Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voors en tegens 3e hond
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
voors en tegens 3e hond
wij ( vriendin en ik ) zitten met een groote vraag en in groote twijfel,
wij hebben een jackrussel van 9 jaar die de hele dag ligt te slapen en een schat van een beestje. We hebben ook een mechelaar teef van 6maand.
2 uitersten, de 1 heel rustig en wil de hele dag lekker dommelen en de ander natuurlijk vol energie.....
nou gaan we verhuizen en gaan iets grooter wonen. we krijgen nu ook een tuintje en wat meer ruimte in en om het huis.
met de pup doe ik eigenlijk het meest en bij ijn vriendin begint dit wel te kriebelen. is het verstandig om nog een hond te nemen? als we het doen word het een volwassen hond en waarschijnlijk wel weer een herder.
lijkt ons ook erg leuk voor de pup van 6 maand als die een vriendje of vriendin krijgt. de jack wil echt niets van haar weten.
ik ben benieuwd naar de voors en tegens van jullie..... wij vinden beide het hebben van een hond een groote verantwoordelijkheid en willen deze beslissing wel overwogen nemen. onze kennisen kring is niet echt hond minded en houd niet zo van dieren, zei verklaren ons voor gek!!! nog een hond !!!!
graag jullie visie ben benieuwd
wij hebben een jackrussel van 9 jaar die de hele dag ligt te slapen en een schat van een beestje. We hebben ook een mechelaar teef van 6maand.
2 uitersten, de 1 heel rustig en wil de hele dag lekker dommelen en de ander natuurlijk vol energie.....
nou gaan we verhuizen en gaan iets grooter wonen. we krijgen nu ook een tuintje en wat meer ruimte in en om het huis.
met de pup doe ik eigenlijk het meest en bij ijn vriendin begint dit wel te kriebelen. is het verstandig om nog een hond te nemen? als we het doen word het een volwassen hond en waarschijnlijk wel weer een herder.
lijkt ons ook erg leuk voor de pup van 6 maand als die een vriendje of vriendin krijgt. de jack wil echt niets van haar weten.
ik ben benieuwd naar de voors en tegens van jullie..... wij vinden beide het hebben van een hond een groote verantwoordelijkheid en willen deze beslissing wel overwogen nemen. onze kennisen kring is niet echt hond minded en houd niet zo van dieren, zei verklaren ons voor gek!!! nog een hond !!!!
graag jullie visie ben benieuwd
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Moos
- Zeer actief
Ik vind zelf 3 honden echt wel heel erg 'honden' zeg maar. Je hebt ook maar twee handen, en voor anderen is 3 honden ook echt wel 'veel honden' terwijl je met 2 er nog net mee weg komt
Maar dat is dus ook meer persoonlijk.
Edit: ik ben bijvoorbeeld vanmiddag weer eens wat wezen eten met vrienden en de hondjes mee. Dat doe ik regelmatig en gaat prima. Ik zie me nog niet echt met, zeg, twee Goldens en een klein witje aan komen zetten bij mensen om samen wat te gaan eten. Ik zou dat zelf ook nogal 'veel' vinden.

Maar dat is dus ook meer persoonlijk.
Edit: ik ben bijvoorbeeld vanmiddag weer eens wat wezen eten met vrienden en de hondjes mee. Dat doe ik regelmatig en gaat prima. Ik zie me nog niet echt met, zeg, twee Goldens en een klein witje aan komen zetten bij mensen om samen wat te gaan eten. Ik zou dat zelf ook nogal 'veel' vinden.

- frank1985
- Zeer actief
wij vinden 3 honden zelf ook heel erg veel. de 2e optie die we hadden bedacht is idd als het oudje overleden is pas weer een groote hond bij te nemen. het is best lastig, eingelijk weten we beide dat het gewoon heel erg veel word. en mischien weten we ook wel een beetje dat het niet kan... vorige week waren we weer ff bij het asiel geweest en tjah dat moet je eigenlijk ook niet doen... dat wakkerd de twijfel altijd weer lekker aan. als we er een hond bij nemen zou dat trouwens pas over een aantal maanden zijn. we willen ons eerst goed kunnen richten op de opvoeding van de pup.
hahaha het is bij ons eens in de tijd gewoon weer een punt van gesprek.... zullen we er nog een hond bij nemen en eigenlijk komt het er altijd op neer dat dit niet verstandig is..... na een paar weken begint het gesprek weer opnieuw.... haha
hahaha het is bij ons eens in de tijd gewoon weer een punt van gesprek.... zullen we er nog een hond bij nemen en eigenlijk komt het er altijd op neer dat dit niet verstandig is..... na een paar weken begint het gesprek weer opnieuw.... haha
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als de honden echt je alles zijn en je bereid bent er heel veel tijd in te steken; waarom niet? Persoonlijk zou ik dan wel nog minimaal een jaar of 1,5 a 2 wachten tot de jongste hond volwassen is om geen 2 stuiterende pupers bij elkaar te hebben. Weet ook niet of de Jack dat gaat waarderen of misschien juist zich er lekker buiten houdt?
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Of je drie honden wil moet je zelf weten,maar het is beter als het leeftijdsverschil tussen de honden wat groter is. Je zit nog volop in het opvoeden van je mechelaartje, die eigenlijk nog een pup is.
Nu een pup erbij levert het risico op dat de twee erg op elkaar gericht raken en minder baasgericht worden. Dan wordt opvoeden wel een erg weerbarstige klus....
Misschien is het verstandiger om te wachten tot je jongste een jaar of twee is,opgevoed en zelf wat volwassen en dan pas er weer een pup bij te nemen.
Nu een pup erbij levert het risico op dat de twee erg op elkaar gericht raken en minder baasgericht worden. Dan wordt opvoeden wel een erg weerbarstige klus....
Misschien is het verstandiger om te wachten tot je jongste een jaar of twee is,opgevoed en zelf wat volwassen en dan pas er weer een pup bij te nemen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben er 3.. een oude jack van 14 een galgo van 8/9 en een galgox van bijna 2 jaar....
Als er hier 1 weg valt komt er geen 3e in huis... vind het gewoon net teveel.
De jack kan en wil niet meer met de andere 2 wandelen dus die gaat apart maar die wil ook wel ene half uurtje per keer lopen...Bowie de jongste heeft veel beweging nodig en is vreselijk enegeriek dus alleen wandleen is het niet ook fietsen, rennen, spelen etc.. Samara wil alleen maar wandelen, dus 2/3 uur wandelen en meer niet...
3 honden en 3 heel verschillende behoeftes, ik ben de hele dag met d ehonden bezig, ik ben blij dat ik maar 4 uur per dag werk anders had ik helemala geen tijd voor mezelf!
Ik zou er echt heel goed overnadenken als ik jullie was want wie zegt dat de nieuwe hond met de jongste wil spelen?:
Als er hier 1 weg valt komt er geen 3e in huis... vind het gewoon net teveel.
De jack kan en wil niet meer met de andere 2 wandelen dus die gaat apart maar die wil ook wel ene half uurtje per keer lopen...Bowie de jongste heeft veel beweging nodig en is vreselijk enegeriek dus alleen wandleen is het niet ook fietsen, rennen, spelen etc.. Samara wil alleen maar wandelen, dus 2/3 uur wandelen en meer niet...
3 honden en 3 heel verschillende behoeftes, ik ben de hele dag met d ehonden bezig, ik ben blij dat ik maar 4 uur per dag werk anders had ik helemala geen tijd voor mezelf!
Ik zou er echt heel goed overnadenken als ik jullie was want wie zegt dat de nieuwe hond met de jongste wil spelen?:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik vond het verschil van 1 naar 2 honden nog steeds het grootst... 3, 4, 5 ach... dat ging eigenlijk vanzelf...
Je wil een vriendje voor je mechel erbij maar dan moet het maar wel net goed gaan, oftewel ze moeten elkaar dan maar wel leuk vinden....
Ik zou alleen een derde hond nemen als ik zeker wist dat ik er een zou willen hebben en er wat mee wilde doen bijv. en niet alleen voor het plezier van een al aanwezige hond.
Je wil een vriendje voor je mechel erbij maar dan moet het maar wel net goed gaan, oftewel ze moeten elkaar dan maar wel leuk vinden....
Ik zou alleen een derde hond nemen als ik zeker wist dat ik er een zou willen hebben en er wat mee wilde doen bijv. en niet alleen voor het plezier van een al aanwezige hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
3 honden is veel. Ik vind het wel erg gezellig, maar een stuk minder praktisch dan 2. In je eentje 3 honden meenemen is een stuk minder makkelijk dan 2.
Plus dat, als je er dan weer een herder bijneemt, je twee honden hebt waar je toch wel regelmatig mee moet trainen. Kost een hoop extra tijd.
Maar ben wel heel blij met mijn roedeltje hoor. En mijn vriend vindt het ook heel leuk dus dat scheelt wel echt
Plus dat, als je er dan weer een herder bijneemt, je twee honden hebt waar je toch wel regelmatig mee moet trainen. Kost een hoop extra tijd.
Maar ben wel heel blij met mijn roedeltje hoor. En mijn vriend vindt het ook heel leuk dus dat scheelt wel echt

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb nu nog 2 honden, maar dat word waarschijnlijk uitgebreid naar 3.
Mijn oudste hond wordt volgende maand 9, en de jongste is 2.
Ik vind het nu wel een mooie leeftijd om er een bij te nemen.
Uiteraard is de hond die erbij komt vooral voor mezelf, maar ik denk dat vooral Macho het erg leuk vindt.
Max gaat nooit mee op de lange wandelingen, en dan is het voor Macho ook erg leuk een maatje erbij.
Uiteraard zijn er ook wel nadelen, maar ik wil het zelf heel graag, dus die nadelen neem ik maar voor lief.
Hier dus nog geen ervaringen, maar het lijkt me erg leuk!
Mijn oudste hond wordt volgende maand 9, en de jongste is 2.
Ik vind het nu wel een mooie leeftijd om er een bij te nemen.
Uiteraard is de hond die erbij komt vooral voor mezelf, maar ik denk dat vooral Macho het erg leuk vindt.
Max gaat nooit mee op de lange wandelingen, en dan is het voor Macho ook erg leuk een maatje erbij.
Uiteraard zijn er ook wel nadelen, maar ik wil het zelf heel graag, dus die nadelen neem ik maar voor lief.
Hier dus nog geen ervaringen, maar het lijkt me erg leuk!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Van 1 naar 2 was de grootste stap zeg maar.. De derde erbij vond ik gezellig en de vierde erbij was eigenlijk geen verschil. Neem ze makkelijk zat met zen alle tegelijk mee naar buiten.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
3 honden is altijd 1 hand te weinig. 
Ik heb ongeveer 3 jaar 3 honden gehad en vond dat toch ingewikkeld, juist als er 1 hond bij zit die ouder is. Die heeft een ander ritme en kan dus moeilijk meekomen bij een jongere hond. Dat betekent dus echt altijd twee keer op pad: 1 keer met de oudjes erbij en 1 keer om de jonge hond te geven waar hij recht op heeft. Daar heb je met 2 honden natuurlijk ook kans op, zeker als hondje van 9 straks 13 is, maar dan heb je standaard toch gewoon 2 handen nodig om ze beet te houden. En met 3 heb je echt altijd 1 hand te weinig, want je mag er niet vanuit gaan dat je er altijd 1 los kan laten lopen. Het kan wel, ik heb het ook gedaan en het kost wat meer tijd en energie. Maar het is veel ontspannender met 2.

Ik heb ongeveer 3 jaar 3 honden gehad en vond dat toch ingewikkeld, juist als er 1 hond bij zit die ouder is. Die heeft een ander ritme en kan dus moeilijk meekomen bij een jongere hond. Dat betekent dus echt altijd twee keer op pad: 1 keer met de oudjes erbij en 1 keer om de jonge hond te geven waar hij recht op heeft. Daar heb je met 2 honden natuurlijk ook kans op, zeker als hondje van 9 straks 13 is, maar dan heb je standaard toch gewoon 2 handen nodig om ze beet te houden. En met 3 heb je echt altijd 1 hand te weinig, want je mag er niet vanuit gaan dat je er altijd 1 los kan laten lopen. Het kan wel, ik heb het ook gedaan en het kost wat meer tijd en energie. Maar het is veel ontspannender met 2.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- daan!
- Zeer actief
Hier net zo, ik heb er drie.Nanna schreef:Ik vind veel honden ook leuk, heb er zelf 5.
Maar zoveel had ik er NOOIT gehad als ik in een buurt met weinig uitlaatmogelijkheden had gewoond. Zie me al gaan met 25 poepzakjes![]()
Nu struin ik zo het bos in en dat maakt alle verschil.
Het is aanpassen, zoals al eerder gezegd is. vakanties, weekendjes weg, het wordt allemaal veel lastiger. Maar het lukt wel
Dat vinden wij echt wel beperkt hoor, dus we zijn alweer verder aan het kijken.
Als wij niet de ruimte om en in het huis zouden hebben , was het bij drie klaar.Misschien wel bij twee.
Maar we hebben die ruimte en tijd en liefde wel.
In een woonwijk met een postzegeltuin hoef ik niet meer als 2 honden.
maar de honden hebben hier veel meer ruimte, en ik dus de luxe dat ik meer honden kan houden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb echt jaren lopen denken over een derde, en ik heb nu definitief besloten dat er geen derde komt, omdat wat ik ook als derde zou kiezen, het altijd inleveren betekent voor 1 van de 2. Ze hebben het prima samen, het is mooi zo.
Ik zou in jouw geval ook niet die ouwe JR opzadelen met nog zo'n groterd erbij waar hij niets aan heeft.
Ik zou in jouw geval ook niet die ouwe JR opzadelen met nog zo'n groterd erbij waar hij niets aan heeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Erelid
Mijn Jack Russell van 10 jaar speelt nog volop met Loddie van 5 jaar en Bazziebel van 4 jaar. Geen enkel probleem. Ik heb 3 honden en een zalig groepje wat helemaal op elkaar ingespeeld is. 2 Honden is net 1tje te weinig om echte interactie in de groep te zien(vind ik tenminste).
Dan heb ik ook nog vaak een opvangertje in huis en het gaat allemaal prima. Ik geniet van mijn gajes, van wat ze allemaal uithalen en hoe ze met elkaar omgaan.
Dan heb ik ook nog vaak een opvangertje in huis en het gaat allemaal prima. Ik geniet van mijn gajes, van wat ze allemaal uithalen en hoe ze met elkaar omgaan.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb jaren 4 honden gehad en dat ging prima, maar nu ik er nog maar 2 heb valt het me op dat ik dat toch wel een stuk gemakkelijker vind. Geen gemierk onderling, uitlaten gaat ook een stuk makkelijker omdat ik echt niet met 4 herders aan de lijn ging lopen en de kosten voor het pension als we op vakantie gaan zijn een stuk lager om maar een paar voordelen te noemen.
Voor mij is 2 honden ideaal en dat hou ik ook zo.
Ik vond trouwens de stap van 2 naar 3 honden de grootste.
Voor mij is 2 honden ideaal en dat hou ik ook zo.
Ik vond trouwens de stap van 2 naar 3 honden de grootste.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
ik heb sinds 1 jaar ook 3 honden, 1 mechelaar van bijna 8, 1 alaskan malamutemix van bijna 4 en 1 bernersenner van net 1 jaar.
3 honden in huis is erg leuk, de 2 jongste honden spelen veel samen mar ondervind toch paar nadelen die er voor zogren dat ik het nite meer zou doen, 3 honden.
ze brengen enorm veel vuil mee, meer dan met 2, vooral de berner met zijn lang haar brengt elke dag slijk binnen, soms hangt het tegen de deuren en muren of alsze zich uitschud hangt alles vol met slijk slierten.
kosten veel geld want 2 ervan hebben pootproblemen en de nodige voeding + medicatie nodig.
elke hond heeft zijn eigen wandelbehoefte en moet dus elke dag appart wandelen, totaal 5 a 6 keer per dag wandel ik, toch gemiddelt 3 uur in totaal
aandacht verdelen tussen 3 is veel moeilijker en zeker als er nog 1 jonge hond bij zit die nog veel moet leren.
er is maar 1 ding dat me echt tegen zou houden en dat is de kosten want ondervind nu toch dat dit zwaar is, elke hond het waard is om goed behandeld te worden en hou mijn hart nu al vast wie er nu weer ziek gaat worden, ben al bijna 1 jaar bezig met dierenartsen, foto's, behandelingen met 1 hond en sinds 2 maanden hetzelfde met de andere hond + 1 operatie van rond de 800 euro, durf niet op te tellen wat ik ondertussen al kwijt ben, maar dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb en dat dus beetje allemaal onverwachts is gekomen
3 honden in huis is erg leuk, de 2 jongste honden spelen veel samen mar ondervind toch paar nadelen die er voor zogren dat ik het nite meer zou doen, 3 honden.
ze brengen enorm veel vuil mee, meer dan met 2, vooral de berner met zijn lang haar brengt elke dag slijk binnen, soms hangt het tegen de deuren en muren of alsze zich uitschud hangt alles vol met slijk slierten.
kosten veel geld want 2 ervan hebben pootproblemen en de nodige voeding + medicatie nodig.
elke hond heeft zijn eigen wandelbehoefte en moet dus elke dag appart wandelen, totaal 5 a 6 keer per dag wandel ik, toch gemiddelt 3 uur in totaal
aandacht verdelen tussen 3 is veel moeilijker en zeker als er nog 1 jonge hond bij zit die nog veel moet leren.
er is maar 1 ding dat me echt tegen zou houden en dat is de kosten want ondervind nu toch dat dit zwaar is, elke hond het waard is om goed behandeld te worden en hou mijn hart nu al vast wie er nu weer ziek gaat worden, ben al bijna 1 jaar bezig met dierenartsen, foto's, behandelingen met 1 hond en sinds 2 maanden hetzelfde met de andere hond + 1 operatie van rond de 800 euro, durf niet op te tellen wat ik ondertussen al kwijt ben, maar dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb en dat dus beetje allemaal onverwachts is gekomen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat vind ik ook. Ik heb hier geregeld de engelse bull van mijn broer te logeren en ondanks het feit dat het prima gaat tussen die drie vind ik het het een hoop meer werk en drukte (in huis). Hoe leuk en komisch die bolle ook is, ik ben altijd weer blij al hij weer naar huis gaatrenee-uk schreef:Ik vond trouwens de stap van 2 naar 3 honden de grootste.

- Moos2007
- Actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Wij hebben er drie, maar als er eentje wegvalt komt er niet meer een derde bij. Wij vinden het onhandig en het beperkt je veel meer in je mogelijkheden als twee honden.
Daarnaast zijn de DA-kosten ook aardig aan het oplopen en spelen 2 van de 3 leuk met elkaar maar de 3e valt overal buiten.
Daarnaast zijn de DA-kosten ook aardig aan het oplopen en spelen 2 van de 3 leuk met elkaar maar de 3e valt overal buiten.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Wij hebben er sinds een paar weken 6.
Maar ik moet ook wel zeggen dat we sinds een paar weken in een boerderij wonen met een grote tuin,en de hei in de buurt.
We laten ze op de hei niet loslopen ivm het jaaggedrag (beagles) maar voor het echte spelen hebben we de tuin voor ze.
Het lastige van meer honden is het uitlaten en je bent inderdaad niet meer overal welkom met ze.
Maar wij nemen dat voor lief,of laten de honden thuis.
En inderdaad: de kosten voor voer en da moet je ook mee tellen.
Die gaan ineens een heel stuk omhoog,hoewel je bij veel da's kennelkorting krijgt als je met meer dan 2 honden komt.
Veel succes met je beslissing!
Maar ik moet ook wel zeggen dat we sinds een paar weken in een boerderij wonen met een grote tuin,en de hei in de buurt.
We laten ze op de hei niet loslopen ivm het jaaggedrag (beagles) maar voor het echte spelen hebben we de tuin voor ze.
Het lastige van meer honden is het uitlaten en je bent inderdaad niet meer overal welkom met ze.
Maar wij nemen dat voor lief,of laten de honden thuis.
En inderdaad: de kosten voor voer en da moet je ook mee tellen.
Die gaan ineens een heel stuk omhoog,hoewel je bij veel da's kennelkorting krijgt als je met meer dan 2 honden komt.
Veel succes met je beslissing!
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hadden er 3 en nu 2. Ik moet zeggen dat 2 wel echt handiger is omdat in ons geval je dan met 1 geslacht zit. Zouden wij een 3e hond nemen weer dan werd dat een reu. Een reu is toch echt iets anders dan alleen teven. Loopsheden worden weer een ding en ook is uitlaten van een roedel met reu anders dan zonder reu. Nu kunnen onze honden losgelaten worden bij elke hond omdat ze niet vechten. Dat is afwachten als je er een reu bij zet die evt zijn teven gaat verdedigen bv.
Hier dus voorlopig ook 2 honden.
Hoe zou je oude JR het eigenlijk vinden als er 2 drukke herders in huis lopen? Wel ook aan dat oude hondje denken hoor
Verder denk ik dat je je tijd en energie nu moet besteden aan het op jou richten van de herder. Je krijgt er last mee als die nu een maatje krijgt. Voor je het weet heb je partners in crime en dat is bij twee mechelaars niet zo leuk. Beter eerst hondje 1 helemaal naar je hand zetten en dan met 1,5 - 2 jaar een nieuwe pup erbij die je ook helemaal kan vormen. Dat is beter dan nu een herplaatser nemen die evt de pup van je overneemt. Ook een herplaatser kost nl heel veel tijd in het begin.
Hier dus voorlopig ook 2 honden.
Hoe zou je oude JR het eigenlijk vinden als er 2 drukke herders in huis lopen? Wel ook aan dat oude hondje denken hoor

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
Ik heb er 2 van 12 en 1 van net 7.
Ik wil als de oudjes weg vallen er zeker geen 3 meer,misschien 2,maar dan geen pup,maar ik denk dat ik het bij 1 houdt.
Ik vind het verschil in leeftijd nu niet echt geweldig.
Bowie kan niet veel meer,Mickey wel,maar die laat ik toch 1 keer per dag samen met Bowie thuis en dan ga ik ff alleen met Kayleigh,die verdiend toch hetzelfde als de andere 2 op die leeftijd.
Ik wil als de oudjes weg vallen er zeker geen 3 meer,misschien 2,maar dan geen pup,maar ik denk dat ik het bij 1 houdt.
Ik vind het verschil in leeftijd nu niet echt geweldig.
Bowie kan niet veel meer,Mickey wel,maar die laat ik toch 1 keer per dag samen met Bowie thuis en dan ga ik ff alleen met Kayleigh,die verdiend toch hetzelfde als de andere 2 op die leeftijd.

- pammetje
- Zeer actief
hier moet ik voortaan 2 keer lopen sinds we naar 3 zijn gegaan
omdat ik mijn drie niet makkelijk kan hanteren
lekker lang wandelen doe ik met zn tweeen
want ik heb een reu die niet met andere reuen kan
en een grote lompe teef die met ales wil spelen
vind de stap naar 4 nu kleiner
omdat ik toch a;l twee keer moet lopen
omdat ik mijn drie niet makkelijk kan hanteren
lekker lang wandelen doe ik met zn tweeen
want ik heb een reu die niet met andere reuen kan
en een grote lompe teef die met ales wil spelen
vind de stap naar 4 nu kleiner
omdat ik toch a;l twee keer moet lopen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
de stap van 2 naar 3 was het grootste maar heel makkelijk gemaakt ,
,
4 en 5 kwamen tegelijk ( pups van eigengefokt nest ) en nummer 6 bracht Tiemen in huis.
we hebben 1000m2 grond waarvan het grootste deel van hun is, waar ze naar hartelust mogen graven, rennen etc. als ik dat niet had, zou ik ook niet zoveel honden van dit kaliber hebben.
nadelen zijn wel ( met 3 of meer honden ) je neemt ze niet allemaal mee ergens naartoe, dus je moet kiezen of je laat ze allemaal thuis, het wandelen kan ook wat lastiger gaan, al laat ik er rustig 4 in mijn eentje uit , ook aangelijnd, als we ze los laten lopen neem ik er max. 3 mee, das makkelijker in de gaten houden
maar ja het is en blijft ras- en persoons gebonden.
Tiemen gaat echt niet met 4 honden tegelijk lopen alleen bijvoorbeeld, ik heb daar dus weer geen problemen mee.
4 en 5 kwamen tegelijk ( pups van eigengefokt nest ) en nummer 6 bracht Tiemen in huis.
we hebben 1000m2 grond waarvan het grootste deel van hun is, waar ze naar hartelust mogen graven, rennen etc. als ik dat niet had, zou ik ook niet zoveel honden van dit kaliber hebben.
nadelen zijn wel ( met 3 of meer honden ) je neemt ze niet allemaal mee ergens naartoe, dus je moet kiezen of je laat ze allemaal thuis, het wandelen kan ook wat lastiger gaan, al laat ik er rustig 4 in mijn eentje uit , ook aangelijnd, als we ze los laten lopen neem ik er max. 3 mee, das makkelijker in de gaten houden

maar ja het is en blijft ras- en persoons gebonden.
Tiemen gaat echt niet met 4 honden tegelijk lopen alleen bijvoorbeeld, ik heb daar dus weer geen problemen mee.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: