Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kloven op zijn neus
Moderator: moderatorteam
-
Blaze
- nieuw lid
Kloven op zijn neus
Hallo,
Wie kent dit probleempje:
Mijn hond heeft dan wat minder erg , dan weer wat erger, kloven op zijn neus. Ook is zijn neus wat schilferig/droog.
Wat kan ik hieraan doen?
Waar kan dit door komen ,is dit ergens mee gerelateerd ergens in zijn lijf?
Graag had ik wat tips!
Dank jullie!
Wie kent dit probleempje:
Mijn hond heeft dan wat minder erg , dan weer wat erger, kloven op zijn neus. Ook is zijn neus wat schilferig/droog.
Wat kan ik hieraan doen?
Waar kan dit door komen ,is dit ergens mee gerelateerd ergens in zijn lijf?
Graag had ik wat tips!
Dank jullie!
-
Murphy
- Zeer actief
Ik heb een hond gehad die dit had. Ik vond het heel naar. Diepe kloven, zelfs soms wat bloed. Ik smeerde het in met levertraanzalf maar moest dat wel doen direct voor uitlaten ofzo, anders likte hij het er in notime weer af. De levertraanzalf hielp nog een beetje.
Ik heb nooit antwoord kunnen vinden waar het door kwam sorry.
Sterkte,
Marjan
Ik heb nooit antwoord kunnen vinden waar het door kwam sorry.
Sterkte,
Marjan
-
Job
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Wat zegt de da hierover?
Onze bouvier had dit ook. Bij hem bleek het een auto-imuunziekte te zijn. Het ging jaren goed, maar toen hij ouder werd breidde het uit richting bek. Hij had dan soms prednison nodig en als het ging ontsteken ook nog ab. Hij is er wel 13 mee geworden hoor.
Onze bouvier had dit ook. Bij hem bleek het een auto-imuunziekte te zijn. Het ging jaren goed, maar toen hij ouder werd breidde het uit richting bek. Hij had dan soms prednison nodig en als het ging ontsteken ook nog ab. Hij is er wel 13 mee geworden hoor.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Blaze
- nieuw lid
Klovenzalf heb ik al erop gesmeerd en het zou ook wel werken ,als hij het niet meteen eraf likte.
Vlak voor het wandelen kan ik nog wel eens proberen.
Wat een beetje wekte is zijn snackstaafje in zijn mond geven en meteen smeren, dan kan hij het niet al tijdens het smeren eraf likken.
Auto-immuum ziekte? Nou goed, hij heeft nu verder van niks last en zou het hiervan komen, dan merken we dat wel met de jaren ,door de bijkomende symtomen. Ik zal zijn bek iig in de gaten houden!
meer kennis hierover?
Wat een beetje wekte is zijn snackstaafje in zijn mond geven en meteen smeren, dan kan hij het niet al tijdens het smeren eraf likken.
Auto-immuum ziekte? Nou goed, hij heeft nu verder van niks last en zou het hiervan komen, dan merken we dat wel met de jaren ,door de bijkomende symtomen. Ik zal zijn bek iig in de gaten houden!
meer kennis hierover?
- Youp
- Zeer actief
Ik weet er verder niet veel over, ik was nog vrij jong toen. Ik weet alleen dat het vaak voorkwam op plekken waar slijmvlies overgaat in huid.Blaze schreef:Klovenzalf heb ik al erop gesmeerd en het zou ook wel werken ,als hij het niet meteen eraf likte.![]()
meer kennis hierover?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze vorige hond had dit ook. Met een paar keer per dag gewone ordinaire vaseline erop smeren is het uiteindelijk weggegaan.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
- Aantal honden: 0