Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dansa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu x Japanse Spaniel 17 dec 2008
Shih-Tzu x York 12 jan 2010

voeding pup

Ongelezen bericht door Dansa »

Miscchien is deze vraag al eens gesteld maar ik kon het antwoord niet vinden anders verplaats hem maar.
De vraag: Kan iemand mij een advies geven wat betreft te voeding van een pup? niet zo zeer een merk, maar kan ik beter een bakje voer bv s morgens neerzetten en haarzelf laten bepalen wanneer ze eet, of op vaste tijden voeren en als het op is ook de bak wegpakken?
Is het beter op s `nachts wel of geen water in de bench te laten?
Graag hoor ik van jullie.... :denken:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

beste kan je 3/4 keer per dag eten geven brok of vers net wat je voorkeur heeft, eet ze het niet op, dan na ca 15 min het eten weer weg zetten. Ik zou het zeker niet heel de dag laten staan daar krijg je vaak slechte eters van. En voor een pup zou ik na ongeveer 9uur s'avonds geen water meer geven ivm met het zinderlijk maken.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou de fokker vragen om welke tijden de pups nu te eten krijgen.
Jonge pups kun je bijvoorbeeld geven om:
8.00
12.00
16.00
20.00
Als ze wat ouder zijn kun je overgaan op 3 keer per dag (bij een maand of 4), en bij een maand of 8 (verschillend per hond) naar 2 keer per dag.
Als de pup na een kwartiertje het eten niet op heeft, dan kun je het weghalen. Je kunt het ook laten staan, net wat je wilt. Daar zou ik niet zo strak in zijn.
Vaak staat op de verpakking veel meer dan een pup nodig heeft, dus ga ook met je ogen voeren. Wordt je pup te dik? Dan kun je iets minder geven. Heeft deze continue honger? Dan misschien iets meer.

Vers water hebben is bij mij dag en nacht beschikbaar. Sowieso twee keer per dag ververs ik dit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat is het advies van de fokker?
linda1985
Zeer actief

Renske schreef:Vers water hebben is bij mij dag en nacht beschikbaar. Sowieso twee keer per dag ververs ik dit.
Ook bij pups?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

linda1985 schreef:
Renske schreef:Vers water hebben is bij mij dag en nacht beschikbaar. Sowieso twee keer per dag ververs ik dit.
Ook bij pups?
Waarom niet bij pups?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

linda1985 schreef:
Ook bij pups?
natuurlijk bij pups. ik heb 1 keer gezien bij kennissen dat ze op advies de waterbak na 20.00 uur weghaalden. het beestje jankte de hele boel bij elkaar omdat ze dorst had, dat vond ik zo zielig! hier dus altijd water, ook 's nachts en ook bij pups. dat betekent dat je zelf wat beter op moet letten en er wat meer moeite voor moet doen, inderdaad. nu slapen de pups bij mij in bed dus ik hoef er eigenlijk npoit uit 's nachts, dus ook niets als ze bij het water kunnen.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief

Hutsje schreef:
linda1985 schreef:
Ook bij pups?
natuurlijk bij pups. ik heb 1 keer gezien bij kennissen dat ze op advies de waterbak na 20.00 uur weghaalden. het beestje jankte de hele boel bij elkaar omdat ze dorst had, dat vond ik zo zielig! hier dus altijd water, ook 's nachts en ook bij pups. dat betekent dat je zelf wat beter op moet letten en er wat meer moeite voor moet doen, inderdaad. nu slapen de pups bij mij in bed dus ik hoef er eigenlijk npoit uit 's nachts, dus ook niets als ze bij het water kunnen.
De fokker van mijn pup adviseerde dit namelijk om het water na ca 21.00/22.00uur weg te halen ivm makkelijker zinderlijk maken... Moet zeggen dat ik er zo nooit problemen mee heb gehad, maar moet wel zeggen ik voer vers en daarmee drinken mijn honden ook heel weinig.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

linda1985 schreef:
Hutsje schreef:
linda1985 schreef:
Ook bij pups?
De fokker van mijn pup adviseerde dit namelijk om het water na ca 21.00/22.00uur weg te halen ivm makkelijker zinderlijk maken... Moet zeggen dat ik er zo nooit problemen mee heb gehad, maar moet wel zeggen ik voer vers en daarmee drinken mijn honden ook heel weinig.
Hier sluit ik me bij aan. :mrgreen:
Ze drinken hier bijna geen druppel, ja wat ze wel doen is lekker eens een slok uit de plassen buiten als het geregent heeft.
Maar ook Kay mijn pup drinkt bijna niet, maar hij krijgt ook al vanaf dag een vers.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
linda1985
Zeer actief

Hier drinken ze dus ook heel erg weinig, alleen als ze bv een pensstaafje hebben gegeten ofzo :wink:
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

linda1985 schreef:beste kan je 3/4 keer per dag eten geven brok of vers net wat je voorkeur heeft, eet ze het niet op, dan na ca 15 min het eten weer weg zetten. Ik zou het zeker niet heel de dag laten staan daar krijg je vaak slechte eters van. En voor een pup zou ik na ongeveer 9uur s'avonds geen water meer geven ivm met het zinderlijk maken.
Wat bedoelen jullie met "vers"? "mee-eten"met de pot maar dan voor de hond? groente/vlees?
ik dacht dat ik een hoop wist maar valt tegen....
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

er gaat een wereld voor je open :mrgreen:
ik stel volledig zelf samen, dat betekent dus dat ze hier alleen maar rauw vlees en botten krijgen.
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:er gaat een werled voor je open :mrgreen:
ik stel volledig zelf samen, dat betekent dus dat ze hier alleen maar vlees en botten krijgen.
Hahahahaha ja inderdaad!!! weer wat geleerd.... :ok:
Moet zeggen dat ik toch veel info kan vinden hier... ben er dan ook erg blij mee.
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
linda1985
Zeer actief

En ik voer kvv (kompleet vers vlees) met oa ook kippennekken ed. Van het merk Kivo en carnibest maar ook afwisselend andere merken
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dansa schreef:
linda1985 schreef:beste kan je 3/4 keer per dag eten geven brok of vers net wat je voorkeur heeft, eet ze het niet op, dan na ca 15 min het eten weer weg zetten. Ik zou het zeker niet heel de dag laten staan daar krijg je vaak slechte eters van. En voor een pup zou ik na ongeveer 9uur s'avonds geen water meer geven ivm met het zinderlijk maken.
Wat bedoelen jullie met "vers"? "mee-eten"met de pot maar dan voor de hond? groente/vlees?
ik dacht dat ik een hoop wist maar valt tegen....
Hier nog zo'n vers-voerder ;-)
Of althans bijna. Ik voer Kompleet Vers Vlees (een zgn 'kvv'). Daar zijn verschillende merken van: Rodi, Energique, Duck zijn voorbeelden. Ik voer Carnibest; dat vind ik er goed uitzien, en lusten de honden ook graag.

Dan is er nog de groep die zelf samenstelt en die dus (even grof uitgedrukt) kipnekken, pens, botten, spier- en orgaanvlees in de bak van de hond mikt. Rauw wel te verstaan. Er komt meer bij kijken dan "pleurt maar wat vers rauw vlees in de bak" dus als je dit ook maar half overweegt, lees je dan EERST goed in!

Mee-eten met de pot is, behoudens zo 's een enkelt keertje, doorgaans niet goed voor de hond.

Lees-ze! ;-)

Oh, onze honden hebben en hadden vanaf dat ze hier kwamen vers water ter beshikking; 's-nachts dus ook.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”