Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
neurologisch, of iets anders? af en toe krom lopen
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
neurologisch, of iets anders? af en toe krom lopen
Hoi
1 van mijn honden heeft al vanaf ze 4 a 5 maanden was iets dat ik me al heel lang afvraag wat dit betekend, mijn vorige DA zei dat het door de heupen komt want ze heeft enorm slechte heupen, huidige DA zegt een probleem aan de rug, om zekerheid te hebben zou er een scan van rug moeten genomen worden, zou iets neurologisch kunnen zijn, maar zeker wist ze het niet.
als ik met haar ga wandelen gaat ze soms plots even krom lopen, dan brengt ze haar voor en achterlijf naar elkaar toe, wandelt even paar meter zo verder en paar sec daarna wandelt ze gewoon normaal verder, heel soms krapt ze zich in de nek en gaat dan normaal verder, de ee keer is het lings de andere rechterkant, aan de lijn als ze gewoon rustig wandelt vertoont ze dit gedrag op 30 min toch wel soms 5 tal keer, maar in draf of als ze losloopt eigenlijk nooit, ze jankt of piept niet en als ze moe begint te worden komt het vlugger achter elkaar.
heeft er iemand dit al eens gezien bij een hond en wat betekend het.
sonja
1 van mijn honden heeft al vanaf ze 4 a 5 maanden was iets dat ik me al heel lang afvraag wat dit betekend, mijn vorige DA zei dat het door de heupen komt want ze heeft enorm slechte heupen, huidige DA zegt een probleem aan de rug, om zekerheid te hebben zou er een scan van rug moeten genomen worden, zou iets neurologisch kunnen zijn, maar zeker wist ze het niet.
als ik met haar ga wandelen gaat ze soms plots even krom lopen, dan brengt ze haar voor en achterlijf naar elkaar toe, wandelt even paar meter zo verder en paar sec daarna wandelt ze gewoon normaal verder, heel soms krapt ze zich in de nek en gaat dan normaal verder, de ee keer is het lings de andere rechterkant, aan de lijn als ze gewoon rustig wandelt vertoont ze dit gedrag op 30 min toch wel soms 5 tal keer, maar in draf of als ze losloopt eigenlijk nooit, ze jankt of piept niet en als ze moe begint te worden komt het vlugger achter elkaar.
heeft er iemand dit al eens gezien bij een hond en wat betekend het.
sonja
- schelsey
- Zeer actief
Heb eens gebeld naar de ortopeed waar schelsey onder behandeling is geweest maar hij kon het niet thuisbrengen, dus ze zou zeer eens helemaal onderzocht moeten worden en opnieuw foto's van heupen en eventuee rug genomen moeten worden, maar ik moet eerst daarvoor even sparen, operatie andere hond was duurder dan verwacht
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- schelsey
- Zeer actief
Ze vertoont dit gedag al als pup, daarom kon de ortopeed het niet thuisbrengen, ook omdat ze het alleen doet aan de lijn en los dus niet, maar ik ga haar laten onderzoeken, in mei, das niet lang meer dusmassam schreef:als mijn honden zo lopen hebben ze veel pijn.
dus ik zou het toch even goed na laten kijken. misschien inderdaad een wervel die net ff rot zit of de heupen.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- schelsey
- Zeer actief
tis nen berner en syringomyelia. dacht de dierenarts eerst aan, maar luchtkrabben doet ze niet, alleen af en toe in hals, als ze erg moe word door te lange wandelen krijgt ze die "aanvallen" vlugger, sommige dagen soms, amper andere dagen bij een wandeling van 30 min 10 tal keer, rare is dat ze het thuis nooit heeft alsook dus op een wandeling waar ze losloopt en omdat ik weet dat ze dit alleen aan de lijn doet loopt ze ook erg veel los, verder gaat het goed met haar, ze komt van erg ver, kan je lezen op dit forum want inslapen was al verschillende keren overwogen, maar alleen dit zou ik toch willen weten door wat dit komt ook l zal er misschien niet veel aan te doen zijn
sonja
sonja
- schelsey
- Zeer actief
Heb gisteren nog contact gehad met ellen martens, en alles uitgelegd waarschijnlijk zal ze toch pijnscheuten krijgen in heup of rug door verkeerd te lopen om heupen te ontzien denk ze, veel kan ze er niet aan doen dan alleen meer spiermassa proberen te ontwikkelen zodat deze de heupen beter opvangen dus maja zou beter af zijn bij een fysioterapeut, spijtig dat ze zo ver woont, heb haar gecontacteerd omdat ik er al zo veel goede verhalen van had gehoord, misschien moet ik toch maar terug hydroterapie gaan doen en terug op pijnstillers zetten op dagen dat ze dit veel vertoont.
sonja
sonja
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- schelsey
- Zeer actief
Helaas wel, maar ze is stukken beter dan toen in die periode dat hier een hele discussie aan de gang was omdat ik haar nog niet wilde laten inslapen, van uitschuiven en niet zelf recht kunnen alsook niets kunnen doen is nu geen sprake meer, alleen moet ik het wandelen goed in oog houden en beetje oppassen, toen ik dit nog deed had ze amper last van dat kromlopen, nu de laatste weken meer omdat ik gewoon veel meer en langer wandel met haar, soms wel 45 min waar ze dan bijna heel de tijd losloopt en dat is blijkbaar toch wat te veel, dus beetje terug doseren nu en eens zien wat dit zegt bij haarAimee schreef:Dit is toch de jonge berner met enorme HD?
sonja

TARAK