Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omlopen: het onderzoek
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Omlopen: het onderzoek
Zij die stellig beweren nooit slinks een ander paadje in te slaan om een onbekend naderende combi te ontwijken mogen nu opgelucht ademhalen en hun weg vervolgen.
Maar zij die stiekem in het bos weleens fluks naar links lopen terwijl ze van plan waren om naar rechts te gaan, of zij die plots ineens toch heel toevallig aandrang krijgen om diep in de bosjes op zoek te gaan naar een zeldzame paddestoel, of die een goede tien minuten blijven dralen bij een bijzonder interessante molshoop om te beletten dat ze tegenkomen wat ze in de verte zien mogen hier hun hart eerlijk uitstorten.
Loop jij wel eens om voor honden, bazen of hond/baascombinaties zonder dat je diegene ooit daadwerkelijk ontmoet hebt? Ik snap dat mensen omlopen voor honden waar het ooit mis mee is gegaan. Maar loop jij weleens om voor totaal onbekende honden, puur en alleen omdat je het naderende setje niet vertrouwt?
Zo ja, leg hier nauwkeurig vast voor wie jij vandaag bent omgelopen en wat het in de naderende partij was (hond? baas? combi?) dat jou deed besloten om een blokje om te lopen of je pas wat in te houden.
Maar zij die stiekem in het bos weleens fluks naar links lopen terwijl ze van plan waren om naar rechts te gaan, of zij die plots ineens toch heel toevallig aandrang krijgen om diep in de bosjes op zoek te gaan naar een zeldzame paddestoel, of die een goede tien minuten blijven dralen bij een bijzonder interessante molshoop om te beletten dat ze tegenkomen wat ze in de verte zien mogen hier hun hart eerlijk uitstorten.
Loop jij wel eens om voor honden, bazen of hond/baascombinaties zonder dat je diegene ooit daadwerkelijk ontmoet hebt? Ik snap dat mensen omlopen voor honden waar het ooit mis mee is gegaan. Maar loop jij weleens om voor totaal onbekende honden, puur en alleen omdat je het naderende setje niet vertrouwt?
Zo ja, leg hier nauwkeurig vast voor wie jij vandaag bent omgelopen en wat het in de naderende partij was (hond? baas? combi?) dat jou deed besloten om een blokje om te lopen of je pas wat in te houden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En om dan maar meteen de daad bij het woord te voegen.
Gisteren ben ik een ander paadje ingeslagen omdat er een gezin met jong kindje + nog jonger kindje in buggy + jonge mechelaar aankwam. Herders vind ik prima, daar loop ik niet voor om. Maar de combi gezin met kleine koters en jonge enthousiaste herder, daar loop ik eventjes voor om.
Prompt kwam ik twee kale meneren in sjoggingspak tegen, met oorbellen, een Amstaff en twee Bullterriers. Toen ben ik even blijven wachten. Ook die combi hoefde ik niet direct face to face te passeren.
Voorts heb ik even ingehouden voor een dame met zoontje en terrierachtig ding dat nogal driftig liep te ballen. Sophietje is nogal fel op balletjes, dat loopt niet lekker.
Zo! Dat was het voor gisteren.
Nu jullie
Gisteren ben ik een ander paadje ingeslagen omdat er een gezin met jong kindje + nog jonger kindje in buggy + jonge mechelaar aankwam. Herders vind ik prima, daar loop ik niet voor om. Maar de combi gezin met kleine koters en jonge enthousiaste herder, daar loop ik eventjes voor om.
Prompt kwam ik twee kale meneren in sjoggingspak tegen, met oorbellen, een Amstaff en twee Bullterriers. Toen ben ik even blijven wachten. Ook die combi hoefde ik niet direct face to face te passeren.
Voorts heb ik even ingehouden voor een dame met zoontje en terrierachtig ding dat nogal driftig liep te ballen. Sophietje is nogal fel op balletjes, dat loopt niet lekker.
Zo! Dat was het voor gisteren.
Nu jullie

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
- Zeer actief
haha nou ik ben geen ander paadje ingeslagen want ik liep op open veld, ben wel van richting veranderd weg van de twee honden die inene uit de auto werden gelaten.. reden.. een groenendaeler teef en een reu hollander wij ontwijken elkaar ook normaliter in het losloopparkje, omdat de reu ook echt reu is, en ook ontweek ik omdat Bluf loops is en ik Finn vooralsnog wel van haar af kan houden maar een vreemde reu wil in in ieder geval niet bij haar laten buurten..
daarna ben ik omgekeerd op het bruggetje omdat net toevallig de normaliter uit angst aanblaffende langharige teckel er los overheen kwam.. en het baasje mij te laat zag.. en ze bananen in de oren had...
oh ja nauwkeurig... de enalaatste ontmoeting met deze teckel was middernacht op het veld... ik had geen hond gezien... liep achter een dijk... en in een splitsecond was Bluffie weg...... :N: en hoor ik een hoop gegil en gekrijs... Bluf was op haar uitbundige wijze gaan kennismaken met de teckel... die zich de pleuris schrok...*dit was denk ik twee maanden geleden..*
Dat was dus de reden om een tweede directe ontmoeting niet zo te laten verlopen.. ik ben dus omgekeerd met bluf even aan het halsbandje weggeleid en Finn ach die haalt nog net niet zijn schouders op en stond alweer op het veldje.. en toen even balletje gegooid ...
wat scherts mijn verbazing.. teckeltje was vrolijk aan het snuffen daar waar ik de ballen voor de beloning gooide hahaa...zij kefte niet en bluf keek niet meer naar haar om
had dus eigenlijk gewoon door kunnen lopen het bruggetje over bedenk ik me achteraf
daarna ben ik omgekeerd op het bruggetje omdat net toevallig de normaliter uit angst aanblaffende langharige teckel er los overheen kwam.. en het baasje mij te laat zag.. en ze bananen in de oren had...

oh ja nauwkeurig... de enalaatste ontmoeting met deze teckel was middernacht op het veld... ik had geen hond gezien... liep achter een dijk... en in een splitsecond was Bluffie weg...... :N: en hoor ik een hoop gegil en gekrijs... Bluf was op haar uitbundige wijze gaan kennismaken met de teckel... die zich de pleuris schrok...*dit was denk ik twee maanden geleden..*
Dat was dus de reden om een tweede directe ontmoeting niet zo te laten verlopen.. ik ben dus omgekeerd met bluf even aan het halsbandje weggeleid en Finn ach die haalt nog net niet zijn schouders op en stond alweer op het veldje.. en toen even balletje gegooid ...
wat scherts mijn verbazing.. teckeltje was vrolijk aan het snuffen daar waar ik de ballen voor de beloning gooide hahaa...zij kefte niet en bluf keek niet meer naar haar om

had dus eigenlijk gewoon door kunnen lopen het bruggetje over bedenk ik me achteraf

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
indien mogelijk loop ik voor alle andere tegemoetkomende honden om...
als dat niet kan dan ga ik van het pad af en leg de honden af en wacht tot de andere voorbij is.
als dat niet kan dan ga ik van het pad af en leg de honden af en wacht tot de andere voorbij is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Toegegeven, toen ik nog in Amsterdam (Baarsjes) woonde liep ik iets vaker om voor exact dit soort figuren. MAARRRRRRR daar staat tegenover dat ik moet concluderen dat het hier in het Keuuurige Amstelveensche eigenlijk veel verstandiger is om om te lopen. Het gros van de Amsterdamse ghetto-parkhonden hadden door hun sociale interactie door hun nalatige baas wel enige gezelligheid in zich. Ik moet zeggen dat hier in mijn nette buurt veel meer aangelijnd tuig loopt. Vooral keeeeurige rassen met keeeeurige bazen die je moet mijden als de pest. De honden hier hebben veel minder interactie lijkt het wel...en komen alleen buiten voor een blokje om. Hier lopen veeeel meer aangelijnde keffers en uitvallende, aangelijnde blaffers dan in Amsterdam.Frenk schreef:Tot nu toe, in het jaar dat ik Frenk heb, ben ik 1x omgelopen.
Ik besloot om in het Amsterdamse Oosterpark niet uit te willen vinden of de pitbull van de ongeinteresseerd uitziende jongeman in zijn gangsta outfit al dan niet van kleine harige reutjes gediend zou zijn.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Geer schreef:Toegegeven, toen ik nog in Amsterdam (Baarsjes) woonde liep ik iets vaker om voor exact dit soort figuren. MAARRRRRRR daar staat tegenover dat ik moet concluderen dat het hier in het Keuuurige Amstelveensche eigenlijk veel verstandiger is om om te lopen. Het gros van de Amsterdamse ghetto-parkhonden hadden door hun sociale interactie door hun nalatige baas wel enige gezelligheid in zich. Ik moet zeggen dat hier in mijn nette buurt veel meer aangelijnd tuig loopt. Vooral keeeeurige rassen met keeeeurige bazen die je moet mijden als de pest. De honden hier hebben veel minder interactie lijkt het wel...en komen alleen buiten voor een blokje om. Hier lopen veeeel meer aangelijnde keffers en uitvallende, aangelijnde blaffers dan in Amsterdam.

Hier in het Haerlemsche valt het reuze mee met de etterbakken en vechtersbazen. Ik weet niet wat de gemiddelde statistieken zijn, maar ik zou zo zeggen dat er hier ongeveer op elke 10 honden 1 uitvaller loopt. En dat is misschien nog wel meer branie dan echt groot gevaar.

En dan bedoel ik dus in de stad en niet in de bossen/parken. Want daar is het percentage nog lager.
Ik ben overigens in Groenendaal ook een keer omgelopen. Dat was voor die meneer die op z'n hurken ging zitten fixeren naar Frenk en daarna zijn herder erop liet duiken. Maar dat was dus pas nadat ik de eerste keer niet was omgelopen

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja hoor, ik loop wel eens een andere kant op om hond/baas combinaties te mijden. Zeker op smalle paden.
Vandaag niemand tegengekomen; het regende
maar gisteren ontliepen we nog een vrouw met een jacht-achtig hond (pointer, staande hond, ik weet het echt niet) die - zo aan het roepen en aan het doen was -met vèrdragende stem
- dat mijn honden al bij voorbaat helemaal op hun qui-vive waren (wat is er aan de hand!.
). Toen zijn we maar naar de waterkant gegaan, beetje eendjes spotten om daarna onze weg weer te vervolgen.
Vandaag niemand tegengekomen; het regende

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat vind ik ook.Martijn schreef:Zonder twijfel.
Ik vind het ook gewoon heel dom om dat niet te doen.
Ik leg bij de minste of geringste onraad een lus in de route.
Maar wat mij nu interesseert is voor wat voor combinaties jij, of anderen, omlopen. Waar ik toch echt sneller omloop voor grotere, 'imposantere' rassen of bazen die eruit zien alsof ze een hond voor hun image hebben (of dat nu een Chi of een Rott is), zullen mensen met andere honden misschien juist weer omlopen voor mijn soort honden. Omdat ze vrezen dat Teckels altijd fel uitvallen. Om maar eens iets te noemen. Of omdat ze meisjes met gek gekleurd raar haar verdenken van het vast niet goed om kunnen gaan met honden...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Dat doe ik ookmalinois schreef:indien mogelijk loop ik voor alle andere tegemoetkomende honden om...

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Gisteren ben ik om gelopen voor een jongeman met een stafford..
Mijn honden waren aangelijnt en zijn stafford ook, maar omdat ik geen zin had in geblaf en gegrom van die ettertjes van mij liep ik om..
Bij goed kijken bleek het een teef te zijn, dus had ik rustig kunnen passeren. maar goed, nam het zekere voor het onzekere.
Mijn honden waren aangelijnt en zijn stafford ook, maar omdat ik geen zin had in geblaf en gegrom van die ettertjes van mij liep ik om..
Bij goed kijken bleek het een teef te zijn, dus had ik rustig kunnen passeren. maar goed, nam het zekere voor het onzekere.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar, voor de mensen die voor alles omlopen... Doe je dat omdat je eigen honden niet zo op contact zitten te wachten, of omdat je eigenlijk iedere naderende hond in principe niet vertrouwt?
Als ik naar mijn eigen honden kijk, dan merk ik dat die wel behoefte hebben aan/baat hebben bij contact met loslopende soorgenoten. Sophie omdat ze het gewoon leuk vindt. Met Ted speelt ze wel, maar Ted is veel kleiner en speelt anders. Sophietje vindt het mieters om met gelijkgrotigen te rennen en te spelen. En ze vindt het ook reuze spannend om met grotere honden te snuffen. Zo'n uitlaatservice vindt ze rete-spannend, maar ik merk dat ze er toch echt plezier in heeft om midden in zo'n groep te worden besnuft.
Ted heeft zelf misschien minder behoefte aan echt 'contact' met soortgenoten. Ted speelt nooit met vreemde honden. De enige honden waarin ze geinteresseerd is zijn honden die nog kleiner dan zij zijn, maar die komen we amper tegen. Maar Ted wil ik zelf juist met vreemde, grote honden in contact laten komen en het 'zelf uit laten zoeken' als ze losloopt omdat ik Ted een beetje ken. Ted moet zich af en toe zelf zien te redden tussen de groterds, zonder steun van de baas, dat is goed voor haar. Zou ik dat niet regelmatig doen dan is Ted een hond die zou verworden tot een klein, blafferig mormel. Zo'n hondje dat van een veilige afstand vuil gaat staan blaffen naar alles dat wil passeren. Die neiging heeft ze nu al, als ze aangelijnd loopt. Als ik haar laat snuffelen bindt ze snel in, ze zou nu nooit uitvallen en dat wil ik zo houden. En daarom vind ik het juist wel fijn om haar - los - regelmatig in contact te laten komen met vreemde honden van allerlei pluimage.
Als ik naar mijn eigen honden kijk, dan merk ik dat die wel behoefte hebben aan/baat hebben bij contact met loslopende soorgenoten. Sophie omdat ze het gewoon leuk vindt. Met Ted speelt ze wel, maar Ted is veel kleiner en speelt anders. Sophietje vindt het mieters om met gelijkgrotigen te rennen en te spelen. En ze vindt het ook reuze spannend om met grotere honden te snuffen. Zo'n uitlaatservice vindt ze rete-spannend, maar ik merk dat ze er toch echt plezier in heeft om midden in zo'n groep te worden besnuft.
Ted heeft zelf misschien minder behoefte aan echt 'contact' met soortgenoten. Ted speelt nooit met vreemde honden. De enige honden waarin ze geinteresseerd is zijn honden die nog kleiner dan zij zijn, maar die komen we amper tegen. Maar Ted wil ik zelf juist met vreemde, grote honden in contact laten komen en het 'zelf uit laten zoeken' als ze losloopt omdat ik Ted een beetje ken. Ted moet zich af en toe zelf zien te redden tussen de groterds, zonder steun van de baas, dat is goed voor haar. Zou ik dat niet regelmatig doen dan is Ted een hond die zou verworden tot een klein, blafferig mormel. Zo'n hondje dat van een veilige afstand vuil gaat staan blaffen naar alles dat wil passeren. Die neiging heeft ze nu al, als ze aangelijnd loopt. Als ik haar laat snuffelen bindt ze snel in, ze zou nu nooit uitvallen en dat wil ik zo houden. En daarom vind ik het juist wel fijn om haar - los - regelmatig in contact te laten komen met vreemde honden van allerlei pluimage.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Vandaag ben ik niemand tegengekomen, het was druilerig weer. Dan lopen er meestal of geen honden, of leuke combi's.
Van de week kwam ik wel een man in z'n eentje tegen op een afgelegen stukje. Het was al de tweede keer dat ik hem daar zag, hij staat daar maar gewoon stil en ik weet niet wat hij daar doet. Ik krijg daar een beetje de bibbers van en loop daar wel van om en heel snel door, geld dat ook?
Van de week kwam ik wel een man in z'n eentje tegen op een afgelegen stukje. Het was al de tweede keer dat ik hem daar zag, hij staat daar maar gewoon stil en ik weet niet wat hij daar doet. Ik krijg daar een beetje de bibbers van en loop daar wel van om en heel snel door, geld dat ook?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat mij altijd opvalt is dat je met minder goed weer juist minder vaak 'hoeft' om te lopen. Ik heb zin in de lente hoor, maar ergens ook niet. Dan stroomt het bos weer vol met mensen die bij het ontluiken van de eerste grassprieten in de tuin ook direct de hond in de vergeten la vinden en hem met het hele gezin gaan 'uitlaten'. Dat vind ik altijd de vervelendste mensen.Gollum schreef:Vandaag ben ik niemand tegengekomen, het was druilerig weer. Dan lopen er meestal of geen honden, of leuke combi's.
- frank1985
- Zeer actief
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik durf rustig te zeggen dat ik nooit omloop voor onbekende combinaties:Ik heb geleerd dat die neiging mijn eigen vooroordelen zijn.
De boomlange breedgeschouderde, kaalgeschoren jongeman, type patser, met Argentijnse Dog die in de straat kwam wonen , bleek een zachtaardige man met een keurig opgevoede en uiterst sociale hond.
Er zijn combinaties waar ik voor omloop, omdat er eerder problemen zijn geweest. Verbazingwekkend hoe vaak dat "keurige" mensen zijn met een kleiner soort hond, nog al eens een Jack Russel, maar ook andere kleine terriers.....
En ze schijnen het normaal gedrag te vinden van hun hond, want ze doen geen enkele moeite om het gedrag te veranderen of te corrigeren.
De boomlange breedgeschouderde, kaalgeschoren jongeman, type patser, met Argentijnse Dog die in de straat kwam wonen , bleek een zachtaardige man met een keurig opgevoede en uiterst sociale hond.
Er zijn combinaties waar ik voor omloop, omdat er eerder problemen zijn geweest. Verbazingwekkend hoe vaak dat "keurige" mensen zijn met een kleiner soort hond, nog al eens een Jack Russel, maar ook andere kleine terriers.....
En ze schijnen het normaal gedrag te vinden van hun hond, want ze doen geen enkele moeite om het gedrag te veranderen of te corrigeren.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
een aantal van mijn honden zitten niet op contact met vreemde honden te wachten. Ik zelf trouwens ook niet, ik loop daar voor mijn eigen honden en voor mezelf niet voor anderen. Daarnaast weet het gros amper wat hij bij zich heeft (qua karakter en gedrag) of totaal geen controle over de hond.Geer schreef:Maar, voor de mensen die voor alles omlopen... Doe je dat omdat je eigen honden niet zo op contact zitten te wachten, of omdat je eigenlijk iedere naderende hond in principe niet vertrouwt?
Dus ook met de honden die prima met andere honden kunnen ontloop ik indien mogelijk alle andere honden. Ik heb zelf 5 honden en die vermaken zich maar onderling. Ik hou niet van dat gedraai en fixeren om elkaar heen tussen vreemde honden.
Laatst gewijzigd door malinois op 28 feb 2009 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik loop dus voor iedere hond om, ik vind ze meestal wel leuk maar Beau niet.
Ik ben dan ook op braakliggende terreinen te vinden, vol met modder en zooi en daar zijn de meeste baasjes niet gecharmeerd van.
Ik ben dan ook op braakliggende terreinen te vinden, vol met modder en zooi en daar zijn de meeste baasjes niet gecharmeerd van.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Jackira
- Zeer actief
We lopen soms hetzelfde pad wel drie keer, omdat ik er maar niet vandaan kom door het omdraaien.
Ik loop om als ik iemand 50 keer zijn hond hoor roepen. Dat betekend voor mij dat de hond blijkbaar niet de eerste keer al luistert, en daar ga ik me niet aan wagen. Ik lokaliseer die persoon met hond dan op het geluid, en maak een ruime omweg.
Met de meneer met de 2 bull mastifs heb ik de afspraak dat we per direct omdraaien als we elkaar zien, we spreken elkaar wel eens als we ieder langs een andere kant van de sloot lopen, omdat de honden dan niet bij elkaar kunnen.
Ik ontwijk de mevrouw met de flatcoat pup/jonge hond, omdat hij voortdurend Buck opzoekt, en met poten maait en Buck hem corrigeert, die mevrouw zegt dat het niet erg is, maar ik dat niet wil.
Ik ontwijk de mevrouw met de teckel en de labrador, die al van verre krijst dat ik mijn *** hond aan moet lijnen.
In het algemeen ontwijk ik mensen die veel drukte maken, en waarvan ik de indruk heb dat de hond helemaal geen aandacht voor ze heeft.
Eerlijk gezegd ontwijk ik Stafford achtige honden omdat ik ze niet goed begrijp, ik snap de uitdrukkingen niet omdat ze voor mijn gevoel altijd dezelfde uitdrukking hebben. Ik heb het idee dat ik de waarschuwende signalen van die honden niet zie.
Mensen met drukke vrolijke honden ontwijk ik ook. Ik ben daar voorzichtig mee omdat ik verwacht dat ze gezellig komen buurten.
Edit; ik zie ineens dat je het hebt over onbekende combinaties. Dat zijn mijn laatste drie voorbeelden en de eerste.

Met de meneer met de 2 bull mastifs heb ik de afspraak dat we per direct omdraaien als we elkaar zien, we spreken elkaar wel eens als we ieder langs een andere kant van de sloot lopen, omdat de honden dan niet bij elkaar kunnen.
Ik ontwijk de mevrouw met de flatcoat pup/jonge hond, omdat hij voortdurend Buck opzoekt, en met poten maait en Buck hem corrigeert, die mevrouw zegt dat het niet erg is, maar ik dat niet wil.

Ik ontwijk de mevrouw met de teckel en de labrador, die al van verre krijst dat ik mijn *** hond aan moet lijnen.
In het algemeen ontwijk ik mensen die veel drukte maken, en waarvan ik de indruk heb dat de hond helemaal geen aandacht voor ze heeft.
Eerlijk gezegd ontwijk ik Stafford achtige honden omdat ik ze niet goed begrijp, ik snap de uitdrukkingen niet omdat ze voor mijn gevoel altijd dezelfde uitdrukking hebben. Ik heb het idee dat ik de waarschuwende signalen van die honden niet zie.
Mensen met drukke vrolijke honden ontwijk ik ook. Ik ben daar voorzichtig mee omdat ik verwacht dat ze gezellig komen buurten.
Edit; ik zie ineens dat je het hebt over onbekende combinaties. Dat zijn mijn laatste drie voorbeelden en de eerste.
Laatst gewijzigd door Jackira op 28 feb 2009 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik hou niet zo van groepen honden (uitlaatservices oa). Daar loop ik niet (meer) voor om, maar tegenwoordig lijn ik een enkele keer Eeb even aan (als ze in de buurt is)
Ze is bang voor herderachtigen maar als ik doorloop alsof m'n neus bloedt, dan doet zij dat heel dapper ook terwijl ze heel zachtjes een liedje zingt, ahhhh....
En dan maar hopen dat die herder haar niet besluipt of achtervolgt ("hij doet toch niets?") :N:

Ze is bang voor herderachtigen maar als ik doorloop alsof m'n neus bloedt, dan doet zij dat heel dapper ook terwijl ze heel zachtjes een liedje zingt, ahhhh....
En dan maar hopen dat die herder haar niet besluipt of achtervolgt ("hij doet toch niets?") :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja echt bizar wat er dan allemaal ineens uit de bosjes komt springen. Dat zie ik nu al als het zonnetje even schijnt, ben benieuwd hoe het van de zomer hier is. Ik heb begrepen dat het park dan ook gelijk vol zit met barbeknoeiers dus dat word nog leuk :N:Geer schreef:Wat mij altijd opvalt is dat je met minder goed weer juist minder vaak 'hoeft' om te lopen. Ik heb zin in de lente hoor, maar ergens ook niet. Dan stroomt het bos weer vol met mensen die bij het ontluiken van de eerste grassprieten in de tuin ook direct de hond in de vergeten la vinden en hem met het hele gezin gaan 'uitlaten'. Dat vind ik altijd de vervelendste mensen.Gollum schreef:Vandaag ben ik niemand tegengekomen, het was druilerig weer. Dan lopen er meestal of geen honden, of leuke combi's.
Overigens hou ik altijd even in als ik vreemde honden/bazen tegenkom om in te schatten wat we ermee doen.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ook ik loop wel eens plotseling een heel andere wandeling dan dat ik in gedachten had
Het park is vanaf een bepaald punt aardig overzichtelijk en als ik daar bepaalde mensen (met hun honden) zie lopen, bedenk ik accuut een andere route. Net zoals ik a la minute een weg over kan steken omdat ik bijv. een kind aan zie komen met een hond aan de riem waarvan ik op mijn klompen kan aanvoelen dat het kind die hond never nooit zal kunnen houden.
Soms kun je geen kant op en neem ik - zeer zichtbaar - de riem in de hand op een zo kort mogelijke stand ..... m.a.w. ..... dit hondje is niet te vertrouwen
Vaak komt de boodschap wel over, terwijl mijn haarbal dan als een oud wijf continue achterom loopt te kijken want oh vrouwjte, we missen er eentje die misschien wel heeeeel leuk is
Wat haar betreft hoeven we echt niets of niemand te ontwijken, maar
ik heb geen zin in die eventuele confrontaties ...... en het maakt me trouwens niets uit wat voor ras het is wat me tegemoet komt.
Ik loop het liefste daar waar het lekker genoeg ruikt om je als hond te kunnen amuseren, de minste honden(eigenaren) tegenkomt en heb daar best wel modderpoten voor over.

Soms kun je geen kant op en neem ik - zeer zichtbaar - de riem in de hand op een zo kort mogelijke stand ..... m.a.w. ..... dit hondje is niet te vertrouwen

ik heb geen zin in die eventuele confrontaties ...... en het maakt me trouwens niets uit wat voor ras het is wat me tegemoet komt.
Ik loop het liefste daar waar het lekker genoeg ruikt om je als hond te kunnen amuseren, de minste honden(eigenaren) tegenkomt en heb daar best wel modderpoten voor over.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Waar ik direkt voor omkeer zijn hond/kind combinaties en dan vooral grote hond/niet zo groot kind, waarbij zo'n hond het kind uitlaat.
Verder ga ik ook niet op drukbewandelde plekken lopen en mocht ik toch iemand met hond tegenkomen op een (smal) pad gaan mijn honden af totdat de andere hond voorbij is.
Ik weet wat ik aan de lijn heb en ga er niet blind vanuit dat andere mensen dat ook van hun honden weten.
Klinkt wat arrogant waarschijnlijk, maar ik neem toch liever geen risiko met grijpgrage Gina.
Verder ga ik ook niet op drukbewandelde plekken lopen en mocht ik toch iemand met hond tegenkomen op een (smal) pad gaan mijn honden af totdat de andere hond voorbij is.
Ik weet wat ik aan de lijn heb en ga er niet blind vanuit dat andere mensen dat ook van hun honden weten.
Klinkt wat arrogant waarschijnlijk, maar ik neem toch liever geen risiko met grijpgrage Gina.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- starfleet
- Erelid
Honden als Rottweilers, herders, Amstaffs, Weimaraners, e.d. die los lopen, daar nemen we hier geen risico mee verder. Buffy vindt ze niet leuk dus liever geen kennismaking. Die loslopende honden komen namelijk altijd op haar afgelopen om eens uitgebreid te snuffen en Buffy heeft daar helemaal geen trek in.
Alles wat kleiner of net zo groot is verder geen echt probleem. Van de grote honden zijn Berners, Goldens e.d geen probleem. Buffy dan wel ook los, dan voelt ze zich veiliger.
Alles wat aangelijnd is geen probleem, behalve kind-hond combinaties en van die stijf lopende snuivende om zich heenkijkende joekels die de baas ongeveer omver trekken.
Anne
Alles wat kleiner of net zo groot is verder geen echt probleem. Van de grote honden zijn Berners, Goldens e.d geen probleem. Buffy dan wel ook los, dan voelt ze zich veiliger.
Alles wat aangelijnd is geen probleem, behalve kind-hond combinaties en van die stijf lopende snuivende om zich heenkijkende joekels die de baas ongeveer omver trekken.
Anne
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Eergisteravond. Laatste ronde. We wilden naar links. Echter was daar de nieuwe aanwinst in de straat: Een Engelse Bulldog.
Quasar reageerde nog niet maar was al wel aan het loeren. We zijn abrupt naar rechts gegaan, geen zin.
Voor een hond hier uit de buurt, een kruising nogwattesxnogwattes loop ik om met Tsuki. Die hond doet niks, maakt geen geluid maar hij fixeert wel enorm. En dat vertrouw ik niet zo.
Quasar reageerde nog niet maar was al wel aan het loeren. We zijn abrupt naar rechts gegaan, geen zin.
Voor een hond hier uit de buurt, een kruising nogwattesxnogwattes loop ik om met Tsuki. Die hond doet niks, maakt geen geluid maar hij fixeert wel enorm. En dat vertrouw ik niet zo.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idem.Martijn schreef:Zonder twijfel.
Ik vind het ook gewoon heel dom om dat niet te doen.
Ik leg bij de minste of geringste onraad een lus in de route.
en dan vooral omdat mijn honden er niet op zitten te wachten. met lola ben ik wel makkelijker dan met sam. maar loslopende honden ontwijk ik altijd

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij lopen eigenlijk nooit (meer) om. Vroeger wel, voor kleine kinderen enzo, maar nu eigenlijk nooit meer. Dat heeft meer met Felix te maken dan met onszelf. Hij herkent een hond die "er geen zin in heeft" op een kilometer afstand en laat die dan ook fijn links liggen. Hij is betrouwbaar daar in, ook met kinderen e.d.
Onlangs kwamen we iemand tegen met twee jonge Tosa's, die waren vrij vervelend en de jongste gromde zelfs z'n baasje weg toen die de hond weg wilde halen bij een andere pup omdat die pup niet zo vriendelijk door de Tosa werd opgejaagt.
Daar zal ik in het vervolg wel voor omlopen.
Andere passerende honden zijn nooit een echt probleem geweest, hij is een paar keer uit het niets aangevallen ("erf"honden die de openbare weg denken te bezitten
) maar als er ruimte is kan hij prima dealen met élke hond. Zolang ze niet zonder opgaaf van reden zomaar in z'n kont bijten.
Onlangs kwamen we iemand tegen met twee jonge Tosa's, die waren vrij vervelend en de jongste gromde zelfs z'n baasje weg toen die de hond weg wilde halen bij een andere pup omdat die pup niet zo vriendelijk door de Tosa werd opgejaagt.
Daar zal ik in het vervolg wel voor omlopen.
Andere passerende honden zijn nooit een echt probleem geweest, hij is een paar keer uit het niets aangevallen ("erf"honden die de openbare weg denken te bezitten

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ja hoor, als Belle van een afstand al op de grond gaat liggen en die andere hond ziet er ook niet al te vriendelijk uit dan maak ik soms rechtsomkeert. Ik heb nl. ook geen zin om Belle een winnaarservaring (hoe klein ook) op te laten doen, dus dan zorg ik ervoor dat Belle degene is die 'weg' moet, dus door om te keren.
Tenminste ik hoop dat deze theorie die ik zelf bedacht heb ook zo klopt
Tenminste ik hoop dat deze theorie die ik zelf bedacht heb ook zo klopt