Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken die ook geschikt zijn voor menselijke consumptie!
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Brokken die ook geschikt zijn voor menselijke consumptie!
Weet jij welke goede brokken dat zijn? Ik was er namelijk bijna helemaal uit en wil biofood (lam en rijst of geperst) geven, maar ik weet niet of dit van dat vlees is dat niet goed genoeg was voor menselijke consumptie en daarom als diervoeding is gebruikt? Dat vind ik namelijk niet echt een prettig idee :N:
-
wheatylot
Ik vind het jammer dat mensen de hele tijd zo reageren met dat brokken zo verschrikkelijk ongezond zijn. Ik geef namelijk ook kvv (carnibest en pens nu), maar ik wil daarnaast ook op sommige dagen brokken geven.
In de zoektocht naar een goede brok voor mijn hond heb ik nou eenmaal dit forum echt nodig en heb ik niets aan reacties over dat brokken sowieso minder gezond zijn etc.
Ik weet er genoeg over.
Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is. Je geeft trouwens zelf al antwoord op je vraag
In de zoektocht naar een goede brok voor mijn hond heb ik nou eenmaal dit forum echt nodig en heb ik niets aan reacties over dat brokken sowieso minder gezond zijn etc.
Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is. Je geeft trouwens zelf al antwoord op je vraag
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Is dat wel zo?wheatylot schreef:Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is.
Pens zal wel ongeschikt verklaart zijn voor menselijke consumptie (neem ik zomaar aan), maar of het ongezond is betwijfel ik
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
wheatylot
Ja okee, maar ik doel hier vooral op brokken. Om dit nou ook nog uit te zoeken voor pens
Ik wil de beste brok, en het lijkt mij dat brokken met vlees dat ook voor menselijke consumptie geschikt is gezonder is.
Ook omdat pens vaak gewoon pens is. En vlees of dierlijke bijproducten is een veel ruimer begrip: dit kan van alles zijn.
Bij biofood lam staat trouwens achter dierlijke bijproducten (lever, hart en pens). Betekent dat dat de dierlijke bijproducten alleen bestaan uit lever hart en pens, of dat niet? Ik weet niet wat de wettelijke verplichtingen zijn daaromtrent.
Ook omdat pens vaak gewoon pens is. En vlees of dierlijke bijproducten is een veel ruimer begrip: dit kan van alles zijn.
Bij biofood lam staat trouwens achter dierlijke bijproducten (lever, hart en pens). Betekent dat dat de dierlijke bijproducten alleen bestaan uit lever hart en pens, of dat niet? Ik weet niet wat de wettelijke verplichtingen zijn daaromtrent.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Martijn schreef:Oh. Nou. Sorry dat ik je teleurstel.wheatylot schreef:Ik vind het jammer dat mensen de hele tijd zo reageren met dat brokken zo verschrikkelijk ongezond zijn.![]()
Ik vind brokken helemaal niet "verschrikkelijk ongezond".
Maar als je het beste van het beste wilt omdat je supergezond wilt voeren, en dat denk ik, als je alleen voor mensen goedgekeurd vlees zoekt, dan is vers toch echt het ding dat je zoekt.
Brokken zijn sowieso al niet "goedgekeurd voor menselijke consumptie".Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is. Je geeft trouwens zelf al antwoord op je vraag
Ook niet als het gebruikte vlees dat wel is.
Daar is het fabricageproces te vervuild voor.
Maar goed. Succes ermee.
Maar volgens mij moet alle diervoeding gewoon gegeten kunnen worden door mensen. Was laatst iets over op tv dat als je kind per ongeluk de hondenbak leeg eet moet hij niet direct het loodje leggen...
Kijk super goed zal het niet zijn en misschien zal ie wel een paar daagjes aan de scheit zijn maar daar heb je het ook mee gehad denk ik...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik zou me eerder zorgen maken om de toevoegingen in brok dan of de ingrediënten die gebruikt worden (vlees, groente, graan) wel of niet geschikt zijn voor menselijke consumptie.
Voor honden zijn juist dierlijke resten zoals pens, orgaan, (vlees)bot geschikt en die zijn gewoon afkomstig van dieren die voor menselijke consumptie bedoeld zijn.
Ik zou me kunnen voorstellen dat - als je toch per se brok wilt geven - je bijv. kiest voor een biologische variant.
Voor honden zijn juist dierlijke resten zoals pens, orgaan, (vlees)bot geschikt en die zijn gewoon afkomstig van dieren die voor menselijke consumptie bedoeld zijn.
Ik zou me kunnen voorstellen dat - als je toch per se brok wilt geven - je bijv. kiest voor een biologische variant.
-
wheatylot
@Hanneke2: nee, zo bedoel ik het ook niet, maar ik bedoel dat het vlees dat in de brokken verwerkt is, wel geschikt is voor menselijke consumptie.
@Martijn: Het fabricageproces kan wel te vervuild zijn (hoewel ik waarschijnlijk wil gaan voor de geperste, wat dus weer iets beter is) maar op zich zijn vele fabricageprocessen van producten die wel (en alleen) voor menselijke consumptie geschikt zijn ook niet altijd even proper en die zou ik niet eens aan mijn hond willen geven!
@Rami; dat is ook een punt inderdaad! Daarom kwam ik ook op brokken als biofood, zitten tenminste niet van die toevoegingen in.
@Martijn: Het fabricageproces kan wel te vervuild zijn (hoewel ik waarschijnlijk wil gaan voor de geperste, wat dus weer iets beter is) maar op zich zijn vele fabricageprocessen van producten die wel (en alleen) voor menselijke consumptie geschikt zijn ook niet altijd even proper en die zou ik niet eens aan mijn hond willen geven!
@Rami; dat is ook een punt inderdaad! Daarom kwam ik ook op brokken als biofood, zitten tenminste niet van die toevoegingen in.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
nee er zijn mensen die pens eten, vertelde mn zus eens, zij werkt bij de slager.Jaap* schreef:Is dat wel zo?wheatylot schreef:Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is.
Pens zal wel ongeschikt verklaart zijn voor menselijke consumptie (neem ik zomaar aan), maar of het ongezond is betwijfel ik
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
is in sommige landen zelfs delicatessewilma23 schreef:nee er zijn mensen die pens eten, vertelde mn zus eens, zij werkt bij de slager.Jaap* schreef:Is dat wel zo?wheatylot schreef:Het maakt uit omdat: als iets afgekeurd wordt voor menselijke consumptie, het dus minder gezond is.
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer: