Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cartouche weer een keer

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

cartouche weer een keer

Ongelezen bericht door laura23 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een lekker ding :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ahh, wat een mooierd is het geworden; die eerste foto, prachtige kop :ok:
Hoe oud is hij nu?

Enne, veel geleerd in Andalusië?
Gr. Marijke
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

Moon schreef:Ahh, wat een mooierd is het geworden; die eerste foto, prachtige kop :ok:
Hoe oud is hij nu?

Enne, veel geleerd in Andalusië?
dank je wel, hij is nu 1,5 jaar jong en een vreselijke draak af en toe. we noemen hem thuis ook wel onze draakhaar, hahahahaha

en ja veel geleerd in andalusie, veel honden aan het werk gezien en heel veel patrijzen. cartouche begint het spelletje steeds beter door te krijgen. in het begin dat ik er was was hij mooi aan het jagen alleen hij wist niet waarop. nadat we een aantal malen door de olijfbomen waren gelopen en er diverse patrijzen het op een lopen zetten en gingen vliegen begreep hij dat het de bedoeling was om die te zoeken.
dat was in het veld dus goed te zien.

echt heel gaaf om mee te maken en als alles meezit en er geen gekke dingen gebeuren wil ik volgend jaar wel weer mee. dan gaat ook Quireste mee. die zal het daar helemaal geweldig vinden.

voor degene die een idee willen hebben wat ik gedaan heb in andalusie, zie: http://www.bracco-kennel.nl/bracco-kenn ... foto03.htm en klik dan andalusie aan.

gr laura

Moon
Zeer actief

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was wat grieperig :wink: .
De foto's had ik allang bekeken :mrgreen: . Maar weinig Cartouche :19: .
Hoe gaat dat nu bij de training van zo'n jonge hond; laat je hem volkomen vrij of aan de lange lijn? Want hoe leert hij dat hij voor moet blijven staan tot je het commando tot opstoten geeft?
Ik ben echt een dummy hoor wat veldwerk betreft, dus misschien stel ik domme vragen :19: :wink:

En waar bestaat het 'Draakhaar' ( :mrgreen: ) zijn uit? Is dat vooral binnen of buiten (qua jachtgedrag bijvoorbeeld :N: :mrgreen: )?
Gr. Marijke
Afbeelding
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Cartouche is leuk maar ja ik heb naruurlijk een soft spot voor draadjes.

Dat was vast een groot feest in Andalusie voor hem. Heeft hij het spelletje van het voorstaan al begrepen ? Of is het nog te dol om erachteraan te rennen :mrgreen:

Wat een prachtige grote velden daar. Ik was er graag bijgeweest maar helaas je kan niet
alles hebben. Volgend jaar misschien.

Heb je Cartouche ook voor veldwedstrijden in Nederland ingeschreven ?
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

Moon schreef:Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was wat grieperig :wink: .
Hoe gaat dat nu bij de training van zo'n jonge hond; laat je hem volkomen vrij of aan de lange lijn? Want hoe leert hij dat hij voor moet blijven staan tot je het commando tot opstoten geeft?
Ik ben echt een dummy hoor wat veldwerk betreft, dus misschien stel ik domme vragen :19: :wink:

En waar bestaat het 'Draakhaar' ( :mrgreen: ) zijn uit? Is dat vooral binnen of buiten (qua jachtgedrag bijvoorbeeld :N: :mrgreen: )?
cartouche flitste over de horizon dus die staat niet op de foto helaas! hahaha
de training gaat met een dogtra band om ofwel een teletak. zodat hij mooi de ruimte kan nemen om de patrijzen op te zoeken. je hebt de velden gezien en het is dus geen optie om een lange lijn te gebruiken. helemaal los is geen goed plan met een hond met zoveel jachtpassie.

qua voorstaan dat moet er in zitten. de patrijs drukt zich en de hond blijft dan staan tenminste als het goed is...
dan moet je zorgen dat je als de wiedeweerga bij de hond komt zodat je samen de patrijs kan uitstoten en de hond naast je kan houden.
met een jonge hond lukt dat meestal niet hoor, daarvoor hebben ze gewoon meer ervaring nodig.

hoop dat het zo iets duidelijker is.

gr laura

laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

bydevries schreef: Heb je Cartouche ook voor veldwedstrijden in Nederland ingeschreven?
ben wel van plan om hem in te schrijven, het is het laatste seizoen in de jeugdklasse dus nu kan het nog, hierna de najaarswedstrijden en dan gaat ie de open klasse in.

ik ga hem deze week inschrijven, kijken of ik nog op tijd ben!

gr laura

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een lekker pretbekkie :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

laura23 schreef:
Moon schreef:Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was wat grieperig :wink: .

cartouche flitste over de horizon dus die staat niet op de foto helaas! hahaha
de training gaat met een dogtra band om ofwel een teletak. zodat hij mooi de ruimte kan nemen om de patrijzen op te zoeken. je hebt de velden gezien en het is dus geen optie om een lange lijn te gebruiken. helemaal los is geen goed plan met een hond met zoveel jachtpassie.

qua voorstaan dat moet er in zitten. de patrijs drukt zich en de hond blijft dan staan tenminste als het goed is...
dan moet je zorgen dat je als de wiedeweerga bij de hond komt zodat je samen de patrijs kan uitstoten en de hond naast je kan houden.
met een jonge hond lukt dat meestal niet hoor, daarvoor hebben ze gewoon meer ervaring nodig.

hoop dat het zo iets duidelijker is.

gr laura
Bedankt voor de uitleg :ok:
En verder veel succes met je Draakhaartje (ja ja, die houden we er in :mrgreen: )
Gr. Marijke
Afbeelding
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

laura23 schreef:
bydevries schreef: Heb je Cartouche ook voor veldwedstrijden in Nederland ingeschreven?
ben wel van plan om hem in te schrijven, het is het laatste seizoen in de jeugdklasse dus nu kan het nog, hierna de najaarswedstrijden en dan gaat ie de open klasse in.

ik ga hem deze week inschrijven, kijken of ik nog op tijd ben!

gr laura
Volgend mij moet je wel snel zijn met inschrijven. Vooral in de jeugd loopt het vrij snel
vol. Veel mensen haken af na de jeugd omdat het toch iets lastiger is dan ze denken :mrgreen: De open klasse zit iets minder snel vol dacht ik.

Jammer dat we niet in dezelfde klasse lopen. Lijkt me leuk om een keer te kijken hoe
het bij de ruime snelle jongens gaat :N:

Geef maar en gil als je een wedstrijd gaat lopen. Als ik kan kom ik kijken valt altijd wat te leren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”