Ik weet het niets anders te omschrijven dan gevaarlijk, mijn spijt hiervoor, ik weet dat honden niet zo worden geboren maar gemaakt...

Enkele weken geleden heeft hij een pup van een overbuurvrouw echt "te pakken"gehad.
Totaal 16 hechtingen waren er voor nodig om de wond te hechten....het beestje is echt toegetakeld, zo zielig.

Nou ben ik samen met die overbuurvrouw naar de het gezin toegestapt waarvan deze gevaarlijke hond is.
Zij zegt de hond van pup af te hebben en ja hij hapt weleens naar andere honden maar dat is omdat dan andere honden te dicht bij hem lopen.
Helaas is het omgekeerde waar de overbuurvrouw kwam net naar buiten en zij liep voorbij met haar haar "gevaarlijke" hond.
Omdat zij de bolderkar bij zich had met kinderen en was het kiezen of delen, de bolderkar loslaten of de hond.
Wij wonen in een zeer drukte winkelstraat onze voordeuren grenzen aan de stoep.
Dus er lopen altijd mensen kinderen enz.
Als wij in de portiek staan en zij loopt met haar hond voorbij, wil die gevaarlijke hond door het glas heen ons hondje grijpen...het kwijl zit dan op de deur.
De moet haar hond dan ook echt meesleuren!!
Ook als je achter de hond loopt of met haar een praatje wil maken kan dit niet hij erbij is, hij trekt zijn lip op en hapt naar je.

De discussie is op niets uitgelopen, ze wil de rekening van dierenarts niet betalen en vindt haar hond misschien niet een allemansvriend maar dat is nou eenmaal zo...
Dat ze in een omgeving waar het dichtbevolkt is, tja je kunt niet overal rekening mee houden.

Door oproepen (buurtvereniging) heeft de overbuurvrouw meerdere klachten ontvangen over deze hond (het betreft totaal 4 bijtincidenten).
Wat nu te doen, aangifte of niet? Bij de voorgaande bijtincitenten is dat wel gedaan.
Een goede buur is beter dan een verre vriend.....of niet?
Je moet wel met zijn alle samenleven of niet.....
Dit is voor mij een echte gewetensvraag, als de hond in beslagnemen en een aggressietest afleggen dan wordt hij zeker afgemaakt en ik ben bang dat ik dan niet meer kan slapen.
Dank jullie wel voor het lezen en hoop op goede raad (sorry voor het lange verhaal!!)