Flamme heeft iets aan haar voetzooltje. Ik weet niet of er iets inzit. heb wel gekeken maar kan niks vinden. Wel is van haar zooltje de helft van het donkere stukje af. dat is nu felrood. Ze likt er ook aan. Dus of dat puur van het likken komt omdat ze er wel wat in heeft gehad weet ik niet.
Ze heeft er duidelijk last van en vind het ook niet prettig als ik er aan zit.
Hebben jullie een idee wat ik er zelf aan kan doen?
kan ik er iets op smeren wat verzacht ofzo? En kan baden in soda kwaad voor een hond?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voetzooltje
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ach jeetje, arme Flamme......
Je kan het beste haar poot een paar keer per dag weken in een soda badje of in de biotex (de variant waar GEEN bleek in zit, ik weet niet of het de groene of blauwe is).
Als er echt een stuk van het kussentje af is zou ik toch maar even bij de da langs gaan. Waarschijnlijk moet er dan toch iets om het voetje heen de eerste paar dagen. Meestal krijg je dan ook het advies om het voetje te gaan weken. Maar er moet geen onsteking achter weg komen.....
Beterschap met Flamme!
Je kan het beste haar poot een paar keer per dag weken in een soda badje of in de biotex (de variant waar GEEN bleek in zit, ik weet niet of het de groene of blauwe is).
Als er echt een stuk van het kussentje af is zou ik toch maar even bij de da langs gaan. Waarschijnlijk moet er dan toch iets om het voetje heen de eerste paar dagen. Meestal krijg je dan ook het advies om het voetje te gaan weken. Maar er moet geen onsteking achter weg komen.....
Beterschap met Flamme!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Re: voetzooltje
Mijn Shih Tzu heeft hier al bijna twee jaar last van en het is echt pappen en nathouden bij haar. Ze is altijd al een allergiehondje geweest, maar de laatste tijd heeft ze veel last van twee voetzooltjes. We hebben echt van alles geprobeerd, maar ze blijft likken en de teentjes worden heel dik, waardoor ze moeilijk loopt.
Ze krijgt dan antibiotica en dan gaat het weer een tijdje goed, maar na een maand of twee begint alles weer. Ik lees graag dus even mee hier.
Ze krijgt dan antibiotica en dan gaat het weer een tijdje goed, maar na een maand of twee begint alles weer. Ik lees graag dus even mee hier.
-
wen
- Zeer actief
Fan heeft gevoelig voetzolen en haar irriteert snel wat.
Als ze weer gaat likken spoel ik het eerst schoon met warm water en daarna goed droogmaken.
Als ze een wondje heeft doe ik er de eerste dag calendula op en doe er een verbandje omheen.
De volgende dag gaat er gewoon een sok omheen zodat de wond kan ademen en zei er niet aan kan likken.
Na een paar dagen is het weer goed.
Als er geen wondje op zit doe ik er ook calendula op maar dan meteen een sok zodat ze het er niet af kan likken
Als ze weer gaat likken spoel ik het eerst schoon met warm water en daarna goed droogmaken.
Als ze een wondje heeft doe ik er de eerste dag calendula op en doe er een verbandje omheen.
De volgende dag gaat er gewoon een sok omheen zodat de wond kan ademen en zei er niet aan kan likken.
Na een paar dagen is het weer goed.
Als er geen wondje op zit doe ik er ook calendula op maar dan meteen een sok zodat ze het er niet af kan likken