Ik heb nu twee teven omdat ik in principe net even meer een tevenmens ben dan een reuenmens.
Ik vind het buiten net even makkelijker lopen vaak met een teef (in combinantie met vreemde honden), alhoewel dat per ras/hond ook zal verschillen denk ik wel.
Saar is als teefje gekomen heel simpel omdat ik toen al een reutje had die teefjes veel leuker vond dan reuen.
Vera is als teefje bij Saar gekomen (die teven en reuen allebei leuk vindt) omdat ik van een Golden qua formaat graag een teef wilde. Ik woon 1 hoog, en een teef kan ik indien nodig nog wel de trap op en af dragen, bij een reu was dat amper mogelijk geweest denk ik. En daarnaast wilde ik gevoelsmatig gewoon heel erg graag een Golden teefje.
Qua hond/hond gedrag had ik een Golden-reu ook prima gevonden
Saar is niet zo aanhankelijk, Vera zeker wel!
Moos is mijn enige reutje geweest, en ik vond hem vergeleken bij de dames die ik nu heb wat sulliger lief. Gewoon lief, klaar.
Saar en Vera vind ik even wat 'bedachtzamer lief' ofzo

Wel vind ik ze buiten wat meer met mij bezig dan met alle mogelijke luchtjes in hun omgeving.
Overigens zou ik van een Cavalier bijvoorbeeld weer liever een reutje willen dan een teefje; is dus ook wel wat rasafhankelijk bij mij.