Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stop de malafide puppyhandel!
Moderator: moderatorteam
-
Trisja
Stop de malafide puppyhandel!
Hey!
Ik werk bij het IFAW, International Fund for Animal Welfare.
Binnen het IFAW is er veel aandacht voor het welzijn van huisdieren en nu vroeg ik me af of er hier ook mensen zijn die gedupeerd zijn door de malafide puppiehandel. Of misschien ken je iemand die erdoor gedupeerd is. We zouden jullie verhaal namelijk graag horen.
Het is zo vreselijk wat die arme puppies wordt aangedaan, daar moeten we wat aan doen!
Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen:)
Binnen het IFAW is er veel aandacht voor het welzijn van huisdieren en nu vroeg ik me af of er hier ook mensen zijn die gedupeerd zijn door de malafide puppiehandel. Of misschien ken je iemand die erdoor gedupeerd is. We zouden jullie verhaal namelijk graag horen.
Het is zo vreselijk wat die arme puppies wordt aangedaan, daar moeten we wat aan doen!
- iones
- Zeer actief
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Gelukkig heb ik er zelf niets mee te maken. En ken ook geen mensen die er een hondje vandaan hebben.
Nou is niet helemaal waar bedenk ik me , onze Shyra komt van de broodfok. Daar had haar eerste "baasje" haar vandaan gehaald.
Ze kwam pas bij ons toen ze 5 maand was via herplaatsing en is gelukkig tot nu toe helemaal gezond.
Maar er moet zeker wat aan gedaan worden. Echt triest dat ,dat in een zogenaamd beschaafd land mogelijk is dat er zo met dieren om gegaan word en de regering daar niets aan doet.
Heel veel succes met jullie actie
Groetjes Marianne
Nou is niet helemaal waar bedenk ik me , onze Shyra komt van de broodfok. Daar had haar eerste "baasje" haar vandaan gehaald.
Ze kwam pas bij ons toen ze 5 maand was via herplaatsing en is gelukkig tot nu toe helemaal gezond.
Maar er moet zeker wat aan gedaan worden. Echt triest dat ,dat in een zogenaamd beschaafd land mogelijk is dat er zo met dieren om gegaan word en de regering daar niets aan doet.
Heel veel succes met jullie actie
Groetjes Marianne
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Eva-Joy
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
spijtig genoeg heb ik hier een pup/jone hond lopen van de broodfok, blijf het raar vinden dat ik me zo heb laten vangen terwijl er nochtans genoeg er over staat op internet, maar mijn zoon en liefje wilde gewoon eens gaan kijken naar pups zonder aan te kopen, om te zien wat hen nu eigenlijk aanspreekt en daarom ergens heen geweest waar ze heel veel rassen hadden, het zag er allemaal zo goed uit, koten proper, goede voeding, pups aan spelen op de weide en de verkopers zo vriendelijk en behulpzaam, bernersenner Maja vastgenomen en niet meer gelost terwijl ik wist dat er iets niet klopte want ze was te stil, te klein en de eigenaar sprak over oostbloklandenpups die toch van een goede fokker daar komen waar ze al jaren mee werken
ken iemand met een kuvash die ook van daar komt, speciaal laten overkomen omdat ze een goede bekende fokker was, dus dacht ook dat deze pups anders zouden zijn.
er was enorm veel volk ook daar, vele geintereseerden en de ze verkochten precies pups aan de lopende band
helaas is ze al vanaf de 2 de dag ziek geweest en nu is ze 1.1 jaar en nog altijd niet zoals het hoorrt, te klein, hele zware HD, ED, en is vlugger moe dan een jonge gezonde hond, heeft garia gehad, kennelhoest, zere grote achterstand in de groei maar is wel heel lief en heeft een gouden karakter en is nu eigenlijk redelijk stabiel, maar blijft een feit dat ze niet kan wat andere honden op deze leeftijd kunnen.
op internet al vele slechte verhalen gevonden van deze fokker
sonja
er was enorm veel volk ook daar, vele geintereseerden en de ze verkochten precies pups aan de lopende band
helaas is ze al vanaf de 2 de dag ziek geweest en nu is ze 1.1 jaar en nog altijd niet zoals het hoorrt, te klein, hele zware HD, ED, en is vlugger moe dan een jonge gezonde hond, heeft garia gehad, kennelhoest, zere grote achterstand in de groei maar is wel heel lief en heeft een gouden karakter en is nu eigenlijk redelijk stabiel, maar blijft een feit dat ze niet kan wat andere honden op deze leeftijd kunnen.
op internet al vele slechte verhalen gevonden van deze fokker
sonja
-
Neeltje
Inderdaad, dat moet kapitalen kosten. Ik heb ze hier nog van week ik hoeveel jaren liggen.fes/lou schreef:IFAW?
Dat is toch degene die allerlei gadgets aan de donateurs geeft? Stickers met naam en adres en zeehondjes en zo?
MIsschien dat ze dat geld voor nuttiiger doeleinden kunnen gebruiken?
Maar zo lang de regering niets doet, schiet het niets op. Daarmee moet onderhandeld worden.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Hier krijgen we het nooit meer. Wel bellen ze gemiddeld 2 x per maand of we het geen tijd vinden om meer te donerenNeeltje schreef:Inderdaad, dat moet kapitalen kosten. Ik heb ze hier nog van week ik hoeveel jaren liggen.fes/lou schreef:IFAW?
Dat is toch degene die allerlei gadgets aan de donateurs geeft? Stickers met naam en adres en zeehondjes en zo?
MIsschien dat ze dat geld voor nuttiiger doeleinden kunnen gebruiken?
Maar zo lang de regering niets doet, schiet het niets op. Daarmee moet onderhandeld worden.

-
Trisja
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
je vind het verder niet nodig om op de andere reacties te reageren?Trisja schreef:Hoi Sonja,
Hartelijk dank voor je reactie!
Dit zijn inderdaad het soort verhalen waar we naar op zoek zijn.
Wat erg voor je pup al die ziektes, maar ik ben blij dat ze nu stabiel is en een gouden karakter maakt heel wat goed:)
Bij welke fokker heb je haar eigenlijk vandaan?
Nogmaals bedankt!

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Fin
- Zeer actief
Re: Stop de malafide puppyhandel!
Dat is nou mijn makke met bijv de bedelbrieven van de dierenbescherming en andere aanverwante organisaties. Dat je toegesproken wordt alsof je een IQ hebt van 60, en feiten niet belangrijk vindt. Dat er alleen maar op het sentiment gespeeld wordt.Trisja schreef:Hey!
Ja, het is verschrikkelijk wat er met honden gebeurt in broodfokfabrieken. Maar hebben jullie daar onderzoek naar gedaan, zijn er cijfers bekend van de grootte van het probleem, welke aanpak hebben jullie in gedachten en voor wat betreft die aanpak, kunnen jullie onderbouwen waarom deze aanpak zal werken?
Dat op het sentiment inspelen en dan direct door naar vragen om steun (lees: geld), dat is oud. Al gedaan. Niets nieuws. Kortom, wat heb je te melden?
-
Dazwa84
-
Capivara
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Volgens het zwartboek van de Dierenbescherming wordt de jaarlijkse malafide hondenhandel geschat op circa 75.000 honden.
Dit betreft uitsluitend rashonden; over de mixjes zijn moeilijk cijfers te achterhalen. Algemeen wordt aangenomen dat dat aantal niet veel zal afwijken van de rashonden.
Fijn. We hebben cijfers, we ergeren ons er al jaren aan, we steunen bepaalde organisaties, maar er gebeurt verder niets. De politiek slaapt en als ik wat in de krant lees van de Partij voor de Dieren, waar ik op gestemd heb, gaat het over goudvissen die in een kommetje moeten zwemmen. Da's ook niet bepaald diervriendelijk, maar er zijn dringender zaken te behandelen.
Van Europa hoef je ook niets te verwachten. Spanje wilde alleen toetreden als hun 'cultuur' niet aangetast werd (lees: stierengevechten e.d.). Ze kregen hun zin.
Hans
Dit betreft uitsluitend rashonden; over de mixjes zijn moeilijk cijfers te achterhalen. Algemeen wordt aangenomen dat dat aantal niet veel zal afwijken van de rashonden.
Fijn. We hebben cijfers, we ergeren ons er al jaren aan, we steunen bepaalde organisaties, maar er gebeurt verder niets. De politiek slaapt en als ik wat in de krant lees van de Partij voor de Dieren, waar ik op gestemd heb, gaat het over goudvissen die in een kommetje moeten zwemmen. Da's ook niet bepaald diervriendelijk, maar er zijn dringender zaken te behandelen.
Van Europa hoef je ook niets te verwachten. Spanje wilde alleen toetreden als hun 'cultuur' niet aangetast werd (lees: stierengevechten e.d.). Ze kregen hun zin.
Hans

- Marley1
- Vaste gebruiker
Het IFAW heeft maanden geleden alle rasverenigingen gevraagd om gegevens over fokkers en aantallen in het kader van een inventarisatie en campagne tegen illegale hondenhandel.
Toen de Raad ze vroeg waarom ze daarvoor cijfers wilden van rashondenfokkers kwam er een onduidelijk en vaag antwoord
waarop de Raad alle rasverenigingen heeft geadviseerd geen medewerking te verlenen zolang doel en noodzaak van de gevraagde informatie onduidelijk was.
Die duidelijkheid is er blijkbaar nog steeds niet. En als ik de topicstarter zo lees, komt die duidelijkheid er ook niet....
Een op amerikaanse leest geschoeide fondsen-werver met amerikaanse marketingtechnieken om geld binnen te halen...
Het IFAW zit bij geen enkel overleg tussen overheid en de sector, itt bv de Dierenbescherming. Dat zegt genoeg...
Toen de Raad ze vroeg waarom ze daarvoor cijfers wilden van rashondenfokkers kwam er een onduidelijk en vaag antwoord
Die duidelijkheid is er blijkbaar nog steeds niet. En als ik de topicstarter zo lees, komt die duidelijkheid er ook niet....
Een op amerikaanse leest geschoeide fondsen-werver met amerikaanse marketingtechnieken om geld binnen te halen...
Het IFAW zit bij geen enkel overleg tussen overheid en de sector, itt bv de Dierenbescherming. Dat zegt genoeg...
Groet,
Bob
Bob