sky schreef:zou hem toch laten runtgenen voorat je gaan sporten met hem, vooral omdat de kruising zwarebouw hond met lichtere bouw hond allemaal wel ergens (rug/heupen/ellebogen) last van hebben ik ben daarom ook erg tegen deze kruisingen.
Hleaas is het zo dat je pas zeker weet dat de hond niets markeerd als je fotos heb laten maken ook al loopt hij goed en kan de dierenarts niets vinden alleen met fotos weet je zeker.
niet alleen het springen is zwaar (neerkomen dan) maar ook de kattenloop en de schutting zijn erg belastend voor de gewrichten van de hond.
zlef laat ik van iedere hond hoe gezond ook voordat ik wedstrijden ga lopen met ze runtgenen op heupen (HD) rug en ellebogen (ED) op de rug na allen officeel.
ik ben het oneens met jou mening over dit soort kruisingen. omdat HD en ED juist rastypisch zijn. doordat vele rashonden hiermee te kampen hebben wordt er door de verzekering niets vergoed.
en hoeveel rashonden lopen er in telgang. ook aardig wat hoor. en dat hoeft niet altijd wat negatiefs te zijn. (behalve in showring

)net als bij paarden dit ook niet hoeft te duiden op iets ernstigs. wat natuurlijk wel overigens altijd kan.
ooh, juist doordat een am. bulldog met husky (wat dus een vrij lichte hond is) is gekruist heb je dus een minder zware hond en 1 met een normale snuit. want ook sommige AM. bulldoggen kunnen wel eens een boxer-achtige snuit krijgen.
maar jij zweert waarschijnlijk bij rashonden en ik heb nogal een heel kritische kijk op het fokken (en vooral keuren) van rashonden.
maar dat is weer een heel andere discusie en die zijn hier ook zat van gevoerd
de schutting is dat niet meer iets voor in de africhting? of voor hoog niveau?
ik heb dit bij onze vereniging nooit gezien?
ben het met je eens dat alleen door foto`s je zekerheid hebt. maar het kan ook in de jaren slechter worden. dus wat nu op de foto goed is kan na een paar jaar natuurlijk wel veranderen.
oei, ik las net pas goed. .
je weet lichter ras met zwaar ras. mmm ik ken niet genoeg kruisingen om jou tegen te spreken. dus excuus. misschien heb je gelijk. twee tegenpolen gekruist kan ik me ook wel wat voorstellen dat dat niet altijd goed mixed.
hoewel het ook juist iets kan toevoegen/verbeteren denk ik dan.