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaymz is lusteloos, vraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Jaymz is lusteloos, vraag

Ongelezen bericht door Muk »

Zoals elke ochtend voordat ik naar mijn werk ga, mag Jaymz even plassen voor bij de struiken / boom (mijn man laat hem een uur later uit). Ik dacht dat hij dat nu ook wilde, dus ik open de voordeur zodat hij bij de boom van het parkeerplaats kan plassen. Maar in plaats van plassen, ging hij daar zitten. En hij bleef zitten. Ongeacht lekkers en zachte dwang (want hij moet natuurlijk wel binnen in huis zitten als ik wegga en niet op de straat). Uiteindelijk heb ik hem naar binnengekregen. Maar eten deed hij niet.
Nu doet hij dat wel vaker niet, dus ik stond er niet echt bij stil. Bovendien gaat hij daar ook wel vaker zitten, omdat hij dan met de auto meegaat om te wandelen.

Toen mijn man hem wilde uitlaten, deed hij precies hetzelfde, maar dan liggend. En dat doet hij echt nooit. Ook niet eten, dus mijn man is met hem naar de da gegaan. Ook omdat hij enorm aan het hijgen was en zeer sloom was.

De da kon niets ontdekken, zijn bloedwaarden waren zeer goed en er is ook geen ontsteking te zien (niet in het bloed of op zijn lichaam). Wel heeft Jaymz koorts. Dus is hij bij de da gebleven. Daar heeft hij een vochtinbrengend infuus gehad en medicatie voor pijn en eventuele ontstekingen (artrose?). Vanmiddag hebben wij hem weer op mogen halen, hij is nu weer thuis. Drinken doet hij wel en hij heeft ook zijn avondeten opgegeten (kipfilet). Wij hebben de taak gekregen om Jaymz de eerste paar dagen moeten wij Metacam geven en dan hopen dat het maandag beter is met hem.

Maar het is voor mij wel erg vaag. Het is duidelijk dat hij zich beroerd voelt en dat zijn ontlasting de laatste dagen iets minder was (vandaag nog niet gepoept). Ook was Jaymz vorige week weer meer gaan hijgen (zijn wij ook mee naar een andere da geweest, maar die kon ook niets vinden). Ik kan hem overal betasten (nu ja, niet overal, want er zijn voor mij ook grenzen :pffff: ), zijn buik voelt goed aan en is niet gevoelig. Dus een maagkanteling is het dan niet lijkt mij? Bovendien heeft de da daar ook naar gekeken.

Maar wat is het wel?
Jaymz barft, en heeft gisteren lamsrib en kippenbout gehad. Kan het zijn dat dat niet goed is verteerd en dat dat klem zit in zijn darmen? Maar dan moet zijn buik toch heel gevoelig zijn? Hij eet dit normaal altijd op en hij heeft er nooit problemen mee gehad.

Kan het een virusje zijn?

Of hebben jullie nog andere suggesties? Alvast bedankt.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

He Jofka wat vervelend nou.
Zou het warmere weer hem geen parten spelen ook ?

Als je denkt dat er evt. iets klem zou kunnen zitten zou ik voor alle zekerheid een foto laten maken ,als je daar te lang mee wacht kan het hele nadelige gevolgen hebben.

Verder heb je aan mij niet zoveel op medisch gebied maar spreek ik wel de hoop uit dat je ventje snel weer de oude zal zijn
:wink:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, ik zou voor een echo gaan, misschien dat ze dan wat kunnen ontdekken??
Ik hoop dat hij zich snel fitter voelt!!!
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

De eerste dag (soms paar dagen) is mijn hond wat slomer en dan weet ik dat er een hotspot aankomt.
je antwoord uit een ander topic; is dit al uitgesloten?
Muk

spijkerhond schreef:
De eerste dag (soms paar dagen) is mijn hond wat slomer en dan weet ik dat er een hotspot aankomt.
je antwoord uit een ander topic; is dit al uitgesloten?
Ja, dan gedraagt hij zich anders. Nu hijgt hij heel erg en is hij ook veel lustelozer dan wanneer hij een hotspot krijgt.

Vorig jaar heeft hij deze klachten ook gehad en toen hebben wij zijn hart laten controleren en zijn bloed. Zijn hart was ok en zijn bloedwaarden destijds ook.

Als er een botstukje vastzit in zijn darmen / maag, dan moet zijn buik toch ook gevoelig zijn?
Hij heeft overigens net gepoept (en geplast) en zijn ontlasting zag er uit zoals het hoort. Betekent dat dan ook dat er niks vastzit in zijn darmen? Normaal poept hij 1x per dag.

Vanwege het warmere weer heb ik wel met de trimmer afgesproken om zijn vacht te kortwieken (scheren). Niet kaal, maar wel heel kort. Over 1,5 week heb ik de afspraak staan. Dat zal wel helpen, maar het staat los hiervan denk ik. Ik ben heel benieuwd hoe Jaymz eruitziet dan en ik vind het ook wel jammer van zijn mooie vacht, maar zijn gezondheid gaat voor.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Je hebt een newfy, hebben ze hem ook op hart gecontroleerd (niet alleen met stethoscoop) er komt in dit ras vaak DCM voor. Hijgen, lusteloos, niet willen eten zijn allemaal symptomen van DCM
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Muk

jores schreef:Je hebt een newfy, hebben ze hem ook op hart gecontroleerd (niet alleen met stethoscoop) er komt in dit ras vaak DCM voor. Hijgen, lusteloos, niet willen eten zijn allemaal symptomen van DCM
Vorig najaar dacht de spoed da ook dat Jaymz een hartkwaal had. Dus die had een ECG en een foto van zijn longen gemaakt. En op basis daarvan medicijnen gegeven. Toen die medicijnen (vochtafdrijvers en bloeddrukverlagers) niet aansloegen, hebben wij bij Warmerdam in Noordwijkerhout een second opinion aangevraagd. Hij heeft een echo gemaakt en daaruit bleek heel duidelijk dat er geen hartproblemen waren. Dus ik denk niet dat het dat is. En onze da denkt dat ook niet. Het is altijd mogelijk, maar de kans is wel heel klein. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

@Inge,
Bedankt voor je geruststellende antwoord. Hij heeft net weer gepoept (ook weer van een normale consistentie) en dat ging ook goed.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hoe is het nu met hem?
Muk

Jaymz is nu weer beter en de oorzaak is gelukkig bekend. Een hotspot!
Normaal is hij daar ook wel ziek van, maar niet zo ziek. Dus dat is voor onz ook wel even schrikken geweest. Maar het belangrijkste is dat Jaymz niks ernstigs mankeert, daar ben ik echt heel blij mee.

Bedankt voor alle antwoorden en het meedenken. :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gelukkigis hij weer opgeknapt en weet je de oorzaak.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Fijn dat hij weer beter is :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pieuw, dat was even schrikken :neenee: dat mag hij niet meer doen, fijn dat ie opknapt :ok:
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Gelukig dat ie zich beter voelt en je nu weet waar het aan ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”