Niets is minder waar natuurlijk, voor mij zijn ze ondanks hun zeer kleine minpuntjes in hun gedrag (waar ik vast een aandeel in heb, van nature zijn ze perfect
Nu vroeg ik me af, ik heb heel vaak dat ik bang ben dat er iets met ze is..
Bijv. als Maxi onder het bed ligt i.p.v erop en weigert er onder uit te komen ben ik bang dat hij dood ziek is en een maagtorsie heeft of dood is..
Sam heeft daar ook een handje van, onder het bed liggen en niet komen als ik roep..
Beide liggen dan prins heerlijk te slapen..
Ik ben dan bang dat er iets is en na me enige tijd zorgen maken roep ik: Uit!!!
Het tover woord.. ook al zijn ze net geweest, de heren besluiten dan toch maar te komen (En ik ga ze uiteraard na deze valse grap toch maar uitlaten, ik heb ze immers geroepen)
Tevens check ik als ze slapen regelmatig hun ademhaling of pols slag en als ze na een inspannende boswandeling of fiets tocht iets te hard hijgen word ik nerveus en hou ik ze extra in de gaten..
En als maxi met zijn brede borstkas en extra kans op maagtorsies een keer misselijk is, aai ik hem over zijn rug en roep hem bemoedigend toe aub over te geven (lijkt me dood eng zo'n maagtorsie)
Nu moet ik zeggen dat ik nooit naar de DA ren omdat ik weet dat ik me aanstel en ik mezelf daarom ook bemoedigend toespreek..
In heel sam zijn 4 jarige leven ben ik (buiten de check ups) pas 1x naar de DA geweest omdat hij bijna stikte in en bullenpees..
Met Maxi ben ik nog nooit (ook buiten de check ups) naar de DA geweest..
Dit was dan ook niet nodig..
Maar het liefst zou ik voor elk wissewasje ruggenspraak hebben met een DA..
Bijv.: Ze hijgen zo hard, de hartslag is (noem is wat leuks) Hij lijkt een beetje hangerig, de temp is 0,1 graden te hoog enz...
Zijn jullie ook zo over bezorgt?
Ik heb uiteraard iets overdreven, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel