Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto lezen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Foto lezen

Ongelezen bericht door nathalie »

Wie heeft er weleens een foto laten lezen van zijn/haar hond? En hoe heb je dat ervaren?
Ik zit er aan te denken om dit van Bowie te laten doen.
Waar heb je het laten doen en wat kostte het?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben daar ook altijd al nieuwsgierig naar geweest
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb het gedaan en het kostte niks. Toen ik het verslag voor het eerst las vond ik het wel frapant. Toen ik het een paar keer las vond ik er toch wel veel algemeenheden in staan wat je heel subtiel naar je eigen hond kon vertalen. Ik ben er te nuchter voor denk ik.
Ik heb het ergens bewaard, als je het interessant vindt, wil ik het wel hier neerzetten of pb-en.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

alm@ schreef:Ik heb het gedaan en het kostte niks. Toen ik het verslag voor het eerst las vond ik het wel frapant. Toen ik het een paar keer las vond ik er toch wel veel algemeenheden in staan wat je heel subtiel naar je eigen hond kon vertalen. Ik ben er te nuchter voor denk ik.
Ik heb het ergens bewaard, als je het interessant vindt, wil ik het wel hier neerzetten of pb-en.
Dat vind ik dus ook altijd. Als je je eigen hond goed kent, kun je die veel beter lezen dat wat voor 'helderziende/fluisteraar' dan ook.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Bedoel je door een dierentolk (of hoe je dat noemt?). Ik heb dat een keer bij Bente gedaan, een collega van mij toentertijd was een dierentolk. Ik hoefde niets te betalen.
Bente was toen al behoorlijk ziek, maar er kwam voor mij niet heel veel uit. Wel een paar dingetjes van, óf ik heb het verteld (zij zei van niet) of ze ontdekte iets wat wij wel wisten en zij niet kon weten. Als je wilt kan ik nog wel even zoeken om de tekst en je per pb sturen.
Zij deed het op afstand en volgens mij aan de hand van een foto.
alm@
moderator

Renske schreef: Zij deed het op afstand en volgens mij aan de hand van een foto.
Dat was bij mij ook zo :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb het destijds eens laten doen bij Stal Danae (die doen dat niet meer geloof ik) voor €12.50 ofzo. Er kwam een goede, uitgebreide beschrijving uit en ik had het idee dat die nog klopte ook nog, zonder in algemeenheden te vervallen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

alm@ schreef:Ik heb het gedaan en het kostte niks. Toen ik het verslag voor het eerst las vond ik het wel frapant. Toen ik het een paar keer las vond ik er toch wel veel algemeenheden in staan wat je heel subtiel naar je eigen hond kon vertalen. Ik ben er te nuchter voor denk ik.
Ik zou het wel graag willen lezen ja, mag per PB.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik geloof dat ik daar allemaal te nuchter voor ben.
Denk dat ik mijn eigen honden toch wel het beste ken.

Wat ik wel een keer frappant vond.
ik was met mijn ouders en de hondjes in een huisje. Een bevriend stel van mijn ouders kwam langs.
Ghaya was toen al doodziek maar je zag eigenlijk weinig aan haar.
Op het moment dat ze binnenkwamen lag zij op het gras op een afstandje (waardoor je nog minder zag aan haar). Die man kreeg ineens ontzettende hoofdpijn en zei 'die hond daar is ziek, heel ziek, ze heeft ontzettend veel last van haar kopje'. (Ghaya had last van chronische oorontstekingen). Ik stond echt zo :eek:
Die man kende onze honden totaal niet.
Hij heeft wat Reiki toegepast op haar waar ze serieus echt heel rustig van werd terwijl ze normaal niks van vreemden moest weten en er altijd bij wegging als men haar aanraakte.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik heb dat laten doen bij 1 van mijn hondjes.

Mijn moeder zit in een groep met nog een stuk of 5 mensen die foto`s lezen van dieren.

Ik had toen een paar vragen die ik "beantwoord" wilde hebben.

Mijn moeder kende mijn hond wel, maar de overige 5 mensen kende haar totaal niet.

Er kwamen veel dingen uit die gewoon echt precies bij haar paste en sommige dingen dat ik dacht....ik snap het niet, maar die toch klopte als ik ging kijken naar hoe de situatie vroeger was en nu!

Ik betaalde er niets voor.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

doe het gratis voor je
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Ik heb het voor 2 honden laten doen... maar dan met name om te kijken waar de oorzaak zat van een bepaald gedrag. Er kwamen opmerkelijke zaken uit waar we hard aan hebben gewerkt en nog steeds aan werken.

Ik ben bij www.luisteren-naar-dieren.nl geweest.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

twinkeltje schreef:doe het gratis voor je
Mag ik vragen wat je dan precies doet?
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Aiske schreef:
twinkeltje schreef:doe het gratis voor je
Mag ik vragen wat je dan precies doet?
gewoon zeggen wat er bij me op komt doen die andere ook
Afbeelding
twinkeltje
moderator

dat bedoel ik trouwens niet zo neerbuigend hoor maar de bedragen die sommige vragen zakt mijn broek van af
je krijgt zo gave toch om mensen te helpen en niet om een poot uit te rukken dat er kleine vergoedingen zijn kan ik wel begrijpen die mensen moeten ook brood op de plank
maar de helft van die type s is het echt alleen om het geld te doen
en mensen die het vaak als laatste redmiddel zien kaal te plukken
Afbeelding
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Voor Danae er mee zou stoppen zou ze Enzo ook nog lezen.
Heb er niets meer van gehoord helaas...
Ik denk dat er veel bedriegers zijn, maar ook mensen die het wel kunnen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

daarom zeg ik dat ook de meeste mensen kunnen het zel ook alleen niet zo makkelijk van je eigen hond wand die kan je maar oefen maar eens met een foto van iemand probeer je totaal te ontspannen schrijf alles wat er in je op komt al lijk het soms stom gewoon niet over na denken moet je zien hoe verbazend de uitkomst soms is
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

estelle schreef:ik geloof dat ik daar allemaal te nuchter voor ben.

ik was met mijn ouders en de hondjes in een huisje. Een bevriend stel van mijn ouders kwam langs.
Op het moment dat ze binnenkwamen lag zij op het gras op een afstandje (waardoor je nog minder zag aan haar). Die man kreeg ineens ontzettende hoofdpijn en zei 'die hond daar is ziek, heel ziek, ze heeft ontzettend veel last van haar kopje'. (Ghaya had last van chronische oorontstekingen). Ik stond echt zo :eek:
Hij heeft wat Reiki toegepast op haar waar ze serieus echt heel rustig van werd terwijl ze normaal niks van vreemden moest weten en er altijd bij wegging als men haar aanraakte.
Maar dat vind ik iets anders als iemand die zegt dat die de gedachten van je hond kan lezen. Dat er mensen zijn die meer dingen aanvoelen dan een ander ja, daar geloof ik in. Mijn oma kon wratten 'weg toveren' met aardappels. Idioot maar waar.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lemuria schreef:Ik heb het destijds eens laten doen bij Stal Danae (die doen dat niet meer geloof ik) voor €12.50 ofzo. Er kwam een goede, uitgebreide beschrijving uit en ik had het idee dat die nog klopte ook nog, zonder in algemeenheden te vervallen.
op de site staat dit nog wel steeds, dus dat ze het nog doen...

€ 22.50

http://www.staldanae.nl/reading11.htm

Dat is me iets te prijzig voor 10 euro ofzo had ik het weleens willen laten doen, kijken wat ze zouden zeggen... zonder dat ik enige info zou geven en dan echt specifieke dingen, geen algemene antwoorden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

foto lezen.. wat een onzin! puur geldklopperij, niemand kan aan een foto zien hoe jouw hond is.. net als die zogenaamde helderziende mensen.. heeft niks met helderziendheid te maken hoor :wink: puur slim praten :wink:
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Neeltje schreef:
estelle schreef:ik geloof dat ik daar allemaal te nuchter voor ben.

Maar dat vind ik iets anders als iemand die zegt dat die de gedachten van je hond kan lezen. Dat er mensen zijn die meer dingen aanvoelen dan een ander ja, daar geloof ik in. Mijn oma kon wratten 'weg toveren' m

et aardappels. Idioot maar waar.
iedereen kan wratten wegtoveren met een aardappel :wink: aardappel in tween, zit een stofje in wat wratten laat verdwijnen :wink: werkt niet altijd overigens :roll:
alm@
moderator

Dit is de lezing van Reina n.a.v. 2 foto's en een paar vragen die ik mocht stellen. Een foto van vóór dat ze bij mij kwam en een foto van toen ze ongeveer een half jaar hier was.

Hoi Alma,

het was een heel prettig consult. Ik denk dat jullie echt mazzel hebben met Reina en andersom!

Ik zal heel gedetailleerd vertellen wat er gebeurde.

Alleerst nadat ik in trance ben, ga ik altijd naar de Spirit World om om bescherming en hulp te vragen en te zeggen voor welke hond ik vandaag hulp wil. In de Spirit World ontmoette ik mijn Power Animal en mijn teacher.

Ik krijg door dat Reina een érg lieve ziel is, een jonge ziel. Ik zie in haar verleden een caravan, en mensen die haar impulsief genomen hebben. Ik krijg door dat Reina erg verward was door de manier waarop ze daar behandeld werd, want zij had alleen maar goeie bedoelingen.

Ik voel eerst de meest recente foto in.

Wat ik doorkrijg is weer, een hele lieve ziel, fysiek erg sterk, blij, veilig door/in de groep (jullie) waarin ze nu zit, érg trouw.

Dan voel ik de foto in die gemaakt is toen ze bij haar vorige familie was. Hierbij krijg ik door dat ze erg haar best doet (hen) te plezieren, ze is erg alert (ze moet alert zijn want de omstandigheden daar zijn verwarrend voor haar, ik zie onverwachte kwaadheid van mensen daar, wispelturig gedrag van de mensen ten opzichte van haar). Ook hier voel ik dat ze bijzonder lief is. En alleen/apart, in tegenstelling tot wat zij nu uitstraalt bij jullie, waarin zij een onderdeel van de familie is.

Wanneer ik mij aan haar voorstel, vertel ik haar dat ik met haar kan communiceren en dat jij, Alma, mij gevraagd hebt wat met haar te praten, en of zij dat wil. Ze is naar mij toe erg open en enthousiast en vol vertrouwen. Ik voel geen enkele onzekerheid of angst.

Mijn eerste vraag is : "Wat vind je van je familie?"

Ze is vol blijdschap over jullie, ze vindt het geweldig bij jullie, ze voelt zich een echt deel van de familie, ze heeft een echte plek (dus geen "bijproduct") in de groep en ze krijgt respect.

Ik vraag haar specifiek naar jou. Ze geeft me door dat jij erg zorgzaam voor haar bent en erg hard probeert echt met haar in contact te staan.

Ik vraag Reina: "Kun je me iets vertellen over je leven voordat je bij Alma kwam wonen?"

Ze laat me een beeld zien van caravans, een voet (als in een schop), een man, kinderen, speelgoed buiten op de vloer, de man die afgeleid is en niet veel aandacht voor haar heeft. Een beeld van dat Reina aandacht vraagt (lijkt erop alsof ze nodig uit moet) en dan een man die uithaalt. Ik zie schreeuwen. Erg wispelturig, onverwachte agressie naar haar toe. Ze kon nooit zeker zijn van de reactie die ze zou krijgen. En weer zie ik dat Reina echt érg lief is en zo graag goed zou willen doen en liefde geven en krijgen.

Ik vraag haar: "Is er iets dat Alma kan doen om jou te helpen gelukkiger te worden?"

Reina geeft door dat ze de manier waarop ze nu behandeld wordt, héérlijk vindt!

Het maakt haar kalmer, ze is aan het leren opnieuw te vertrouwen. Zij wil wel, zij wil heel graag, ze had de verkeerde familie. Ze komt op mij over als een hond uit duizenden voor een "baas", zo lief en trouw. Ze zou alles voor jou willen doen!

Dan vertel ik haar wat jij wilde dat ik haar zou doorgeven.

Ik zeg: "Alma wil je vertellen hoeveel ze van je houdt." Reina wordt helemaal ontroerd, ze zwelt helemaal op van deze woorden. Ik zeg haar: "Alma wil ook dat je weet dat jij de rest van je hele leven bij haar mag blijven, dat ze je nooit weg zal doen." Opnieuw dezelfde reactie. Reina drínkt deze woorden in en geniét, het maakt emoties los, ze vindt het heerlijk. (Ik denk dat het Reina erg goed zou doen als jij dit haar zelf ook vaak vertelt.)

Dan vraag ik haar als laatste of er nog iets dat zij graag aan jou wil zeggen of vragen.

Ze laat me een beeld zien van een voetbal. Dit vindt ze prachtig!

Ze laat me ook zo'n beeld zien van een fiets, vindt ze ook prachtig (ik kan niet zien of ze een voetbal heeft of er eentje zou willen, ook niet of ze mee loopt met jouw fiets of dat ze dat zou willen, ze laat me alleen het beeld zien met het positieve gevoel erbij. Maar ik geef altijd precies door wat het dier mij doorgeeft, meestal snapt de verzorger precies wat zijn of haar geliefde dier bedoelt).

Ze laat me ook een beeld zien van zichzelf en jij in het bos. Ze rent en springt en speelt, ze is ontzettend gelukkig, vrij, sterk, blij. Ze voelt zich, ook als jullie daar zo lopen, heel sterk met jou verbonden, ze laat me zien dat ze omkijkt naar jou om te zien of jij wel ziet hoe ze geniet.

Ze laat mij jou zien als een kalme vrouw die érg veel van haar houdt en van haar geniet.

Ik vraag:"Is er nog iets dat je wilt vertellen of vragen? Alma wil je gelukkig maken." en dan zegt Reinia: "Dat doét ze ook!!!" :-)

Ik bedank haar en neem afscheid, ik bedank de spirits voor hun hulp en neem afscheid.

Wat een geweldige kameraad, deze mooie meid!!!

Het enige waarin ik haar onzekerheid en angst tegenkwam, is in haar verleden en nu nog, maar afnemend, en als gevolg van haar verleden. De weg waarop zij is doordat ze nu bij jou is, is sterk stijgende en het gaat fantastisch. Ze wordt rustiger en leert te vertrouwen en is ontzéttend blij met jou.

Ik moet zeggen; het was een fijn consult, want een ontzettend fijne meid. Zo eentje die haar hele hart aan jou geeft en door het vuur voor je zou gaan. Geweldig hoor. Heel veel plezier met haar in haar verdere leven!
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eva-Joy schreef:foto lezen.. wat een onzin! puur geldklopperij, niemand kan aan een foto zien hoe jouw hond is.. net als die zogenaamde helderziende mensen.. heeft niks met helderziendheid te maken hoor :wink: puur slim praten :wink:
Nou, nou.
En wat als die persoon het gewoon gratis doet? Zonder dat ze jou en je verhalen over de hond kent? En er geen rooie cent voor vraagt?
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Eva-Joy schreef:foto lezen.. wat een onzin! puur geldklopperij, niemand kan aan een foto zien hoe jouw hond is.. net als die zogenaamde helderziende mensen.. heeft niks met helderziendheid te maken hoor :wink: puur slim praten :wink:
niet mee eens.. ik heb ook wel eens foto's gelezen.. bij mensen dan.. voor noppes.. wist dingen die ik niet KON weten..
je voelt op dat moment gewoon dingen.. in je lichaam.. b.v. iemand die heel erg last van migraine heeft.. ik voelde een enorme druk op mijn hoofd.. alsof iemand heel hard een band om je hoofd strak trekt..
of bij iemand die aan borstkanker overleden was, een enorme steek in 1 van mijn borsten kreeg.. niet wetende dat die persoon overleden was en al helemaal niet aan borstkanker
je 'hoort' dingen doorkomen

moeilijk uit te leggen maar ik zou er niet al te sceptisch over doen :wink:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

eva joy.
Tjee jij gaat wel erg kort door de bocht.
Ieder mens zou dit kunnen, mits je er open voor staat.
Ik heb wel eens een test laten doen met mijzelf.
Leg me een foto voor en ik heb er direct een gevoel en idee bij.
Als je dat goed weet te vertalen kan dat best goed overeenkomen met de werkelijkheid.
Noem het inzicht, noem het spiritueel ( is een groot begrip) of noemt het hoog sensitief...
Dus nu alles afdoen als kolder is erg kortzichtig.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jenny* schreef: Noem het inzicht, noem het spiritueel ( is een groot begrip) of noemt het hoog sensitief...
Dus nu alles afdoen als kolder is erg kortzichtig.
Precies. De foto die ik liet zien van Saar was erg duidelijk, haar gemoedstoestand was duidelijk af te lezen. Maar degene die hem las wist niet dat we een lange wandeling deden, dàt wat Saar het allerliefst doet. Ze wist eigenlijk niets van ons.
En tóch wist ze heel treffende opmerkingen te maken.

Gratis en voor niets.
Aiske
Zeer actief

Dit ben ik echt niet met je eens en grote onzin!

Het eerste contact wat er met Jidske is geweest door Nancy werden er dingen duidelijk die zij echt niet kon weten. Jidske kon precies degene omschrijven waar ze negatief door geworden was. Nancy kon niet weten hoe diegene eruit zag maar kon een prima beschrijving geven.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb er ook mijn vraagtekens bij. Uit onderzoeken is al gebleken dat mensen die iets lezen dat erg snel op zichzelf betrekken en daardoor algemene dingen kunnen geloven alsof het voor henzelf is geschreven. Dit wordt bijvoorbeeld vaak toegepast bij de sterrenbeelden (nooit bewezen dat het waar is, eerder het tegendeel). Ik vind het verhaal dat Alma schrijft mooi om te lezen en het is ongetwijfeld ook fijn om dat te lezen over jouw hond met jouw foto's, maar erg algemeen. Ik heb mijn vorige hond er bij voorgesteld (ook een herplaatser) en verrek, het zou ook best op hem van toepassing kunnen zijn. :denken:

Er zijn ook wel dingen die ik niet kan verklaren, maar vaak heb ik er mijn vraagtekens bij.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een foto van Tyson laten lezen en moet zeggen dat wat eruit kwam goed overeen kwam met mijn hond, terwijl niet bekend was wat hij mankeerde oid.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

De lezing welke Alma poste is een mooi voorbeeld van 'algemeenheid' en het geeft mooi aan hoe 'lezers' te werk gaan. Niets nieuws natuurlijk, dat gaat al eeuwenlang zo, alleen is het nu wat meer bekend. :wink:

Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen denken dat je ( letterlijk ) met honden kunt praten ( in welke taal dan ook ), maargoed een ieder zijn ding. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”