gr laura
Moderator: moderatorteam

dank je wel, hij is nu 1,5 jaar jong en een vreselijke draak af en toe. we noemen hem thuis ook wel onze draakhaar, hahahahahaMoon schreef:Ahh, wat een mooierd is het geworden; die eerste foto, prachtige kop![]()
Hoe oud is hij nu?
Enne, veel geleerd in Andalusië?

cartouche flitste over de horizon dus die staat niet op de foto helaas! hahahaMoon schreef:Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was wat grieperig.
De foto's had ik allang bekeken. Maar weinig Cartouche
.
Hoe gaat dat nu bij de training van zo'n jonge hond; laat je hem volkomen vrij of aan de lange lijn? Want hoe leert hij dat hij voor moet blijven staan tot je het commando tot opstoten geeft?
Ik ben echt een dummy hoor wat veldwerk betreft, dus misschien stel ik domme vragen![]()
![]()
En waar bestaat het 'Draakhaar' () zijn uit? Is dat vooral binnen of buiten (qua jachtgedrag bijvoorbeeld :N:
)?
ben wel van plan om hem in te schrijven, het is het laatste seizoen in de jeugdklasse dus nu kan het nog, hierna de najaarswedstrijden en dan gaat ie de open klasse in.bydevries schreef: Heb je Cartouche ook voor veldwedstrijden in Nederland ingeschreven?
Bedankt voor de uitleglaura23 schreef:cartouche flitste over de horizon dus die staat niet op de foto helaas! hahahaMoon schreef:Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was wat grieperig.
De foto's had ik allang bekeken. Maar weinig Cartouche
.
Hoe gaat dat nu bij de training van zo'n jonge hond; laat je hem volkomen vrij of aan de lange lijn? Want hoe leert hij dat hij voor moet blijven staan tot je het commando tot opstoten geeft?
Ik ben echt een dummy hoor wat veldwerk betreft, dus misschien stel ik domme vragen![]()
![]()
En waar bestaat het 'Draakhaar' () zijn uit? Is dat vooral binnen of buiten (qua jachtgedrag bijvoorbeeld :N:
)?
de training gaat met een dogtra band om ofwel een teletak. zodat hij mooi de ruimte kan nemen om de patrijzen op te zoeken. je hebt de velden gezien en het is dus geen optie om een lange lijn te gebruiken. helemaal los is geen goed plan met een hond met zoveel jachtpassie.
qua voorstaan dat moet er in zitten. de patrijs drukt zich en de hond blijft dan staan tenminste als het goed is...
dan moet je zorgen dat je als de wiedeweerga bij de hond komt zodat je samen de patrijs kan uitstoten en de hond naast je kan houden.
met een jonge hond lukt dat meestal niet hoor, daarvoor hebben ze gewoon meer ervaring nodig.
hoop dat het zo iets duidelijker is.
gr laura

Volgend mij moet je wel snel zijn met inschrijven. Vooral in de jeugd loopt het vrij snellaura23 schreef:ben wel van plan om hem in te schrijven, het is het laatste seizoen in de jeugdklasse dus nu kan het nog, hierna de najaarswedstrijden en dan gaat ie de open klasse in.bydevries schreef: Heb je Cartouche ook voor veldwedstrijden in Nederland ingeschreven?
ik ga hem deze week inschrijven, kijken of ik nog op tijd ben!
gr laura