Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips warm weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eva-Joy
Zeer actief

tips warm weer

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

baco ligt al een tijdje lekker in de zon, snikheet :N: dus heb een emmer water over hem heen gekiept, vond hij heeeeerlijk! schaduw opzoeken doet hij uit zichzelf niet zo snel hij vindt de zon een stuk lekkerder :pffff: maar wat kan ik nou nog meer doen om hem lekker koel te houden? zwemmen doet hij (nog) niet uit zichzelf, wel een paar keer geoefend (maar dat vond hij niet echt heel leuk. Misschien met dit warme weer natuurlijk wel weer..

Is het ook zo dat honden minder voer nodig hebben in de zomer?
geef hem ook geen ijskoud water te drinken dat lijkt me helemaal slecht.. iemand nog meer iedeeen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Koelhalsband om doen?Trouwens:Max ligt ook te bakken in de zon,maar als het hem te gek wordt zoekt hij vanzelf een koele plek op.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eva-Joy
Zeer actief

koelhalsband? nog nooit van gehoord, maar klinkt wel ideaal. ik deed voor de knaagdieren die ik had altijd een bevroren fles water in de bakken, maar voor een hond is dat zo lastig :mrgreen:

probleem is dat we op dit moment geen schaduw hebben in de tuin (tuin op t zuiden) het is een groot grasveld met aan de randen bomen planten e.d. en binnen liggen wil hij uit zichzelf niet, want ik ben buiten en waar ik ben is hij ook :mrgreen:

bedankt!
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Ik heb vandaag voor Kobus zo'n schelpen zand/zwembak voor kids gekocht bij de bart smit. Hij vindt het heerlijk! Vorig jaar, toen was hij nog pup, had ik zo'n opblaasbad van het kruidvat. Vond ie ook leuk maar is helaas niet zo stevig.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Eva-Joy schreef:koelhalsband? nog nooit van gehoord, maar klinkt wel ideaal. ik deed voor de knaagdieren die ik had altijd een bevroren fles water in de bakken, maar voor een hond is dat zo lastig :mrgreen:

probleem is dat we op dit moment geen schaduw hebben in de tuin (tuin op t zuiden) het is een groot grasveld met aan de randen bomen planten e.d. en binnen liggen wil hij uit zichzelf niet, want ik ben buiten en waar ik ben is hij ook :mrgreen:

bedankt!
heb je geen parasol? misschien dat ie daar obder wil liggen?
of een tuintafel? geeft toch ook wel wat schaduw?:)
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

ja dat is waar :wink: maargoed als hij het inderdaad echt te warm krijgt zal hij die ook wel opzoeken.. vond het alleen zo raar dat hij daar maar in de zon lag te hijgen :roll:
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

je hond krijgt het alleen maar warmer als je hem helemaal nat maakt.
als je alleen zijn poten en evt buik in een laagje water zet koelt hij wel af (honden ademen en zwaten alleen via poten en bek)
marian*
Erelid
Contacteer:

Eva-Joy schreef:koelhalsband? nog nooit van gehoord
Afbeelding
In diverse maten en dessins verkrijgbaar.
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

die koeldingen kun je vinden onder aqua coolkeeper. Ze hebben die halsbanden maar ook koelmatten. Misschien dat dat ook interessant is? Als hij erop gaat liggen natuurlijk :mrgreen:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier ook een koelband, ideaal.... :ok: :ok:
( Het is een band die een tijd in ijskoud water moet liggen en daarna bij de hond omdoen. Te koop in dieren speciaal zaak...)
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

dank jullie wel!! ik heb zijn hals, nek en buik trouwens nat gemaakt en zijn voetussentjes;)

ik had het inderdaad al gevonden op google :mrgreen: zeker een aanrader, dit weekend eventjes voor kijken :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

mijn honden waren ook altijd erge zonaanbidders :mrgreen:

en zolang ze zelf in de schaduw kunnen gaan liggen gaan ze hun gang maar denk ik dan

vast aan een touwtje in de zon is wat anders natuurlijk :wink:

verder heb ik ook zo'n koelhalsband voor wandelingen en in de auto zomers
Fenneke en Baloe
Afbeelding
chutney
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradors (kruising)

Ongelezen bericht door chutney »

Onze zwarte hond vindt het ook heeeerlijk om lekker in de zon te liggen hijgen, :denken: terwijl er zat schaduw plekjes zijn om te liggen.
Ik leg nog wel es een natte handdoek neer, kan ie daar op liggen.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Als het erg heet is, hebben we een paar extra parasollen in de tuin staan en het zonnescherm staat uit. 's Ochtends en 's avonds zwemmen, op de dag schaduwrijke plekjes en vooral geen activiteit voor mijn jongens. Voor hun normale plas- en poepronde gooi ik een gieter water over ze heen, alleen rug en poten. Ook heb ik zo'n schelp met water, daar maakt de 1 dankbaar gebruik van (net een klein kind... :mrgreen: ), de ander ziet daar de lol niet van in. Mijn honden krijgen zelf samengestelde voeding en zomers hebben ze duidelijk minder nodig, zijn ze veel sneller verzadigd dan 's winters. Daar hou ik dan ook altijd rekening mee.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... Merlijn kan in de zon blijven liggen tot hij oververhit raakt, dus ik zou zeker de hond als het te warm wordt naar binnen bonjouren. Het risico op oververhitting moet je niet nemen hoor, als de hond het zelf niet regelt moet je voor 'm gaan nadenken ;-)

Uiterard in de volle, warme zon geen intensieve spelletjes, bij temperaturen zoals gisteren al goed na gaan denken bij sommige rassen op welke tijd van de dag de "lange waneling" is... niet meer langs de fiets enzo...

Eventueel een kinderbadje in de tuin dat je ze daarin kunt zetten als ze dat uit zichzelf niet doen ;-)

Suzanne
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Zo warm is het nu nog niet geweest.
Zo'n koelband is wel handig, is dat zwaar?
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Bika schreef:Zo warm is het nu nog niet geweest.
Nee,ze zijn heel licht want stof gevuld met kristallen.
Je moet hem een kwartier in koud water leggen voor je hem om kunt doen en dan blijft hij heel lang koel.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

marian* schreef:
Bika schreef:Zo warm is het nu nog niet geweest.
Nee,ze zijn heel licht want stof gevuld met kristallen.
Je moet hem een kwartier in koud water leggen voor je hem om kunt doen en dan blijft hij heel lang koel.
Wij hadden daar zo'n mat van, maar daar kwam heel snel 't weer in :19:
Voor in de auto voor tijdens de (hopelijk) komende warme dagen denk ik dus maar aan een handdoek en van die koel-elementen ofzo :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Frenk schreef:Wij hadden daar zo'n mat van, maar daar kwam heel snel 't weer in :19:
Voor in de auto voor tijdens de (hopelijk) komende warme dagen denk ik dus maar aan een handdoek en van die koel-elementen ofzo :denken:
Aan zo'n mat denk ik maar helemaal niet omdat ze daar pal naast gaan ligen volgens mij :mrgreen:
Die band heb ik vorig jaar vaak gebruikt bij Max maar hij is nog helemaal goed.Droogt ook snel.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Emmer water met een handdoek erin, en de kletsnatte handdoek over hem heen gooien. En als hij toch oververhit raakt (Saar hier blijft ook altijd in de volle zon liggen) doet een auto met airco wonderen. Overigens is dat eigenlijk ook een reden dat ik een extra auto erbij wilde, mèt airco.
Een jaar of 2 geleden heeft die airco haar echt gered tijdens een ritje naar de dierenarts. Toen we daar aankwamen was ze weer helemaal de oude (en het is toch maar een ritje van een minuut of 5)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Sophie laat ik begaan, die let wel op zichzelf. Ted krijgt verplichte koeling, als die het te warm wordt of zich druk gaat maken (veelal graven) grijp ik in. Ik plant haar in de schaduw of ik maak haar nat.

Dit akkefietje: http://www.nmlhealth.com/c,5686,,/Hyper ... -hond.aspx van vorig jaar hoef ik niet nog een keer mee te maken :N:
Frenk
Zeer actief

Geer schreef:Dit akkefietje: http://www.nmlhealth.com/c,5686,,/Hyper ... -hond.aspx van vorig jaar hoef ik niet nog een keer mee te maken :N:
Gets :N: Nee, dat sla ik graag over als het kan...
Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

Dan nog een tip met heet weer.
Loop niet met je hond over het bloedhete asfalt heen.
Die zooltjes worden dan ook bloedheet.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Die emmer water zou Beer zeker niet op prijs stellen!
Hij graaft bij warm weer altijd een kuil en na een tijdje graaft hij nog wat dieper of maakt een nieuwe.
Bika
Actief
Contacteer:

Marian4 schreef:Die emmer water zou Beer zeker niet op prijs stellen!
Hij graaft bij warm weer altijd een kuil en na een tijdje graaft hij nog wat dieper of maakt een nieuwe.
Maar als hij blijft graven krijgt hij het nog warmer.
Ik doe op de renbaan wel eens een natte-witte handdoek op de rug.
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Bika schreef:
Marian4 schreef:Die emmer water zou Beer zeker niet op prijs stellen!
Maar als hij blijft graven krijgt hij het nog warmer.
Ik doe op de renbaan wel eens een natte-witte handdoek op de rug.
Hij doet het heel relaxed. Hij maakt zich echt niet druk met warm weer. Als het te warm wordt gaat hij ook wel in de schaduw liggen.
Hij komt uit Spanje en zal dat daar wel gewend zijn.
Jakko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jakko »

Koelhalsband ben ik zelf niet zo'n fan van. Ze kunnen het niet zelf af doen hè ;). De koelmat vind ik een uitvinding. Mijn 'ik heb het snel warm' hond gaat er heerlijk op liggen indien nodig. Helemaal of voor de helft en staat weer op als hij het koel genoeg heeft.
Ik heb deze ook in de auto gebruikt vorige zomer naar de Pyreneën (ik heb geen airco) en hij heeft de hele weg afwisselend erop en ernaast gelegen en ging prima.
Verder zou ik in de tuin idd wat schaduw maken met tafel of parasol. En voor de lol heb ik zomers een plastik (stuck)bak met water staan om uit te 'graven' en voor een natte buik, maar volgens mij is dat meer leuk dan koeling ;) Heb je misschien een schuurtje/fietsenhok? Dan kan je de deur open zetten, daar is het vaak ook koeler.

Zoals al gezegd als het echt warm wordt ook oppasen met asfalt en zeker niet fietsen met de hond. Als het echt warm wordt dan ook niet midden op de dag een grote uitlaatronde doen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan? En anders hem maar op commando naar binnen sturen als hij eigenwijs tot kookpunt bij je wil blijven ;)

Yvonne
Frenk
Zeer actief

Jakko schreef:De koelmat vind ik een uitvinding. Mijn 'ik heb het snel warm' hond gaat er heerlijk op liggen indien nodig. Helemaal of voor de helft en staat weer op als hij het koel genoeg heeft.
Ik heb deze ook in de auto gebruikt vorige zomer naar de Pyreneën (ik heb geen airco) en hij heeft de hele weg afwisselend erop en ernaast gelegen en ging prima.
Maar bleef die mat bij jullie mooi? Bij ons zat echt binnen een paar weken 't weer erin. :19:
Afbeelding
Jakko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jakko »

Maar bleef die mat bij jullie mooi? Bij ons zat echt binnen een paar weken 't weer erin. :19:[/quote]

Mat bleef wel goed, maar zag wel snel dat de vloer er niet goed tegen kon vanwege de condens aan de onderkant. Ik heb er toen een handdoek onder gelegd en dat ging beter. Toen van iemand de tip gekregen om er van dat issolatiespul onder te leggen dat je ook onder een laminaatvloer legt (van zo'n rol met aan een kant zilverkleur), maar dat had ik net weggegooid. Ik heb er nu een stuk bubbeltjesplastik onder liggen en dat gaat prima. Wel lachen als het een keer verschuift en Jakko perongeluk zo'n bubbel kapottrapt; schrikt zich het heen en weer ;).
Als je last van schimmel aan de bovenkant hebt was de mat misschien te nat? Het hoeft niet helemaal doorweekt en maar eventjes in het water tot het een halve centimeter dik is ofzo.

Yvonne
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat ik ook 's zomers wel eens doe is ijshapjes maken voor de hond. Wat brokjes o.i.d. met wat water invriezen en heeft ie lekker wat koels te knagen! :wink: Weet alleen niet of hij daar nou ook echt van af koelt, maar leuk is het wel!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”