Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaasontsteking
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
blaasontsteking
Vanmorgen kwam mijn vriend beneden en toen had Cena de hele bijkeuken onder geplast. Er lag op drie verschillende plekken een plasje met wat bloed erbij.
Dus vanmorgen contact gehad met de dierenarts. We moesten een plasje opvangen en dan langskomt.
Hoe vang je een plasje op van een hond die niet wil plassen omdat het pijn doet? Wat een gedoe zeg! Steeds met haar naar buiten, vragen of ze wou plassen en dan dat bakje er snel onder... Uiteindelijk lukte het ons om een aantal druppels op te sparen.
Bij de dierenarts bleek ze inderdaad een fikse blaasontsteking te hebben. Verleden vrijdag had ze ook een paar keer over gegeven, dus gelijk maar een uitgebreid clinisch onderzoek gevraagd.
Alles zag er verder goed uit, alleen dus haar urine niet. Ze heeft nu een antibioticakuur voor 10 dagen gekregen. Als het binnen 2 dagen niet beter met haar gaat, moeten we terug komen. Anders na 10 dagen even weer een plasje vangen!
Cena voelt zich echt ellendig. Ze wil steeds naar buiten en plast dan 3 druppels bloed. Dan wil ze weer naar binnen en gaat ze zacht piepend in een hoekje zitten. Echt héél sneu!
We moesten vandaag allebei gaan werken, maar zo'n zielig hoopje kun je niet alleen laten. Dus is ze nu bij opa en oma!
Ik zit alleen nog een beetje in mijn maag met het wandelen. Kan ik gewoon een uur met haar naar het park of is het beter de komende dagen wat rustig aan te doen?
En zal ik vannacht een paar keer er uit gaan om haar te laten plassen?
Dus vanmorgen contact gehad met de dierenarts. We moesten een plasje opvangen en dan langskomt.
Hoe vang je een plasje op van een hond die niet wil plassen omdat het pijn doet? Wat een gedoe zeg! Steeds met haar naar buiten, vragen of ze wou plassen en dan dat bakje er snel onder... Uiteindelijk lukte het ons om een aantal druppels op te sparen.
Bij de dierenarts bleek ze inderdaad een fikse blaasontsteking te hebben. Verleden vrijdag had ze ook een paar keer over gegeven, dus gelijk maar een uitgebreid clinisch onderzoek gevraagd.
Alles zag er verder goed uit, alleen dus haar urine niet. Ze heeft nu een antibioticakuur voor 10 dagen gekregen. Als het binnen 2 dagen niet beter met haar gaat, moeten we terug komen. Anders na 10 dagen even weer een plasje vangen!
Cena voelt zich echt ellendig. Ze wil steeds naar buiten en plast dan 3 druppels bloed. Dan wil ze weer naar binnen en gaat ze zacht piepend in een hoekje zitten. Echt héél sneu!
We moesten vandaag allebei gaan werken, maar zo'n zielig hoopje kun je niet alleen laten. Dus is ze nu bij opa en oma!
Ik zit alleen nog een beetje in mijn maag met het wandelen. Kan ik gewoon een uur met haar naar het park of is het beter de komende dagen wat rustig aan te doen?
En zal ik vannacht een paar keer er uit gaan om haar te laten plassen?
RIP Cena
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
AB werkt als het goed is heel snel. Ik heb zelf heel vaak blaasontsteking gehad dus ik weet wat het is... idd. zal ze er vaak uitmoeten omdat ze elke druppel voelt... lijkt me dan ook verstandig om vanacht bij haar beneden te blijven zodat ze eruit kan wanneer ze wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Als ik zelf een blaasontsteking heb, voel ik me doodongelukkig en heb ik veel pijn. Echter, als ik ab heb gehad is het nare gevoel binnen een dag weg.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH