Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje aangevallen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

hondje aangevallen

Ongelezen bericht door sky »

Werd net een uurtje geleden aangebeld, of mijn mechel heeft losgelopen?
Ik dus vertellen dat ze nooit hier in de wijk losloopt.
Man begind te vertellen dat zijn dochtertje van ong. 10? hun malteser x aan het uitlaten was toen er een hond hun hondje greep en ernsitg verwonde.
Moeder is nu naar de dierenarts ermee.

En of ik missch. wist wie er verder nog een bijtgrage bruine hond heeft in de buurd.
Ik vertelde dus dat er maar een hond er echt om bekend staat uit de tuin te ontsnappen en al meerdere honden heeft verminkt zonder aanlijding en ook nog eens bruin is, de vader wist dt ik de stafford van verderop bedoelde maar wist niet waar die woonde.
Ik ben toen meegeweest en heb daar zelf aangebeld aangezine mr. gelijk die hond wilde aanvallen :N: en gewoon gevraagt of hun hond weg was gelopen.
dat was niet het geval dus hij was niet de dader.

Helaas weet het meisje niet meer hoe de hond er uit ziet (groot,klein kort of langharig) behalven dat ie bruin was, dus ik denk niet dat ze de dader gaan vinden.
Volgens haar liep erverder ook niemand bij dus we denken dat de hond is weggelopen.

onderweg weer naar huis word mr. gebeld door zijn vrouw: hondje is van plaatselijke dierenarts doorgestuurd naar Den Haag centrum omdat ze hier geen fotos kunnen maken, daarna weer naar Amsterdam gestuurd.

Ik ben 30min. thuis komt er een boze man heel drijgend op het raam kloppen en ik doe de deur open.
vraagt een nog bozere vrouw: heeft jouw mechel losgelopen vandaag.
Ik dus weer NEE.
en uitgelecht dat ik met men en dochter al op pad ben geweest om de dader te zoeken.
Zelfs toen krgeeg ik te horen dat als ze er achter komen wie het heeft gedaan ze die hond vermoorden want het hondje had het helaas niet overleeft.
ok zeiden ze nog even toen ze weg liepen dat de eigenaar van de hond toch niet gaat zeggen dat zijn hond het heeft gedaan.
En al weet ik dat mijn hond geen gaten maakt, en na wat ik ze vertelde kwam het toch erg dreigend naar mijn hond over.

sna dat je boos bent en gestest maar om nou zo te reageren.
Ze zeiden niet eens bedankt of zo voor de info.

(dochter en man wel hoor die hebben me 10x bedankt)

maar vindt het minder dat omdat je hond wel eens uitvald naar andere honden en dan alleen blaft want bijten doet ze niet, gelijk voor moordenaar word uitgemaakt.
en al was ze dat dat jij als baas gelijk zo beledigd moet worden.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik zou mijn hond in de gaten houden, en zorgen dat ze er niets mee kunnen doen. Omdat ze misschien nu op wraak uitzijn.Misschien de politie even inlichten?
Aan de andere kant, als ze zelf de hond hadden uitgelaten, hadden ze geweten welke hond het was :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
sky
Zeer actief

ik hou ze ook in de gaten want heb er geen lekker gevoel bij.
Probleem is dat ze buiten zitten en we een hoekhuis hebben dus iedereen die echt in de tuin wil komen kan erin.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik vind het 3 keer niks als kinderen alleen een hond uitlaten,dat soort dingen kan gewoon gebeuren en wat moet zo'n kleine meid dan doen?
Voor het zelfde geld was het kind aangevallen.
Die mensen hebben voor het grootste deel zelf schuld aan het gebeuren en moeten eerst eens bij zichzelf te raden gaan voor ze als gekken iedereen met een bruine hond gaan lopen beschuldigen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Rhiannon schreef:Ik vind het 3 keer niks als kinderen alleen een hond uitlaten,dat soort dingen kan gewoon gebeuren en wat moet zo'n kleine meid dan doen?
Voor het zelfde geld was het kind aangevallen.
Die mensen hebben voor het grootste deel zelf schuld aan het gebeuren en moeten eerst eens bij zichzelf te raden gaan voor ze als gekken iedereen met een bruine hond gaan lopen beschuldigen.
Helemaaaal mee eens. :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: hondje aangevallen

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik zou het inderdaad in de gaten houden.

Maareh... Lees ik dit nou goed
sky schreef:maar vindt het minder dat omdat je hond wel eens uitvald naar andere honden en dan alleen blaft want bijten doet ze niet, gelijk voor moordenaar word uitgemaakt.
en al was ze dat dat jij als baas gelijk zo beledigd moet worden.
Sorry... Maar als jouw hond mijn hond zou doden, dan kreeg de term beledigd toch echt een nieuwe betekenis :N:
En ik neem aan omgekeerd ook :19:
Afbeelding
sky
Zeer actief

staat daar verkeerd.
ik bedoelde er mee dat ik als baas van een wel gaten bijtende hond (wat die van mij niet is) mij beledig voelt waneer je mijn hond vals beschuldigd van het doden van jouw hond terwijl ik er alles aan doe om dit te verkomen en ook altijd gelukt is.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik vind het ook altijd een beetje dom om een kind ( weet natuurlijk niet hoe oud ze is) een hond uit te laten. Je kan je eigen hond wel vertrouwen maar zoals nu al blijkt andere honden niet altijd.
Wel ontzettend sneu ook voor dat meisje dat ze zoiets mee moet maken. Lijkt me vreselijk.

Dat ze je zomaar komen beschuldigen vind ik echt te ver gaan.
Alsof jullie de enige zijn die een bruine hond hebben.
Beetje domme reactie vind ik.
Als het een hond is die is weg gelopen kan die een behoorlijke wandeling gemaakt hebben en hoeft die niet eens uit de buurt bij jullie vandaan te komen.

Groetjes Marianne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Je bent zo vals beschuldigd hoor... dat is erg makkelijk...
maar vreselijk dat dat kleine meisje haar hond zo aangevallen ziet worden en dat dit dier dus ook dusdanig gewond is geraakt dat het nu niet meer leeft
sky
Zeer actief

Toen we de boodschappen aan het uitladen waren kwam het meisje aangefietst (was in de straat aan het spelen) toen we vroegen hoe het met haar ging en of de hond al gevonden was antworden ze :

Ik durfde het niet tegen papa en mama te vertellen maar sasha (hondje) is niet door een hond gebeten maar overreden :eek:

wist even niet meer wat ik moest zeggen!

Later vanavond toen ik het laatste rondje maakte kwam ik het vaste loop groepje tegen en verteld een van de burenmannen: heb je al gehoord dat er een maltezer losliep en een klein meisje het hondje riep aan de andere kant van de weg en het hondje toen overreden werd!!!!!!!!!!!!!!!

terwijl de vader had verteld (en het meisje dus tegen hem) dat er en loplopende hond op hun aangelijnde hondje aan was gekomen.

Het mooie van alles is nog dat vader en/of meder niet eens even aan de deur zijn gekomen, niet eens voor exucces maar om te laten weten dat ik niet verder hoef te zoeken naar de bruine gevaarlijke hond.
Heb niets gehoord, en als het meisje niet toevallig met het buurmeisje aan het spelen was voor onze deur dan had ik nu nog niets geweten.
want iedereen dacht dat het 2 verschillende zaken waren (aangereden en gebeten hondjes)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

omg! dat is nogal een ander verhaal zeg. jeetje. ergens snap ik het ook niet, je ziet dan toch dat het geen bijtwonden zijn...?
in ieder geval nog een goeie reden om geen kinderen met honden op pad te sturen...
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Ragyo schreef:omg! dat is nogal een ander verhaal zeg. jeetje. ergens snap ik het ook niet, je ziet dan toch dat het geen bijtwonden zijn...?
in ieder geval nog een goeie reden om geen kinderen met honden op pad te sturen...
dit soort mensen zien dat niet, die zijn helemaal niet serieus met honden bezig, anders had je je kind niet met een hond laten lopen....misschien had de DA het ze wel kunnen vertellen...

maargoed ik kan er sowieso niet tegen dat kinderen met honden lopen, zie het hier ook...hier loopt een kind van een jaar of 7 met een bull terrier van ik schat 3/4 maanden oud rond, dat beest trekt haar nu al zowat omver...helaas weet ik niet wie de ouders zijn, want die zou ik meteen aanspreken...echt zo onverantwoord...
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Mij lijkt ook dat je het verschil wel kunt zien of de hond gebeten is of aangereden :roll:

Maar goed...

triest voor het hondje
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Nou zeg dat is wel totaal een ander verhaal. Daar was een excuus zeker dik op zijn plaats geweest.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Nou ja zeg ! 10 jaar oud en dan al zo liegen ik vindt dat nogal wat hoor. Potverdorrie zeg je laat een kind toch ook niet alleen het hondje uitlaten.

En dan ook nog bij mensen aan de deur komen en beschuldigen en dan niet eens een excuus toen de werkelijke oorzaak aan het licht kwam heel naar
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

shanty schreef:Nou ja zeg ! 10 jaar oud en dan al zo liegen ik vindt dat nogal wat hoor. Potverdorrie zeg je laat een kind toch ook niet alleen het hondje uitlaten.

En dan ook nog bij mensen aan de deur komen en beschuldigen en dan niet eens een excuus toen de werkelijke oorzaak aan het licht kwam heel naar
Kinderen leren liegen van hun ouders of liegen uit angst voor hun ouders. Zegt dus wat over de mentaliteit van het meiske haar ouwelui, net als het niet excuus komen aanbieden, of komen uitleggen waarom ze jouw hond (vals) beschuldigden.
Arm kind, arme hond!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”