Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring Naturis

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ervaring Naturis

Ongelezen bericht door Amber »

Ben heel benieuwd, wat de ervaringen zijn van het nieuwe Kvv Naturis!
Ik heb vanochtend een proefpakket opgehaald, bij mijn Kvv verkooppunt
Ze krijgen het straks,
Lusten zullen ze het denk ik wel, want ze eten echt alles!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Nou, het was een schot in de roos,,
De bakken werden uitgebreid nagelikt, net zoals de verwarming, en de kast!!!

Vervolgens likte Kay, Mack zijn sik schoon, en Mack deed dit weer bij Kay
Dus wat mij betreft :ok: :ok:

Ik vind de naturis, grover dan de Carnibest en de Kivo!!
Dit is weer een prima aanvulling/afwisseling op het huidige Kvv pakket.
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

had het ook al gezien... ik zit met smart te wachten op een verkooppunt in de buurt....
Amber
Zeer actief
Contacteer:

nou, de ontlasting was perfect :ok:

Vond het zelfs minder als met de Carnibest en de Kivo!
Dus ik hoop dat mijn verkooppunt het ook in het assortiment gaat opnemen!
Maar de Kivo bevalt ook prima hoor!
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Hier vandaag ook een proefpakket ontvangen en bij goede ontvangst van onze honden en de proefkonijnen, gaan wij ook verkooppunt hier worden! :cheer: Ze liggen nu klaar voor het ontdooien! :mrgreen:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Aphraell schreef:had het ook al gezien... ik zit met smart te wachten op een verkooppunt in de buurt....
In Spijkenisse is er een verkooppunt, en in Rozenburg
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik hoop dat het verkooppunt in Barneveld nog up to date is. Zal maandag eens bellen want ik wil naturis graag eens proberen voor mijn hondjes :ok:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Naturis brokken heb ik absoluut geen goede ervaring mee. Mijn hond werd er heel erg dof van en stonk enorm uit zn bek. De enorme hopen die hij achterliet werd ik ook niet blij van (had een zak gewonnen). Toen ik geinteresseerd was in de kvv en vroeg naar de calciumbron kreeg ik een dom antwoord en kreeg ik te horen dat de fabrikant nogal kriebelig werd van zulke vragen :denken:

tja dan niet he
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
hercujess

Onze honden vonden het heerlijk! Dus hier een waar succes! :cheer:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Geen ervaring. Het verse vlees wil ik wel uitproberen, dus ff contact opnemen met een van de verkooppunten. Zowel Spijkenisse als Rozenburg is goed te doen voor mij.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ik las dat er ook glucosamine enzo inzit das wel heel mooi, dus ik wil het binnenkort wel gaan proberen, ff een verkooppunt zoeken.
Riboet
Zeer actief
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Ella46 schreef:Toen ik geinteresseerd was in de kvv en vroeg naar de calciumbron kreeg ik een dom antwoord en kreeg ik te horen dat de fabrikant nogal kriebelig werd van zulke vragen :denken:

tja dan niet he
Op de site staat als volledige calciumbron: kipperug.

Ik heb ook gereageerd op de ingredienten van de samenstelling van hun kvv. Want ze gebruiken bewust geen pens. Carnibest heeft misschien wel eens wat te veel pens in de rollen zitten, maar ik dacht dat pens altijd een goed maaltijdonderdeel was voor de honden. De reden zou zijn dat het geen echte voedingswaarde heeft (Farmfood daarentegen zegt weer dat zonder pens de instandhouding van de darmflora niet makkelijk is) en omdat het bacteriegevoelig zou zijn bij de verwerking. Zo staat het tenminste op hun site. Ik heb ook geen antwoord gekregen op mijn reactie.

Ik vind dat er erg veel voedingssupplementen gebruikt worden in de samenstelling van het produkt. Ga je dan niet voorbij aan de doelstelling van vers vlees als complete voeding?

Ik sta dus een beetje wantrouwend tegenover de kwaliteit van het voer. Trouwens ook tegenover de verkrijgbaarheid. Als verkooppunt van Carnibest ben ik door Naturis benaderd, maar toen ik zei dat ik het graag wilde proberen, konden ze door gebrek aan voorraad al niet meer uitleveren. Inmiddels zijn we alweer bijna twee weken verder en nog niets. Ik zou toch wel graag continuiteit willen zien als ik op Naturis zou overschakelen (als verkooppunt maar ook als gebruiker).
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Ja nu staat het erop, maar een jaar geleden nog niet. En toen kreeg ik alleen de melding dat het compleet voer was :denken:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Mijn Carnibest verkooppunt heeft ook proefpakketten liggen dus die neem ik de volgende keer mee want het ziet er veelbelovend uit :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Wij hebben het nu ruim een maand geprobeerd. En dan de super premium variant, rund/kip + kip/rund.

Jaap vind het niet lekker, en laat ontzettend veel scheten.

Roxy vind het wel lekker, maar wordt er echt dikker van.
Meer calorieen dus dan in de carnibest.

Het vlees is echt een pap om te geven, weinig echte stukjes vlees terug te vinden.

Dus nee, wij stoppen er mee.
Riboet
Zeer actief
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Als verkooppunt van Carnibest een proefpakket gekregen van Naturis, voor eigen gebruik en uit te delen.

Zowel kiloverpakkingen, als twee keer 500 grams verpakkingen als 4 keer 250 grams verpakkingen (worstjes aan elkaar).

Omdat mijn twee jongste bullen 125 gram carnibest per keer krijgen dacht ik de 250 grams worstjes gewoon te delen, dan zit ik meteen goed.

Goed fout dus. Er zit geen 250 gram in die kleine worstjes. Kom al gauw een 15 gram per worstje te kort, dus dat maakt 60 gram op een kilo. Dat vind ik teveel. De meeste 2 x 500 grams verpakkingen en de kiloverpakkingen waren goed op gewicht.

Ik vond het verder een nogal slijmerige natte bedoeling, heel andere structuur dan die van Carnibest. Ik heb een verpakking zonder de combinatie met kip geprobeerd en die was iets beter van structuur, maar de varianten met kip vind ik, zoals mijn voorganger hierboven al zegt te papperig. Ik vind de Carnibest varianten met kip ook wat slijmeriger dan de Natuurvoerversie maar die van Naturis zijn nog veel natter. Ik heb ook het idee dat de ene verpakking meer bot heeft dan de andere.

Mijn honden aten het allemaal wel, geen vreemde ontlasting of zo, maar ik had wel het idee dat ze van Naturis meer nodig hebben dan van Carnibest (maar dat zou verklaard kunnen worden door de grotere hoeveelheid vocht in Naturis).

Het opslaan van de naturis versvleesvarianten vind ik als verkooppunt ook een drama. Van de vier kleine worstjes breken er makkelijk worstjes af. Op ieder worstje staat niet wat de inhoud is, dus zoek dan maar weer eens de juiste soorten bij elkaar als je ´eenlingen´ hebt. Ze nemen in die worstjes aan elkaar verpakkingen ook erg veel vriezerruimte in beslag. Oke, de gewone hondenbezitter zal dit probleem niet snel hebben, maar het is voor mij wel iets waar ik rekening mee moet houden.

Ik heb rollen aan klanten meegegeven en wacht nog altijd op hun reactie (op 1 klant na, die gaf aan dat hij vond dat op de ingredientenlijst teveel toevoegingen stonden en hij vond de structuur van het produkt ook niet prettig). Vind het opvallend dat ik verder nog geen reacties heb teruggekregen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb 1 kilo als proef meegekregen van mijn Carnibest leverancier (weet even niet welke Naturis variant) maar Vegas moest er helemaal niets van hebben, hij heeft geen hap genomen. Ik vond het er zelf niet zo smakelijk uit zien en blijf dus gewoon op de Carnibest :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ook hier de naturis geprobeerd, (de honden dan he :wink: )
Teun was er over te spreken, Pien trok haar neus op. Nou ja zij is niet echt een kvv-er puur sang.
Vond het er niet verkeerd uitzien, echt stukjes vlees.
Maar wat ik niet goed vond was de geur de 2e dag. Bij alle kvv producten kan ik met een gerust hart de 2e dag de al ontdooide rest ook geven, de geur is normaal.
Bij naturis, kwam er al de 2e dag een vieze stankgeur vanaf, ik heb 't door de plee gespoeld. Nu was dat een halve rol, er ligt er nog een.
Dus die probeer ik ook nog uit. maar is dat dan 't zelfde dan hoeft dit niet meer voor mij.
Afbeelding
hercujess

Rea, ik herken wat je schrijft. Ik ben er ook erg over te schrijven, maar als het ook maar iets te lang buiten de koelkast heeft gelegen met ontdooien of de volgende dag, dan ruikt het niet erg prettig meer. Dat is ook mijn enige minpunt.
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Wat toevallig deze vraag wilde ik ook net gaan stellen.
Ik was namelijk gisteren op de hondenclub en daar begon ik te vertellen dat Mick nu op smuldier zit.
Ik wilde graag kijken hoe Mick op vers vlees reageerde en hij doet het super.
Geen diarree meer en minder ontlasting.
Nu hebben wij een meneer die verkoopt naturis dus daarom was ik benieuwd of iemand ervaring had met dat spul.
Mij leek het wel handig omdat ze er ook brokken van hebben, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat.
Maar ik hoor hier toch wisselende berichten.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik vind het drie keer niks.
Jagger wel, die vindt het lekker, maar ik vind het ook papperig en het lijkt me ook nogal vet.
In porties verdelen is een drama, want het plastic zit er zo strak omheen dat het vlees er meteen uit komt (daar waar ik snij).
Nee, ik heb het geprobeerd omdat CB niet meer in 250 gram te krijgen was, maar ga er niet mee verder.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”