Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagopvang - ervaringen - suggesties (Almere)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marryoline
geregistreerd lid

Dagopvang - ervaringen - suggesties (Almere)

Ongelezen bericht door marryoline »

Hoi! Even een korte toelichting:

Mijn hond Guusje is 2,5 en omdat ik studeer ben ik vaak thuis. Hij is af en toe alleen thuis, maar dat is best te doen.

Nu gaan mijn partner en ik uit elkaar... Ik ga ergens anders wonen en kan Guusje, jammer genoeg, niet meenemen :(: Als ik in de toekomst weer een eigen huisje heb dan kan hij gewoon weer bij me komen wonen, maar dat kan 6 maanden duren maar ook 2 jaar :S

Guusje moet dus bij mijn ex blijven (opzich geen probleem, we zijn goede vrienden en hij zorgt heel goed voor Guusje) maar mijn ex werkt fulltime.... Hij is 9,5 uur per dag weg! Nu zijn we aan het kijken of Guusje naar een dagopvang kan. In Almere heb je er eentje (Groene kadeweg).

Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en weet hoe dit in zijn werk gaat.....

Alle suggesties, ervaringen en ideeën zijn welkom!
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Dat zijn vaak dure grapjes hier in de buurt betaal je zo 10 euro per dag. Hebben jullie geen familie of vrienden waar de hond kan verblijven? En als laatste redmiddel zou je eraan moeten denken om de hond te herplaatsen bij mensen die er wel veel tijd voor hebben.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb zelf geen ervaring met de dagopvang in Almere, heb er toen wel naar geïnformeerd maar vond het vrij duur. Toen ik in Almere woonde maakte ik gebruik van: http://www.happyhourhondenuitlaat.nl/
Ik was ontzettend tevreden over ze, het is een ontzettend leuke vrouw die de honden uitlaat. Ze heeft lesgegeven bij het MG blindengeleidenhondencentrum en Gol was helemaal weg van haar. Ze vond het ook ontzettend jammer toen we gingen verhuizen, zij was ook echt gek op Gol. Aanradertje dus! :ok:
marryoline
geregistreerd lid

Geld, maakt me niet uit.... Als Guusje daar goed zit dan wil ik daar graag voor betalen... Familie woont in het buitenland en tsja ik heb eigenlijk geen vrienden die overdag vrij zijn....

Uitlaatservice heb ik over na gedacht, maar dan zit ie toch zo een 7 uur alleen thuis en dat is voor hem ook niet leuk.

Herplaatsen - nooit! Ik denk dat je zelf ook wel weet dat als je van je hond houdt deze echt niet weg doet....
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ken de dagopvang niet, deze zit in het asiel neem ik aan aan de groenekadeweg?
Of is het het gebouwtje aan de overkant?

yvonne
marryoline
geregistreerd lid

hmmmz... Dat weet ik eigenlijk niet :denken:

Ik heb maandag een afspraak en dan ga ik kijken hoe het eruit ziet....
(Wel jammer dat het op afspraak gaat, loop liever onverwachts binnen)
Gollum
Zeer actief

marryoline schreef:Geld, maakt me niet uit.... Als Guusje daar goed zit dan wil ik daar graag voor betalen... Familie woont in het buitenland en tsja ik heb eigenlijk geen vrienden die overdag vrij zijn....

Uitlaatservice heb ik over na gedacht, maar dan zit ie toch zo een 7 uur alleen thuis en dat is voor hem ook niet leuk.

Herplaatsen - nooit! Ik denk dat je zelf ook wel weet dat als je van je hond houdt deze echt niet weg doet....
Winnie was af en toe wel 3 uur weg met de honden, het ophalen en wegbrengen kost zo al een uur plus een uur lopen, en als ze zin had liep ze gewoon langer (ik ben een paar keer thuisgebleven). Ik vond het ideaal, na de ochtendwandeling slaapt Gol toch zo 4 uur en na de uitlaatservice met al die honden was ze ook weer moe en sliep ze totdat ik thuiskwam. Soms kwam ze niet eens overeind om me te begroeten :mrgreen:

Maar dagopvang is ook zeker wat voor te zeggen hoor, ben benieuwd hoe je het vind. Volgens mij zit het vlak bij het asiel in Almere-buiten?

Ik heb hetzelfde dus meegemaakt en Gol ging met mij mee waardoor ik van een uitlaatservice oid gebruik moest maken. Ik snap heel goed dat je niet wilt herplaatsen en eerst alle mogelijke opties wilt overwegen :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik weet niet of dit een optie is?

http://www.dixiespetservice.nl/dixie_home.html

Ik heb Lonneke een aantal keer getroffen bij workshops en vind haar erg leuk met honden omgaan.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Renske schreef:Ik weet niet of dit een optie is?

http://www.dixiespetservice.nl/dixie_home.html

Ik heb Lonneke een aantal keer getroffen bij workshops en vind haar erg leuk met honden omgaan.
Volgens mij heeft zij haar uitlaatservice in Lelystad. Maar ik kan je haar echt van harte aanbevelen. Heb les van haar gehad bij de kc en dat is erg goed bevallen.

Sita en Taro gingen naar de dagopvang in Hilversum, ook van het asiel. Wij waren er heel tevreden over. Maar hoe het in Almere is, dat weet ik niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

marryoline schreef:
Als je van je hond houdt dat doe wat het beste voor je hond is.
En in sommige gevallen is dat herplaatsen.
Dit is geen aanval op jou hoor, ik hoop dat je een goede oplossing vind.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marryoline schreef: Ik heb maandag een afspraak en dan ga ik kijken hoe het eruit ziet....
(Wel jammer dat het op afspraak gaat, loop liever onverwachts binnen)
Dat is bij de dagopvang waar mijn hond naartoe gaat ook niet gewenst :wink: Ze hebben een vast ritme van honden die naar buiten gaan, rusttijden e.d. en willen daarom dat mensen van tevoren een afspraak maken. Ze weten dan ook zeker dat iemand tijd heeft voor het bezoek.

Ik betaal 7,50 euro per dag voor de dagopvang. Ben er super tevreden over. Mijn hond vindt het daar helemaal geweldig.

Kijk goed of de verzorgers je bevallen, hoe de huisvestiging is, de hygiene en hoe ze honden bij elkaar zetten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Naar deze opvang (tegenover het asiel) gaat Mirtillo. Wij zijn erg tevreden! :ok:
Het is er schoon, warm en er wordt goed met de honden om gegaan. Wij hebben een contract voor 5 dagen in de week en dat kost ons 150 euro. We brengen Tillo gemiddeld 3 dagen per week, maar dat zijn wisselende dagen, dus hebben we het zo opgelost. We brengen hem altijd om 9 uur en halen hem om 16 uur weer op.

Het bevalt ons in ieder geval goed :wink:
marryoline
geregistreerd lid

Charlotte* schreef:
marryoline schreef:
Als je van je hond houdt dat doe wat het beste voor je hond is.
En in sommige gevallen is dat herplaatsen.
Dit is geen aanval op jou hoor, ik hoop dat je een goede oplossing vind.
Dat is zo, daar heb je helemaal gelijk in.... Ik zou m'n hondje nooit 5 dagen per week alleen laten, geen optie. Ik zou hem ook niet herplaatsen. Volgens mij zijn er altijd wel oplossingen te vinden!

@ Janneke&Mirtillo - Fijn om te horen dat Mirtillo daar ook naar toe gaat en dat het bevalt... Voor mij is het allemaal nieuw. Met vakanties e.d. gaat ie altijd bij familie en heb geen idee hoe het in zijn werk gaat...
Dus moet alles even goed bekijken!
marryoline
geregistreerd lid

Nou voor iedereen die het wil weten, gister ben ik daar langs geweest.

Zag er allemaal goed uit, en de jongeman (denk eigenaar) zorgt volgens mij heel goed voor de honden. Toch heb ik er niet helemaal een fijn gevoel bij. De honden gaan twee keer per dag een uur het veldje op en de rest van de dag zitten ze dan toch in zo een kennel.

Mijn hond is dat helemaal niet gewend en tsja ik zou hem niet graag achterlaten als ik weet dat ie de hele dag opgesloten zit met 3 tot 6 andere honden....

Dus nu op zoek naar een andere oplossing!
Gollum
Zeer actief

marryoline schreef:Nou voor iedereen die het wil weten, gister ben ik daar langs geweest.

Zag er allemaal goed uit, en de jongeman (denk eigenaar) zorgt volgens mij heel goed voor de honden. Toch heb ik er niet helemaal een fijn gevoel bij. De honden gaan twee keer per dag een uur het veldje op en de rest van de dag zitten ze dan toch in zo een kennel.

Mijn hond is dat helemaal niet gewend en tsja ik zou hem niet graag achterlaten als ik weet dat ie de hele dag opgesloten zit met 3 tot 6 andere honden....

Dus nu op zoek naar een andere oplossing!
Ik zou dan toch kijken naar een goede uitlaatservice, dan zit je hondje thuis in zijn bekende omgeving en word evengoed wel moe gemaakt.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Op de groene kadeweg (asiel) zitten ze maar met twee honden in een kennel. Er wordt goed gekeken welke hond bij welke pas. Dus als jij een reu hebt wat niet goed met andere reu kan maar wel met teven wordt deze met een teef geplaatst.

Ze gaan 2 x per dag 2 uur naar buiten. Hebben vloer verwarming. En krijgen daar een mand of een deken wat de hond zelf het prettigst vind.

Het kan zijn dat je de asielhokken heb gezien en daar zitten ze wel eens meer dan 2 honden in 1 kennel.

Ze komen alleen op het veld daar dus omheind. En gaan alleen met een groep naar buiten waar jou hond tussen past.

Hun hokken hebben ook een uit loop naar buiten toe trouwens. Dus ze kunnen binnen als wel naar buiten toe.

En krijgen daar goeie brokken te eten. Je kan natuurlijk ook je eigen brokken mee geven maar dat is je eigen keuze.

Je weet bij de groene kaderweg ook gewoon 100% zeker als er wat gebeurt of je hond raakt gewond dat ze weten wat ze moeten doen. Er is namelijk een DA aanwezig..
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Zoals bovenstaand beschreven heb ik ook hele goede ervaringen met de opvang van het asiel, Roy gaat daar met veel plezier naartoe, moet zeggen dat ik niet wist dat ze daar ook aan dagopvang doen.
Ik dacht inderdaad aan het gebouwdje tegenover het asiel, dat is ook een dagopvang meen ik.
Roy komt altijd helemaal blij thuis van een paar daagjes logeren, gewassen en wel.
Nu hebben we het nog niet nodig gehad voor een dagje opvang maar als ik bovenstaande lees ben ik blij met de tip.
Ik hoop Marryoline dat je inmiddels een passende oplossing gevonden heb.

yvonne
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Misschien dat ik een vreemd mens ben maar ik begrijp nooit wat van "de dagopvang". Welke hond maak je nu gelukig door hem uit zijn eigen huis te halen en in een kennel ergens anders te zetten met vreemde honden om zich heen maar waar hij wel 2 uur per dag op een veld mag struinen met vreemde honden ?

Ik begrijp daar niets van :denken: . Ik zou geen van mijn honden daar een plezier mee doen. Ik hoor ook vaak mensen zeggen dat de honden zo lekker moe zijn als ze 's avonds van de dagopvang terug komen. Ja kunst denk ik dan, dat komt omdat ie de hele dag geen rust in z'n kont heeft, zich ongans blaft en de hele dag op moet letten wat er allemaal om hem heen gebeurd in zijn "gelegenheids"roedel.

Ik heb ook niets met een uitlaatsrvices maar zou die vele malen prefereren boven de dagopvang :19: . Zeker als ie daarnaast nog lekker in z'n eigen huis ligt.

Tenzij het een dagopvang is waar ie lekker in de huiskamer van gewone mensen ligt in een gewoon gezin, daar zou ik dan naar op zoek gaan, een soort van oppasmoeder of zoiets.
Gr. Aniek

Afbeelding
marryoline
geregistreerd lid

Grote honden zitten inderdaad maar met z'n tweeën in een kennel... Maar kleine hondjes met z'n 4 tot 6en. Dat vertelde de eigenaar zelf, dus tsja daar twijfel ik niet over... En inderdaad het idee dat hij de hele tijd naar dat geblaf moet luisteren en met vreemde honden in een hok zitten, ik voel me daar niet prettig bij...

Maar ik snap dat andere mensen er geen moeite mee hebben, zoals ik ook al zei; naar mijn idee worden de honden daar goed verzorgt.

Hij is nu tijdelijk bij iemand anders, ik haal hem in de weekenden lekker op... Zolang dat goed gaat is dit een goede oplossing.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

marryoline schreef:Grote honden zitten inderdaad maar met z'n tweeën in een kennel... Maar kleine hondjes met z'n 4 tot 6en. Dat vertelde de eigenaar zelf, dus tsja daar twijfel ik niet over... En inderdaad het idee dat hij de hele tijd naar dat geblaf moet luisteren en met vreemde honden in een hok zitten, ik voel me daar niet prettig bij...

Maar ik snap dat andere mensen er geen moeite mee hebben, zoals ik ook al zei; naar mijn idee worden de honden daar goed verzorgt.

Hij is nu tijdelijk bij iemand anders, ik haal hem in de weekenden lekker op... Zolang dat goed gaat is dit een goede oplossing.
Top :ok: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Budkes schreef:Misschien dat ik een vreemd mens ben maar ik begrijp nooit wat van "de dagopvang". Welke hond maak je nu gelukig door hem uit zijn eigen huis te halen en in een kennel ergens anders te zetten met vreemde honden om zich heen maar waar hij wel 2 uur per dag op een veld mag struinen met vreemde honden ?

Ik begrijp daar niets van :denken: . Ik zou geen van mijn honden daar een plezier mee doen. Ik hoor ook vaak mensen zeggen dat de honden zo lekker moe zijn als ze 's avonds van de dagopvang terug komen. Ja kunst denk ik dan, dat komt omdat ie de hele dag geen rust in z'n kont heeft, zich ongans blaft en de hele dag op moet letten wat er allemaal om hem heen gebeurd in zijn "gelegenheids"roedel.

Ik heb ook niets met een uitlaatsrvices maar zou die vele malen prefereren boven de dagopvang :19: . Zeker als ie daarnaast nog lekker in z'n eigen huis ligt.

Tenzij het een dagopvang is waar ie lekker in de huiskamer van gewone mensen ligt in een gewoon gezin, daar zou ik dan naar op zoek gaan, een soort van oppasmoeder of zoiets.
Het ligt denk ik helemaal aan het type hond dat je hebt. Als ik naar mijn eigen ervaring en honden kijk, ben ik het er niet mee eens. Sita vond het echt geweldig. Die begon al te kwispelen en te piepen als we bijna bij de opvang waren. Zij vindt het heerlijk om met andere honden te ravotten. Tuurlijk was ze ook blij om mee naar huis te gaan. Maar ik heb nooit gemerkt dat ze het vervelend heeft gehad. Taro maakt het allemaal niet zo uit. Dagopvang of thuis, hij vindt het prima, zolang Sita maar in de buurt is.

Het is zelfs zo dat we er nu over denken om ze toch maar een dagje te brengen, terwijl het eigenlijk niet meer nodig is.

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:Misschien dat ik een vreemd mens ben maar ik begrijp nooit wat van "de dagopvang". Welke hond maak je nu gelukig door hem uit zijn eigen huis te halen en in een kennel ergens anders te zetten met vreemde honden om zich heen maar waar hij wel 2 uur per dag op een veld mag struinen met vreemde honden ?
Bram :cheer: :mrgreen: En daarbij kennen de dagopvanghonden elkaar juist wel :wink:

Ik krijg juist de zenuwen van een gewoon gezin omdat ik als de dood ben dat ze hem kwijtraken tijdens een uitlaatronde. Maar goed, dat ben ik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Er zijn toch ook flink wat honden die een deel van de dag in de tuin in een kennel zitten? Dat noem je dan toch ook niet "uit zijn eigen huis halen".

Als je een hond hebt die graag speelt met andere honden kan ik me goed voorstellen dat ze het naar hun zin hebben op zo'n dagopvang. Bovendien kennen ze dan natuurlijk veel van de honden he?
Vera zou het enorm naar haar zin hebben. En als je haar samen met Saar in 1 kennel zet hebben ze het allebei prima naar hun zin denk ik hoor. Dan op de speelweide met niet te onbesuisde andere speel-honden; zouden ze best lollig vinden. Voor Saar zou wel de voorwaarde zijn dat je haar bij Vera houdt de hele dag.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Moos schreef:
Er zijn toch ook flink wat honden die een deel van de dag in de tuin in een kennel zitten? Dat noem je dan toch ook niet "uit zijn eigen huis halen".
Jawel hoor, ik vind dat ook uit hun eigen huis halen. Ik bedoel daarmee uit hun eigen omgeving.
En ik blijf het mij niet voor kunnen stellen dat honden het preferen boven gewoon in hun eigen omgeving zijn.
Maar misschien heb ik idd nog nooit een hond gehad die ik daar een plezier mee zou kunnen doen (en ik heb er best veel gehad :wink:).
Wat waarschijnlijk ook meespeelt is dat ik redelijk vaak in asiels/pensions kom en daar nog nooit een relaxte hond ben tegen gekomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Budkes schreef:
Moos schreef:
Jawel hoor, ik vind dat ook uit hun eigen huis halen. Ik bedoel daarmee uit hun eigen omgeving.
En ik blijf het mij niet voor kunnen stellen dat honden het preferen boven gewoon in hun eigen omgeving zijn.
Maar misschien heb ik idd nog nooit een hond gehad die ik daar een plezier mee zou kunnen doen (en ik heb er best veel gehad :wink:).
Wat waarschijnlijk ook meespeelt is dat ik redelijk vaak in asiels/pensions kom en daar nog nooit een relaxte hond ben tegen gekomen.
Ja maar als ze het kennen, er al maanden/jaren komen, is het toch ook vertrouwd en eigen?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Moos schreef:
Budkes schreef:
Moos schreef:
Ja maar als ze het kennen, er al maanden/jaren komen, is het toch ook vertrouwd en eigen?
Dat gevoel heb ik niet, de samenstelling zal steeds veranderen. Nieuwe honden in de kennels brengt weer een hoop onrust, nieuwe honden in de gelegenheidsroedel, moeten alle rangen en standen weer opnieuw bepaalt worden. Wisselend personeel etc. etc.
Volgens mij wordt dat nooit vertrouwd en eigen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Budkes schreef:
Dat gevoel heb ik niet, de samenstelling zal steeds veranderen. Nieuwe honden in de kennels brengt weer een hoop onrust, nieuwe honden in de gelegenheidsroedel, moeten alle rangen en standen weer opnieuw bepaalt worden. Wisselend personeel etc. etc.
Er zullen altijd wel een aantal dezelfde honden zijn over hele lange periodes.
Je kan ook in je eigen huis andermans honden opvangen, dan blijft dat huis toch ook eigen voor je hond ook al komen er steeds andere opvanghondjes bij in?

Bij een huiskameropvang zullen ze ook vaak verschillende honden opvangen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:Dat gevoel heb ik niet, de samenstelling zal steeds veranderen. Nieuwe honden in de kennels brengt weer een hoop onrust, nieuwe honden in de gelegenheidsroedel, moeten alle rangen en standen weer opnieuw bepaalt worden. Wisselend personeel etc. etc.
Jawel hoor, voor Bram is de dagopvang z'n tweede huis. Hij is daar net zo op z'n gemak als in z'n echte huis. Als je hond vanaf twaalf weken twee a drie dagen in de week op dezelfde plek komt, ontstaat dat wel (geen van jouw honden is het gewend van pup af aan :wink: ). Hij kent veel honden erg goed, maar ze zetten hem ook vaak bij tijdelijke en nieuwe honden omdat hij dat erg leuk vindt. Het personeel is op 1 wisseling na nog steeds hetzelfde.

Ik snap best wat je zegt hoor. Ik vind de honden die alleen met de vakantie gebracht worden er niet altijd even happy uitzien. Veel blaffen, veel stress. Maar de dagopvang hondjes die ik daar zie, hebben het goed naar hun zin. Ik ben er vaak genoeg dat ze met een groepje op de speelweide zitten (en ze mij niet kunnen zien). Vandaag heb ik door het glas in de deur nog een tijdje naar een in de kennel languit slapende Bram zitten kijken.

Ik zou Bram prima in de pauze kunnen uitlaten, scheelt een hoop geld. Maar ik weet 100 % zeker dat Bram het daar zo geweldig vindt dat ik de extra kosten en tijd (het is een flink stuk rijden voor me) er graag voor over heb. Als de tweede hond er straks is, gaan ze alletwee voor twee dagen in de week. Weer direct van pup af aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Budkes schreef:Dat gevoel heb ik niet, de samenstelling zal steeds veranderen. Nieuwe honden in de kennels brengt weer een hoop onrust, nieuwe honden in de gelegenheidsroedel, moeten alle rangen en standen weer opnieuw bepaalt worden. Wisselend personeel etc. etc.
Ligt denk ik ook weer aan wat voor hond je hebt. Sita en Taro zijn erg makkelijk. Als je een hond hebt, die erg op zijn rang staat, die zal het een stuk moeilijker hebben. Ik heb Sita en Taro al vaak genoeg lekker zien slapen of rustig zien liggen in de kennel of speelweide. Ze werden vaak bij nieuwe honden gezet, juist omdat ze zo relaxed zijn.

Maar een uitlaatservice heb je hetzelfde mee. Is vaak ook wisselend qua honden. Bij de dagopvang wordt er heel goed gekeken wie er bij wie in een kennel gaat. Bij een uitlaatservice loopt alles maar los door elkaar. En Taro en een uitlaatservice lijkt mij geen goed idee. Hij gaat zijn eigen gang en het komt echt niet in hem op dat hij een vreemde in de gaten moet gaan houden. En de meeste uitlaatservices hier nemen geen honden mee die aangelijnd moet blijven of ongecastreerde reuen. Dus het is geen optie voor ons.

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Oh maar ik vind ook dat het iedereen vrij staat om te doen wat hij wil. Ik ben allang blij als menover het welzijn van de hond nadenkt, ik zelf vindt het alleen niets.
Ik weet niet hoe dat komt maar ik heb ook nog nooit honden gehad die graag met andere honden wilden spelen. Ze hebben tot nu toe altijd alleen belang bij mij. En ze kwamen uit verschillende rasgroepen, terriers dogachtigen, herders. Maar ze wilden het geen van allen. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”