Mijn hond ( 8 ) heeft de laatste 2 weken erg veel jeuk aan zijn lichaam, vooral aan zijn kop. Hij wrijft erg veel met zijn kop tegen de bank en tegen matten in huis. Ook trekt zijn rughuid vaak als hij stilstaat, wat honden vaak doen als ze willen gaan krabben. Hij heeft geen parasieten, en verder is er niets veranderd. Sinds een paar dagen drinkt hij ook ineens meer (niet liters meer, maar wel opvallend meer).
Is het iets wat op symptomen van iets lijkt, heb je enig idee wat het kan zijn, moet ik hiermee naar de DA of kan het nog wel even wachten om te kijken wat er verder gebeurt?
Edit: hij eet nu yarrah brok kip en kvv (rodi), meestal 3 dagen één en 4 dagen ander per week. Ik ga over op biofood lam&rijst (en kvv op dezelfde dagen), maar daar wacht ik nu nog even mee aangezien hij blijkbaar niet optimaal is. Het lijkt trouwens wel alsof hij ietsje meer trek heeft, en hij is wel een dunne hond.
Weet iemand trouwens of hyperthyreoidie bij honden voor kan komen? Ik weet wel dat hypo voorkomt, en soms hyper bij oudere katten, maar hoe het bij honden en hyper zit weet ik niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel jeuk en meer dorst.
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Veel jeuk en meer dorst.
Laatst gewijzigd door wheatylot op 30 mar 2009 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden wat hij eet?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Veel jeuk en meer dorst.
Je zegt dat er niks verandert is, maar daarna heb je het er over dat hij NU bepaalde voeding krijgt. Mede door diverse topics in 'voeding', proef ik daaruit dat je hem op andere voeding hebt gezet. Klopt dat?wheatylot schreef:Mijn hond ( 8 ) heeft de laatste 2 weken erg veel jeuk aan zijn lichaam, vooral aan zijn kop. Hij wrijft erg veel met zijn kop tegen de bank en tegen matten in huis. Ook trekt zijn rughuid vaak als hij stilstaat, wat honden vaak doen als ze willen gaan krabben. Hij heeft geen parasieten, en verder is er niets veranderd. Sinds een paar dagen drinkt hij ook ineens meer (niet liters meer, maar wel opvallend meer).
Is het iets wat op symptomen van iets lijkt, heb je enig idee wat het kan zijn, moet ik hiermee naar de DA of kan het nog wel even wachten om te kijken wat er verder gebeurt?
Edit: hij eet nu yarrah brok kip en kvv (rodi), meestal 3 dagen één en 4 dagen ander per week. Ik ga over op biofood lam&rijst (en kvv op dezelfde dagen), maar daar wacht ik nu nog even mee aangezien hij blijkbaar niet optimaal is. Het lijkt trouwens wel alsof hij ietsje meer trek heeft, en hij is wel een dunne hond.
Weet iemand trouwens of hyperthyreoidie bij honden voor kan komen? Ik weet wel dat hypo voorkomt, en soms hyper bij oudere katten, maar hoe het bij honden en hyper zit weet ik niet.
Als dat zo is zou ik daar eerst de oorzaak zoeken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
wheatylot
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Oh okee, dat is dan duidelijk.wheatylot schreef:Nee, ik ben druk bezig met het overgaan naar andere brok omdat ik toch dat graangedoe van yarrah niet zo prettig vind, vandaar dat ik zo overactief ben in het voedingtopicMet nu bedoelde ik eigenlijk nu nog.
Dit eet hij al jaaaren.
Overigens kán hyperthyroïdie ook bij honden voorkomen, maar dat schijnt niet erg vaak te zijn.
Wat bij mij opkomt is mogelijk een vorm van hooikoorts, het begint weer de tijd van het jaar ervoor te worden. Een allergie wordt vaak opgebouwd en kan dus uit het "niets" ontstaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.