Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nicole480
Vaste gebruiker

hoeveel

Ongelezen bericht door nicole480 »

hoi
ik had een vraagje nero krijgt nu 2 keer per dag brokken,hij krijgt carocroc 2 beker op een dag hij moet ongeveer 400 gram op een dag hebben en ik geef hem 300 gram omdat labjes toch gauw aanleg hebben om dik te worden.

zo af en toe krijgt hij duckvlees erbij,als ik nu s,morgens vlees geven wil en s,avonds brokken hoeveel vlees moet hij s,morgen hebben dezelfde hoeveelheid als de brokken?

ik had gelezen dat in duckvlees veel granen zit, welk merk is dan goed voor mijn hond?

groetjes
frank1985
Zeer actief

Re: hoeveel

Ongelezen bericht door frank1985 »

nicole480 schreef:hoi
ik had een vraagje nero krijgt nu 2 keer per dag brokken,hij krijgt carocroc 2 beker op een dag hij moet ongeveer 400 gram op een dag hebben en ik geef hem 300 gram omdat labjes toch gauw aanleg hebben om dik te worden.

zo af en toe krijgt hij duckvlees erbij,als ik nu s,morgens vlees geven wil en s,avonds brokken hoeveel vlees moet hij s,morgen hebben dezelfde hoeveelheid als de brokken?

ik had gelezen dat in duckvlees veel granen zit, welk merk is dan goed voor mijn hond?

groetjes
Ik denk niet dat je het zelfde moet geven als de brokken aangezien er in de brokken een andere voedingswaarde zit dan in de duck oid.
Ik probeer het altijd een beetje uit. Als ze vlees er bij krijgen geef ik gewoon iets minder brokken....
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

ten eerste zou ik niet op 1 dag een geexpandeerde brok als carocroc geven EN vlees, dus ook niet het 1 smorgens en het ander savonds, als je smorgens carocroc geeft zit het savonds nog voor een deel in de maag. Beide verteren anders.
Je kan beter 1 of 2 vleesdagen geven (of zoveel je wilt, maar niet beide voeren op 1 dag). Zou je een geperste brok geven zoals bv. farmfood dan kan je wel mengen op 1 dag, zelfs brokken met het vlees mengen is dan geen probleem.

smuldier is prima, je moet ongeveer 2,5 x zoveel vers vlees geven als dat je brokken geeft. Stel je geeft in 1 portie ca. 150 g. brokken dan vervang je dat door een portie van ca. 400 g. vers vlees (1 bakje smuldier ;-)
nicole480
Vaste gebruiker

hoi

bedankt voor de tip!

ik wist namelijk niet dat vlees en brok niet samen gingen.

groetjes
nicole480
Vaste gebruiker

hoi

dat zal ik zeker doen :ok:

groetjes
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho heeft ook carocroc brokken gegeten.
Hij kreeg in totaal op een dag 225 gram van de 23/12 variant, toen hij nog alleen brokken at.
Overigens heb ik wel ook vlees gegeven, dus smorgens brok en savonds vlees.
Max eet nu nog steeds smorgens carocroc en savonds vlees.
Ik ga het je niet aanraden omdat het juist veel afgeraden wordt, maar hier gaat dat dus goed.

Macho krijgt nu smorgens een handje farmfood als maagvulling, ik denk 100 gram of nog niet eens.
(Toen ik nog carocroc voerde kreeg hij dan smorgens 150 gram, daar had hij meer van nodig.)
Savonds krijgt hij KVV en dan meestal smuldier.
Een bakje is dan 400 gram en door de vorm van het bakje heb je het middenstuk en aan de buitenkant 2 reepjes.
1 van die reepjes haal ik er dan af en gooi ik er bij Max bij, pietje precies haha :mrgreen:
Ik denk dat er dan zo'n 300 gram overblijft.

Ik denk dat Nero ongeveer even groot is als Macho, dus misschien heb je er wat aan.
Kijk gewoon goed naar je hond, want naar mijn idee hebben labjes toch echt wel meer de neiging om sneller dik te worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”