Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat gebruiken voor metaalapport?

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

wat gebruiken voor metaalapport?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben Jamey's commando 'hand' aan het uitbreiden tot steeds meer dingen, ze apporteert alles wat ze makkelijk kan oppakken en niet al te zwaar is, van labello, tot een potje lippenspul, tot een propje paas-eipapiertjes, een clicker, wasknijper (die ze eerst liet vliegen doordat ze hem in het knijpgedeelte oppakte) haar-elastiekje, batterijen, een wat dikkere pen mn sleutelbos aan het knuffeltje dat eraan zit, een zuurtje in plastic, pakje zakdoekjes, zo'n uitrol-centimeter-ding. Kortom, ze pakt en geeft al heel veel verschillende dingen/materialen aan.

Alleen metaal lukte me dus niet. Als ik knuffeltje van mn sleutelbos afhaal dan probeert ze nog het plastic van mijn autosleutels, maar dat lukt haar niet om hem daarmee te brengen. Kortom echt metaal lukt me niet, maar ik heb ook niet echt iets geschikts om het mee aan te leren (ik hoopte dat de sleutelbos zou werken, maar helaas).

Mijn inspiratie van dingen die ik al in huis heb en die ik kan aanleren is nogal op aan het raken, iets goeds van metaal wat ik aan kan leren is daar nog niet tussen voorgekomen dus ik zit eigenlijk te hopen dat iemand van jullie inspiratie heeft voor iets alledaags makkelijk op te pakken en niet te zwaar van metaal, aangezien ik niet echt van plan ben speciaal iets te halen ervoor. En het is zo leuk om hierop te trainen, Jamey vindt het geweldig om dingen in mijn hand aan te geven (behalve de bal buiten tijdens het wandelen natuurlijk :roll: )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

ergens 1 grote bout of 1 grote sleutel liggen? Dat gebruiken wij bij het aanleren van metaalapport.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Even lekker in tapen en dan daar mee gaan apporteren. Iedere week een velletje er af halen tot er niets meer over is. Zo zou het moeten gaan. :mrgreen:

Succes mij is het met Gaia niet gelukt.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Selena schreef:ergens 1 grote bout of 1 grote sleutel liggen? Dat gebruiken wij bij het aanleren van metaalapport.
:cheer: :cheer: :cheer:

metalen minischroevendraaier gesteund op de neuzen van mn schoenen :cheer: :cheer: :cheer: en nu ook mn metalen pen en een schroef :cheer: :cheer: :cheer: Maar niet van de grond, alelen met een hulpje voor het oppakken
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een lepel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

ranetje schreef:Een lepel?
gaat ze denk ik idd ook gewoon doen, maar alleen als ik het ergens opleg zodat het goed te pakken is. Als het te moeilijk te pakken is gaat ze mij alleen maar aankijken en op den duur gefrustsreerd piepen, graven en blaffen. Maar dus niet oppakken, dat doet ze alleen als het makkelijk (of iig niet te moeilijk) te pakken is :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jacksel schreef:
ranetje schreef:Een lepel?
gaat ze denk ik idd ook gewoon doen, maar alleen als ik het ergens opleg zodat het goed te pakken is. Als het te moeilijk te pakken is gaat ze mij alleen maar aankijken en op den duur gefrustsreerd piepen, graven en blaffen. Maar dus niet oppakken, dat doet ze alleen als het makkelijk (of iig niet te moeilijk) te pakken is :mrgreen:
Een beetje oude lepel nemen.
Die kan je wat buigen zodat er een bruggetje ontstaat waardoor ze beter kan oppakken.
Vervolgens maak je die boog steeds minder tot ze ongemerkt de lepel zo van de grond kan pakken. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

voor het oppakken "steken"wij de metalen vw in de grond, dwz 1 punt stevig in de grond zodat het niet omvalt met voldoende ruimte zodat ze het kunnen pakken.
Is wel het kleine vw apporteren uit het PH1-programma, die ze van ons tussen de voortanden moeten pakken, dus weet niet of je hier iets aan hebt.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Selena schreef:voor het oppakken "steken"wij de metalen vw in de grond, dwz 1 punt stevig in de grond zodat het niet omvalt met voldoende ruimte zodat ze het kunnen pakken.
Is wel het kleine vw apporteren uit het PH1-programma, die ze van ons tussen de voortanden moeten pakken, dus weet niet of je hier iets aan hebt.
Voor mij maakt het totaal niet uit hoe Jamey het komt brengen, tis gewoon voor de lol om haar bezig te houden :wink: Ik had inderdaad al wel geprobeerd om het zo te doen dat er duidleijk iets goed te pakken was, zo werkt het ook als de pen (die werkt hebt handigste) schuin ergens tegenaan staan. Als ze m maar kan pakken.

Oude lepels heb ik niet, heb een behoorlijk nieuwe bestekset, lol...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

:cheer: :cheer: Ze hielp net even met dingetjes opruimen en ze pakte zo achter elkaar 4 schroeven van de grond :cheer: :cheer: Knappe Jamey!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jacksel schreef::cheer: :cheer: Ze hielp net even met dingetjes opruimen en ze pakte zo achter elkaar 4 schroeven van de grond :cheer: :cheer: Knappe Jamey!
:ok:
Afbeelding
Mechelliefhebster
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mechelliefhebster »

ons mecheltje is bijna 8 weekjes oud maar ze loopt al de hele tijd met een ijzeren staafje en sleutels in d'r bekje rond :D
ze deed het eigenlijk al gelijk ben ook trots op haar dat ze dat kan :)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”