Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hills en carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

hills en carnibest

Ongelezen bericht door brenjomi »

dick heeft nogal last van blaasstenen en gruis. eerst was het struviet. toen bleek het toch cystine te zijn.

nu zijn er 2weken geleden struviet kristallen in zijn urine gevonden. vandaag zaten er ineens calcium-oxolaat kristallen in??

nu zei de DA dat ik moet proberen om hills u/d te combineren met carnibest (omdat hij de hills niet eet, geef dick geen ongelijk)

maar nu vroeg ik me af, brokken en vers vlees (kvv) "mag" je toch niet mengen??

(en wil hem eigenlijk per se op carnibest houden, dus we zoeken naar een oplossing. hij krijgt groente bij, dus ik denk dat het aan de soort groente ligt?)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Volgens mij mag je best mengen.
Ik lees weleens iets over 'verschillende verteringstijden', maar so what? Het een verteert snel en het andere wat langzamer, lijkt me volkomen normaal :wink:

Mijn vorige tekkel kreeg de laatste jaren van haar leven 's ochtends brokjes en 's avonds kvv, en soms mengde ik het ook. Nooit problemen mee gehad.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

D'r zijn geloof ik veel theorien over, maar ik heb hier nog nooit problemen gehad van mengen van brokken en kvv.
Ik heb het inderdaad ook per maaltijd gegeven ('s ochtens kvv en 's avonds brok) maar ook wel gemengd.
Misschien verschilt het ook van hond tot hond en heeft het ook te maken met de gevoeligheid van het spijsverteringsgestel.
Marjan
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

oh ik heb het fout uitgelegd,
van de da moet ik het door elkaar mengen, zodat hij de brokken ook eet. want die moet hij niet :pffff:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ja, dat bedoelde ik ook met gemengd. Dus we hebben het wel gesplitst gegeven 's ochtends kvv en 's avonds brokken, maar ook wel (door elkaar) gemengd.
Dat was onder andere om onze pup geperste brokken te leren eten, dat vond hij eerst helemaal niets. Toen hebben we eerst kvv gegeven, en elke dag in verhouding wat meer brokken bijgevoegd. Na een weekje ofzo at hij vlot de brokken op.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Op zich, zou ik persoonlijk niet mengen, en zeker niet met een krokante
(geexpandeerde)brok , want een krokant brokje zwelt op als een sponsje! en blijft dus bovenin de maag zweven en zowel een geperste brok als Kvv(Carnibest)blijven onderin de maag,
Maar er zijn ook hier op het forum die het wel doen, en waarvan men zegt dat het prima gaat! Maar zolang het goed gaat zal er geen haai naar kraaien, maar o wee als het niet goed gaat, en je hond een maagkanteling krijgt, dan piept men wel anders denk ik zo., ik heb het namelijk met een van mijn herders gehad.. en geloof me maar als je dat hebt meegemaakt, weet ik wel zeker dat je wel twee keer nadenkt voor je welke brok dan ook gaat geven, en zeker als je het gaat mengen!

Alleen ik persoonlijk, zou niet meer zo gauw, ik denk eigenlijk never meer een brok voeren ook niet om te mengen met een mooi produkt als Carnibest, dus wat ik me afvraag waarom geef je uberhaupt brok? Maar dit terzijde. Als ik het goed begrijp is het om de hond aan de brok te laten wennen, daar hij deze niet eet,,,
Hihi,, wat een slimme hond zeg!! :wink:

Zie dit topic, daar staat duidelijker uitgelegd, wat ik bedoel met het niet combineren te gelijkertijd van brok en vlees!!

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=158902
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik combineer geen brok, wil ook niet dat ze brokken eten (af en toe een verdwaalde bij mijn schoonouders vind ik niet erg) ik geef ook alleen kvv. (eerder rodi, nu carnibest)
de DA wilde dat ik brokken en carnibest ging mengen omdat dick (volgens hun) het beter zou doen op brokken (van hills) aangezien hij last heeft van blaasgruis en stenen. maar dat wil ik niet.
Afbeelding
connie63
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door connie63 »

kijk ff op barfplaats daar word alles heel goed uitgelegt
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: daar zit ik ook al steeds te kijken en te zoeken. wel een goede tip, dank je :ok:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Bij de meeste dierenartsen zit de brok erzo ingebakken(en dan het liefst nog een van de dokter zelf :mrgreen: )
Dat het me niet verbaast, dat ie dat advies gaf,, maar goed dat je lekker je eigen ding doet,, en lekker vlees geeft! :ok:
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Murphy
Zeer actief

Amber schreef:Bij de meeste dierenartsen zit de brok erzo ingebakken(en dan het liefst nog een van de dokter zelf :mrgreen: )
Dat het me niet verbaast, dat ie dat advies gaf,, maar goed dat je lekker je eigen ding doet,, en lekker vlees geeft! :ok:
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met zulke adviezen :-)
Ik heb begrepen dat de dierenarts brokken voorschrijft uit een dieetlijn, in verband met medische klachten. Dan kan je niet zomaar altijd zeggen dat vers vlees of kvv beter is denk ik.

Bovendien zullen er best dierenartsen zijn die voorstander zijn van brokken, maar om daarom nu maar direct alle dierenartsen onder de brokkenmaffia te scharen en er vanuit te gaan dat iedere dierenarts die (dieet)brokken voorschrijft het dus verkeerd ziet, dat lijkt me wat kort door de bocht.

Edit: stukje verwijderd ivm niet van toepassing en dus overbodig enzo.
Laatst gewijzigd door Murphy op 25 mar 2009 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Murphy
Zeer actief

brenjomi schreef:ik combineer geen brok, wil ook niet dat ze brokken eten (af en toe een verdwaalde bij mijn schoonouders vind ik niet erg) ik geef ook alleen kvv. (eerder rodi, nu carnibest)
de DA wilde dat ik brokken en carnibest ging mengen omdat dick (volgens hun) het beter zou doen op brokken (van hills) aangezien hij last heeft van blaasgruis en stenen. maar dat wil ik niet.
Heb je dat ook overlegd met je dierenarts dat je dat niet wil? Had hij eventueel verdere adviezen hoe je het dieet van de hond misschien aan zou kunnen passen met een verse voeding?
Groetjes,
Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”