Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van pup tot nu, tjeesz wat een loedertje, soms....
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Van pup tot nu, tjeesz wat een loedertje, soms....
Die van jullie ook?
Nu Beike 3 jaar is , kijk ik zo nu en dan nog steeds terug op zijn puppie tijd.
Beike kan nu soms best wel een loedertje zijn.
Niet tegen mensen ( alhoewel, soms best wel eigenwijs), maar vooral tegen bepaalde honden (rassen).
Zo'n softie was hij vroeger, zo'n loedertje kan hij soms nu zijn.
Vanaf pup tot nu is hij erg rustig, maar dat was hij altijd al.
Hij is gek op andere honden mits het maar niet van "die" bepaalde rassen zijn.
Feest is het als er gezwommen mag worden en het liefste samen met andere honden.
Komt meneer in een groep waar ook rassen bijzitten die hij "niet mag" dan is meneer ineens onzeker en accepteert hij die rassen wel.
Des ondanks is Beike een sociale en lieve hond.
Hij is mijn maatje en ik hoop nog vele jaren van hem te kunnen genieten.
Van pup tot loeder,.... hoe zit dat bij jullie?
Nu Beike 3 jaar is , kijk ik zo nu en dan nog steeds terug op zijn puppie tijd.
Beike kan nu soms best wel een loedertje zijn.
Niet tegen mensen ( alhoewel, soms best wel eigenwijs), maar vooral tegen bepaalde honden (rassen).
Zo'n softie was hij vroeger, zo'n loedertje kan hij soms nu zijn.
Vanaf pup tot nu is hij erg rustig, maar dat was hij altijd al.
Hij is gek op andere honden mits het maar niet van "die" bepaalde rassen zijn.
Feest is het als er gezwommen mag worden en het liefste samen met andere honden.
Komt meneer in een groep waar ook rassen bijzitten die hij "niet mag" dan is meneer ineens onzeker en accepteert hij die rassen wel.
Des ondanks is Beike een sociale en lieve hond.
Hij is mijn maatje en ik hoop nog vele jaren van hem te kunnen genieten.
Van pup tot loeder,.... hoe zit dat bij jullie?
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Vraag me dan af he wat voor rassen hij niet mag en of daar iets mee gebeurd is, of omdat hij jou lichaamstaal leest en ziet dat jij die honden niet zo vertrouwd....
Over Kay valt nog weinig te zijn, want die valt nog onder pup met zijn 5,5 maand. Alles is nog leuk en hij leert zo razendsnel dat ik hem soms niet meer bij kan houden. Het gaat allemaal nog zo goed! Het is gewoon een droompup eigenlijk.... Over dik 1,5 jaar mag je me nog eens vragen haha. Dan denk ik er vast heel anders over!
Over Kay valt nog weinig te zijn, want die valt nog onder pup met zijn 5,5 maand. Alles is nog leuk en hij leert zo razendsnel dat ik hem soms niet meer bij kan houden. Het gaat allemaal nog zo goed! Het is gewoon een droompup eigenlijk.... Over dik 1,5 jaar mag je me nog eens vragen haha. Dan denk ik er vast heel anders over!

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
:N:Podenji schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VPuYJ7JFQqI
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Bram is nu veel liever dan toen hij pup was. Ik vond hem als pup in alles extreem, hij is nu veel gematigder. Tov intacte reuen is het best een patsertje, maar hij gaat confrontaties uit de weg. Hij is zeker geen allemansvriend tov mensen, maar wel vriendelijker dan toen hij jong was.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Saar is juist makkelijker geworden naarmate ze ouder werd. Minder onzeker, en dus ook makkelijker in contact met vreemde honden. Ze durft sinds Vera erbij is gekomen zelfs echt even een duidelijke snauw te geven bij reuen die op haar willen rijden.
Vera is natuurlijk pas 13 maanden, was als pup al makkelijk en is dat eigenlijk nog steeds. Ik zie bij haar eigenlijk heel weinig duidelijke verandering tot nog toe. Maar wellicht verandert het ook minder als de hond als pup al een vrij stabiele middenmoter was in gedrag?
Het enige waar ze erg 'fel' op is, is op apporteren. Dat was ze als pup al, en is ze nog steeds
Vera is natuurlijk pas 13 maanden, was als pup al makkelijk en is dat eigenlijk nog steeds. Ik zie bij haar eigenlijk heel weinig duidelijke verandering tot nog toe. Maar wellicht verandert het ook minder als de hond als pup al een vrij stabiele middenmoter was in gedrag?
Het enige waar ze erg 'fel' op is, is op apporteren. Dat was ze als pup al, en is ze nog steeds
Laatst gewijzigd door Moos op 24 apr 2009 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
*Jolanda*
Magic heb ik niet als pup mee gemaakt...
maar timber wel, ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig heb gedacht toen hij pup was "waar ben ik in godsnaam aan begonnen"
Wat een afgrijzelijk dominante hond was dat die een hele andere aanpak nodig had dan dat ik gewend was dus moest alles wat ik,dacht, te weten over honden en hun opvoeding overboord zetten en leren hem op te voeden...
Al met al is het nu een stabiele hond waarbij de opvoeding dus wel goed uitgepakt heeft maar ik heb af en toe gebaald hoor toen ik `m als pup gekocht heb... En hij heeft me echt tot wanhoop gedreven soms, zo erg dat ik dan huilend op de bank zat...
maar timber wel, ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig heb gedacht toen hij pup was "waar ben ik in godsnaam aan begonnen"
Wat een afgrijzelijk dominante hond was dat die een hele andere aanpak nodig had dan dat ik gewend was dus moest alles wat ik,dacht, te weten over honden en hun opvoeding overboord zetten en leren hem op te voeden...
Al met al is het nu een stabiele hond waarbij de opvoeding dus wel goed uitgepakt heeft maar ik heb af en toe gebaald hoor toen ik `m als pup gekocht heb... En hij heeft me echt tot wanhoop gedreven soms, zo erg dat ik dan huilend op de bank zat...
-
doggy
Hij kan het niet goed vinden met Bulldog-achtigen.gyanty schreef:Vraag me dan af he wat voor rassen hij niet mag en of daar iets mee gebeurd is, of omdat hij jou lichaamstaal leest en ziet dat jij die honden niet zo vertrouwd....
Vroeger heeft hij idd. negatieve ervaringen gehad met Bulldoggen.
Maar hij gedroeg zich verder wel normaal.
Dit gedrag vertoont hij sinds ongveer 1 jaartje.
Als hij één zo'n hond tegenkomt, heeft Beike een grote waffel.
Maar als hij en hele groep tegen zou komen, durft hij niet meer en word hij onderdanig.
Maar toch is hij ook weer vriendelijk tegen sommige Bulldog-achtigen.
Het scheelt per individu.