Nu doet hij dat wel vaker niet, dus ik stond er niet echt bij stil. Bovendien gaat hij daar ook wel vaker zitten, omdat hij dan met de auto meegaat om te wandelen.
Toen mijn man hem wilde uitlaten, deed hij precies hetzelfde, maar dan liggend. En dat doet hij echt nooit. Ook niet eten, dus mijn man is met hem naar de da gegaan. Ook omdat hij enorm aan het hijgen was en zeer sloom was.
De da kon niets ontdekken, zijn bloedwaarden waren zeer goed en er is ook geen ontsteking te zien (niet in het bloed of op zijn lichaam). Wel heeft Jaymz koorts. Dus is hij bij de da gebleven. Daar heeft hij een vochtinbrengend infuus gehad en medicatie voor pijn en eventuele ontstekingen (artrose?). Vanmiddag hebben wij hem weer op mogen halen, hij is nu weer thuis. Drinken doet hij wel en hij heeft ook zijn avondeten opgegeten (kipfilet). Wij hebben de taak gekregen om Jaymz de eerste paar dagen moeten wij Metacam geven en dan hopen dat het maandag beter is met hem.
Maar het is voor mij wel erg vaag. Het is duidelijk dat hij zich beroerd voelt en dat zijn ontlasting de laatste dagen iets minder was (vandaag nog niet gepoept). Ook was Jaymz vorige week weer meer gaan hijgen (zijn wij ook mee naar een andere da geweest, maar die kon ook niets vinden). Ik kan hem overal betasten (nu ja, niet overal, want er zijn voor mij ook grenzen
Maar wat is het wel?
Jaymz barft, en heeft gisteren lamsrib en kippenbout gehad. Kan het zijn dat dat niet goed is verteerd en dat dat klem zit in zijn darmen? Maar dan moet zijn buik toch heel gevoelig zijn? Hij eet dit normaal altijd op en hij heeft er nooit problemen mee gehad.
Kan het een virusje zijn?
Of hebben jullie nog andere suggesties? Alvast bedankt.